Na Kitajskem so danes slovesno odprli prvo hitro železniško povezavo do najbolj zahodne kitajske province Xinjiang. Hitri vlak bo povezoval njeno glavno mesto Urumqi in skoraj 1800 kilometrov oddaljeno prestolnico sosednje province Gansu, mesto Lanzhou.
Na Kitajskem odprli prvo hitro železnico do Xinjianga
Svet
Proga dolga 1776 kilometrov
Železniška proga med obema prestolnicama je po navedbah kitajske tiskovne agencije Xinhua dolga 1776 kilometrov, vlaki pa naj bi po njej vozili s hitrostjo do 250 kilometrov na uro.
Današnji odhod vlaka z železniške postaje v Lanzhouu, na katerem je bilo 622 potnikov, je prenašala tudi državna kitajska televizija CCTV. Kot ob tem navaja, bo hitri vlak pot do ene najbolj oddaljenih in najrevnejših kitajskih provinc, ki med drugim vodi prek gorovja Qilian, prevozil v manj kot 12 urah oziroma v polovico krajšem času, kot je pot trajala doslej.
Kitajske oblasti želijo vzpostaviti novo t.i. Svileno pot, pri čemer bi Xinjiang, ki med drugim meji na Indijo, Pakistan, Afganistan, Kazahstan, Rusijo in Mongolijo, postal pomembno prometno križišče za trgovino v osrednji Aziji, ob tem navaja nemška tiskovna agencija dpa.
V Xinjiangu, ki zavzema šestino celotne površine Kitajske, živi 22 milijonov ljudi, od tega večinoma manjšinski Ujguri in številne druge muslimanske etnične skupine. V minulih desetletjih si je Peking prizadeval, da bi območje poselili z večinskim kitajskim prebivalstvom Han. Med obema skupinama sicer pogosto prihaja do sporov, zaradi česar velja Xinjiang za konfliktno območje, še navaja dpa.
Nova hitra železniška povezava do Xinjianga je le ena od številnih, ki so jih odprli na Kitajskem v tem mesecu. Eden pomembnejših je bil nov hitri vlak med kitajskima metropoloma Šanghaj in Guangzhou na vzhodu države, ki je skrajšal vožnjo s 16 na sedem ur, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
832 km, povsem nova trasa, 200 km/h, res težka topograffsko, 178 tunelov (skupaj 506 km), najdaljši dolg 29km in kar nekaj nad 10 km; 285 mostov za skupnih 104 km. začetek gradnje 2010 konec gradnje 2015.
so odprli še druge "malenkostne" odseke hitrih prog npr.
Guiyang -Guangzhou 857 km hitrost 300 km/h začetek gradnje 13. oktober 2008
Še veliko prog je v gradnji: hitrih, pospešenih in nekaj navadnih.
Pravijo, da bi odprli že prej (!!!!!!!) če ne bi bilo nekaj težav s fondi in dodatnimi pregledi varnosti.
https://www.youtube.com/watch?v=gBsVmFAewpE
malo o gradnji
4.00
Malo pokrajine
10.00 do 10.18 (glej progo)
kašna postajica :)
26.10
Na delu proge kjer je tunel Qilianshan No. 2 doseže nadmorsko višino 3607 m. Torej gre za najvišje ležečo hitro železnico na svetu.
Proga gre skozi del Kitajske, ki se imenuje Shanshan kjer puščaski veter piha (močen veter plus nanosi peska itd.) skoraj vse dni vv letu. Zato gradijo še 67 km dolg tunel, ki bo varoval progo prec puščavsim vetrom in peskom tero stalimi nanosi.
Celotna proga je stala 143.5 bilijonov yuanov (oziroma nekaj nad 19 bilijonov evrov)
Za Markovec, ki je le dobra 2 km dolg in ni nek tehnološki bavbav je 60 dni čisto dovolj -brez naprezanj-. Če bi želeli in pričeli z obeh strani pa 45 dni. S testiranji vred 90 dni.