Na Kitajskem odprli prvo hitro železnico do Xinjianga

Svet

Na Kitajskem so danes slovesno odprli prvo hitro železniško povezavo do najbolj zahodne kitajske province Xinjiang. Hitri vlak bo povezoval njeno glavno mesto Urumqi in skoraj 1800 kilometrov oddaljeno prestolnico sosednje province Gansu, mesto Lanzhou.

Proga dolga 1776 kilometrov

Železniška proga med obema prestolnicama je po navedbah kitajske tiskovne agencije Xinhua dolga 1776 kilometrov, vlaki pa naj bi po njej vozili s hitrostjo do 250 kilometrov na uro.

Današnji odhod vlaka z železniške postaje v Lanzhouu, na katerem je bilo 622 potnikov, je prenašala tudi državna kitajska televizija CCTV. Kot ob tem navaja, bo hitri vlak pot do ene najbolj oddaljenih in najrevnejših kitajskih provinc, ki med drugim vodi prek gorovja Qilian, prevozil v manj kot 12 urah oziroma v polovico krajšem času, kot je pot trajala doslej.

Kitajske oblasti želijo vzpostaviti novo t.i. Svileno pot, pri čemer bi Xinjiang, ki med drugim meji na Indijo, Pakistan, Afganistan, Kazahstan, Rusijo in Mongolijo, postal pomembno prometno križišče za trgovino v osrednji Aziji, ob tem navaja nemška tiskovna agencija dpa.

V Xinjiangu, ki zavzema šestino celotne površine Kitajske, živi 22 milijonov ljudi, od tega večinoma manjšinski Ujguri in številne druge muslimanske etnične skupine. V minulih desetletjih si je Peking prizadeval, da bi območje poselili z večinskim kitajskim prebivalstvom Han. Med obema skupinama sicer pogosto prihaja do sporov, zaradi česar velja Xinjiang za konfliktno območje, še navaja dpa.

Nova hitra železniška povezava do Xinjianga je le ena od številnih, ki so jih odprli na Kitajskem v tem mesecu. Eden pomembnejših je bil nov hitri vlak med kitajskima metropoloma Šanghaj in Guangzhou na vzhodu države, ki je skrajšal vožnjo s 16 na sedem ur, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Deli novico:

Hitrost |  27 .12. 2014 ob  13: 43
Kitajci gradijo železniške tunele za hitre proge v težko dostopnih krajih s hiitrostjo 5 do 10 m na dan. Gre za inženirsko zelo zahtevne gradnje, ki niso primerljive z Markovcem, ki je za osnovnošolce.
Za Markovec, ki je le dobra 2 km dolg in ni nek tehnološki bavbav je 60 dni čisto dovolj -brez naprezanj-. Če bi želeli in pričeli z obeh strani pa 45 dni. S testiranji vred 90 dni.
SI MONA |  27 .12. 2014 ob  06: 56
Zgradili so jo v polovicnem casu ki mi gradimo predor markovec,ki pa se zmeraj ni koncan

China train |  27 .12. 2014 ob  00: 10
Moja najljubša proga, ki je trenutno v gradnji je Chongqing–Lanzhou
832 km, povsem nova trasa, 200 km/h, res težka topograffsko, 178 tunelov (skupaj 506 km), najdaljši dolg 29km in kar nekaj nad 10 km; 285 mostov za skupnih 104 km. začetek gradnje 2010 konec gradnje 2015.
ChinaTrain |  26 .12. 2014 ob  23: 57
26.12.2014
so odprli še druge "malenkostne" odseke hitrih prog npr.
Guiyang -Guangzhou 857 km hitrost 300 km/h začetek gradnje 13. oktober 2008

Še veliko prog je v gradnji: hitrih, pospešenih in nekaj navadnih.

Pravijo, da bi odprli že prej (!!!!!!!) če ne bi bilo nekaj težav s fondi in dodatnimi pregledi varnosti.

ChinaTrain |  26 .12. 2014 ob  23: 45
Video pove več kot 100 besed:

https://www.youtube.com/watch?v=gBsVmFAewpE

malo o gradnji
4.00
Malo pokrajine
10.00 do 10.18 (glej progo)
kašna postajica :)
26.10
ChinaTrain |  26 .12. 2014 ob  23: 33
Hitro železnico Lanzhou - Xinjiang, ki je dolga 1776 km so pričeli graditi leta 2010. V celoti so jo odprli prometu 26. decembra 2014 (del pa že prejšnji mesec).

Na delu proge kjer je tunel Qilianshan No. 2 doseže nadmorsko višino 3607 m. Torej gre za najvišje ležečo hitro železnico na svetu.
Proga gre skozi del Kitajske, ki se imenuje Shanshan kjer puščaski veter piha (močen veter plus nanosi peska itd.) skoraj vse dni vv letu. Zato gradijo še 67 km dolg tunel, ki bo varoval progo prec puščavsim vetrom in peskom tero stalimi nanosi.
Celotna proga je stala 143.5 bilijonov yuanov (oziroma nekaj nad 19 bilijonov evrov)
zato smo pa mi |  26 .12. 2014 ob  21: 04
Porabili več papirja in naredili več študji,kot oni,za izgradnjo drugega tira Koper-Divača.Za take stvari smo pa pri nas SVETOVNI PRVAKI in nam Kitajci ne sežejo niti do kolen.Lahko nam pa zgradijo in pokažejo,kako se to zgradi brez naše pomoči!
entam |  26 .12. 2014 ob  17: 03
in verjetno so jo zgradili v hitrejšem času in za manj denarja kot mi gradimo drugi tir iz kopra do divače