NACIONALNA GOSPODARSKA KATASTROFA? Drugi tir zelo spominja na Teš 6

Slovenija

Poslanci bodo predlog vladnega zakona o drugem tiru na aprilski seji obravnavali po nujnem postopku, čeprav je temu na današnjem kolegiju predsednika DZ močno nasprotovala opozicija. Vodje opozicijskih poslanskih skupin so koalicijo med drugim opozorili, da bo nosila politično odgovornost za projekt, ki po njihovem mnenju zelo spominja na Teš 6.

V skladu s časovnim potekom, ki ga je potrdil kolegij predsednika DZ, bodo poslanci predlog vladnega zakona o drugem tiru obravnavali v sklopu redne aprilske seje po nujnem postopku. Aprilska seja se bo sicer začela v četrtek, 20. aprila. Običajno prva točka dnevnega redna, vprašanja poslank in poslancev, bo tokrat na vrsti v ponedeljek, 24. aprila.

Člane kolegija je uvodoma nagovoril državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben, ki je naštel razloge za obravnavo zakona po nujnem postopku. Kot je izpostavil, bi v primeru nepravočasne izvedbe predvidenih aktivnostih za prijavo na razpis za evropska sredstva iz mehanizma za povezovanje Evrope (Cef), nastale težke nepopravljive posledice. Razpis se izteče 14. julija.

Ravno nasprotno je prepričan vodja poslanske skupine ZL Luka Mesec. Kot je dejal, bomo, če se bo zakon sprejel po nujnem postopku, soočeni z nacionalno gospodarsko katastrofo. Po mnenju ZL je predlog zakona "izredno slabo pripravljen". Mesec je izpostavil, da javne razprave o predlogu zakona praktično ni bilo, 12 ur po njenem zaključku pa je bil že vložen v DZ.

Nujnemu postopku je ostro nasprotoval tudi Jože Tanko (SDS), ki je obenem podvomil v samo potrebo po sprejetju posebnega zakona. V tem mandatu se je razpasla praksa, da se prihaja v DZ z nekimi posebnimi zakoni, zdaj je potreben za dobra dva odstotka slovenskega železniškega omrežja, je dejal. "Če je to standard in je to upravičeno, potem je to hud problem," je bil kritičen.

Da se zakon ne bi smel sprejemati po nujnem postopku, je prepričana tudi Alenka Bratušek (NP), ni pa po njenem mnenju nič narobe, če ima tako pomemben projekt, ki je vreden 2,5 odstotka slovenskega bruto domačega proizvoda, poseben zakon.

Nepovezana poslanka je ob tem izpostavila, da zgodba spominja na projekt Teš 6. Izrazila je upanje, da v prihodnjem mandatu ne bo ustanovljena nova posebna komisija v povezavi z drugim tirom, takšna kot deluje sedaj v zvezi s projektom Teš 6. "Upam, da se zavedate, da nosite politično odgovornost. Najbolj SMC, z njimi pa tudi DeSUS in SD," je poudarila.

Vodja poslanske skupine NSi Matej Tonin je menil, da nujni postopek ni primeren, ker bi se na ta način preprečila razprava o alternativnih možnostih financiranja projekta. Kot je izpostavil, se je v javnosti v zadnjem času oglasilo več strokovnjakov, ki polemizirajo vladni predlog zakona.

Med vodji koalicijskih poslanskih skupin se je prvi oglasil Franc Jurša (DeSUS), ki je izrazil prepričanje, da so vsi zbrani enotni, da je drugi tir treba zgraditi za razvoj Luke Koper, slovenskega gospodarstva in širše regije.

Kot je spomnil, so podporo predlogu v koaliciji pogojili s pogovori z Luko Koper in civilno iniciativo, kar vlada tudi počne. Glede civilnih iniciativ pa je dejal, da je bila najprej ustanovljena ena, nato druga, jutri bo verjetno še kakšna. Po njegovem mnenju je zanimivo, da tudi civilne iniciative niso soglasne in celo obsojajo, da se vlada z eno že pogovarja, z drugo pa ne.

Vlado je na kolegiju zastopala Lilijana Kozlovič, ki je pojasnila, da je vlada dve leti in pol pripravljala finančno konstrukcijo, takoj ko jo je pripravila, pa je predstavila predlog zakona. Tudi sama je izpostavila, da vlada sodeluje z vsemi gibanji in tudi Luko Koper, ki imajo pripombe glede samega projekta. Razlika med projektoma Drugi tir in Teš 6 pa je v tem, da tokrat poroštva ne daje država ampak t. i. Junckerjev naložbeni sklad, je pojasnila članom kolegija.

Vodja poslanske skupine SMC Simona Kustec Lipicer je po več kot uro in pol dolgi razpravi dejala, da ta v določenih trenutkih bolj spominja na zgodnje predvolilno soočenje kot na kolegij predsednika DZ.

"Nepremostljiva škoda za to državo je zaradi drugega tira že narejena, ker drugi tir še vedno ni zgrajen. Od konca 90. let dalje se peljejo številne študije, ki ste jih peljali tudi tisti, ki sedite tu in ste sedeli v prejšnjih vladah. 52 milijonov evrov davkoplačevalskega denarja je bilo porabljenega za te študije. Govoriti o tem, da študije ne obstajajo, da ne poznamo različnih stališč, pristopov in predlogov vseh tistih, ki so imeli politične, strokovne in žal tudi interesne ambicije v tej državi za izgradnjo drugega tira, je naivno in do državljanov izrazito poniževalno," je bila kritična.

Deli novico:

bublo |  13 .04. 2017 ob  16: 52
Vsi na volitve in obkrožiti "Pinkota Palina" za predsednika vlade R. Slovenije. Bomo videli, če se bo kaj takrat premaknilo. Mater jim svinjsko , prevarantsko z mafijskim maslom namazano.
Karte na mizi |  13 .04. 2017 ob  14: 08
Zdej je jasno, kdo je za gradnjo 2. tira (SMC, Desus, SD) in kdo mu nasprotuje (SDS, NSi, ZL, Bratušek in Čuš).

Da gre še za en TEŠ6 pa vpijejo vsi tisti, ki jih moti, da so zraven EU (Junckerjev sklad), Evropska investicijska banka in Madžari. Če bi to šlo iz proračuna direktno (kot nabija ZL), potem bi projekt poljubno dražili kot TEŠ6.

Mene recimo faca od Bratuškove zelo spominja na -1,5 milijarde, ki je šla in fumo za sanacijo NLB in podobno.

Ob vseh kontrolah EU, EIB in Madžarov pa bo težko skorumpirat pol Evrope, česar se številni pri nas zavedajo, zato bi radi drugačno obliko financiranja.

Ma da vas ni sram!!!
oh oh |  13 .04. 2017 ob  14: 07
že spet pametuje ta Lidija, ki alahko govori 2 uri pa nič pametnega ne pove
2 leti in pol |  13 .04. 2017 ob  13: 43
so sestavljali finančno konstrukcijo, pa še vedno ni pokrita?