Koncept zalednega terminala je po ocenah Luke Koper časovno, stroškovno, finančno in okoljsko nesprejemljiv. V Kopru opozarjajo na številne netočnosti, neresnice in nejasnosti v študiji OECD o drugem tiru, ki jo razumejo kot poskus diskreditacije in oviranja razvoja podjetja ter celotne logistične panoge v Sloveniji.
KONČNO ODZIV TUDI IZ LUKE: Poročilo OECD ovira razvoj pristanišča
Koper
Kot poudarjajo v Luki Koper, je predlog o zalednem terminalu na območju Divače oz. Sežane časovno nesprejemljiv, saj bi se potovanje kontejnerjev podaljšalo vsaj za en dan. Če bi morale strošek dodatne manipulacije nositi stranke, je tak predlog tudi stroškovno nesprejemljiv, če bi investicijo, strošek dodatnega prevoza in dodatnih manipulacij morala nositi Luka, je to tudi finančno nesprejemljivo.
Zaledni terminal okoljsko nesprejemljiv!
V Luki opozarjajo tudi na okoljsko nesprejemljivost zalednega terminala, saj bi se zaradi povečanja števila tovornjakov na cestah povečali izpusti CO2 in zmanjšala varnost v prometu, kar ni niti v skladu s prioritetnimi usmeritvami transportne in okoljske politike EU.
Primer povezave med Hamburgom in Prago, ki ga OECD navaja v študiji, po ocenah Luke Koper tudi ni primerljiv s predlogom terminala v Divači (prevoz med Hamburgom in Prago se izvaja po železnici in ne po cesti). "To je primer železniške povezave, kakršno Koper že ima z več terminali v zaledju, na primer s terminalom v Gradcu," poudarjajo.
Pretovor do Divače čista izguba za Luko
"Za Luko Koper bi taka rešitev pomenila, da bi morala poleg stroškov investicije sama plačevati oz. pokrivati stroške prevoza vsakega kontejnerja v Divačo. S tem bi Luka Koper imela izgubo pri tem konkretnem poslu s kontejnerji, kar bi se izražalo tudi v slabšem poslovnem izidu družbe," navajajo v družbi in se sprašujejo, ali je za lastnike to sprejemljivo.
V Kopru, kjer so sicer počaščeni, da jih avtorji študije ves čas primerjavo z veliko večjima Rotterdamom in Hamburgom, nad rezultati študije Organizacije za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD) niso presenečeni, "vedoč, da so bili nekateri avtorji zaposleni v teh pristaniščih oz. so bili njihovi svetovalci (eden od avtorjev študije Jürgen Sorgenfrei je bil v hamburškem pristanišču vodja prodaje in marketinga; op. a.), interes obeh pristanišč oz. logistov v teh dveh pristaniščih po nakupu Luke Koper pa je že dolgo javno znan".
Študija neverodostojna
"Zaradi konflikta interesov določenih avtorjev študije, zaradi ugotovljenih netočnosti in zavajajočih podatkov študije ne moremo jemati kot verodostojno," poudarjajo v Luki in opozarjajo, da so v študiji uporabljeni tudi določeni dokumenti, ki imajo status poslovne skrivnosti in jih avtorjem študije niso posredovali. Študijo zato razumejo kot poskus diskreditacije in oviranja razvoja Luke Koper ter celotne logistične panoge v Sloveniji, "ki se upravičeno sprašuje, kdo stoji za temi interesi".
V Luki Koper so, kot so zapisali, končno dobili tudi jasen odgovor, da Slovenija ne bo dobila drugega tira med Koprom in Divačo vsaj do leta 2030. "Koprsko pristanišče in Luka Koper kot njegov koncesionar ne moreta temeljiti svojega razvoja zgolj na enem železniškem tiru, ki predstavlja izrazito poslovno tveganje. Za uresničitev naše vizije bomo morali poiskati in izrabiti vse razpoložljive alternative," še poudarjajo v Kopru.
Ne razmišljaj tako ozko.
Razvoj in obstoj Luke ni pomemben le za Luko ampak za celotno regijo oz. državo.
Pomisli samo koliko ljudi posredno ali neposredno živi od Luke.
Bo šlo?
Ko je Luka naročila Damjanu izdelavo študije, ste vsi skupaj zmajevali z glavo, ko je politik-minister naročil pri "strokovnjakih" OECD študijo, sedaj že nekateri kličete po odcepitvi. Ja ta svet je nor in bo treba neka višja sila, da nas spet (na žalost) disciplinira.
Citiram članek: "V Kopru opozarjajo na številne netočnosti, neresnice in nejasnosti v študiji OECD o drugem tiru". Spoštovani gospodje pa po vas so se zgledovali avtorji študije. Vi se enako obnašate do nas prebivalcev Kopra..... Ko vas opozarjamo na vse moteče dogodke, elemente itn, se obnašate še hujše kot oni. Takoj se potrudite, da tistega, ki opozori na neko deviacijo v Luki, ga z vsemi silami diskreditirate, žalite, skratka označujete ga za lažnivca.
Skrbi vas razvoj Luke, ja pa sej ste za to mastno plačani, o celotni logistični panogi v Sloveniji pa ne nakladajte, ker samo poglejte, na kakšen način prevozniki prihajajo v Luko in kaj morajo vse postoriti, da se dokopljejo do tovora. Vi v Upravi se vedno in ste se obnašali, kot bogovi, ki so padli na glavo.
Zamislite se kaj delate prav in kaj narobe? Zamislite se nad brezčloveškim odnosom do delavcev pri vaših podizvajalskih gazdah, zamislite se nad luškim onesnaževanjem Kopra.... in okolice in ne trobite o CO2, ki nam bo zaradi kamionov škodil. Priznajte, da ste nesposobni, saj kličete gospodarja/e na pomoč, ko vam to paše ali pa gospodarju ugovarjate, ko vam kaj ni po godu. Da bi pa sami kaj naredili pa je za vas že znanstvena fantastika.
Priznajte, da vam trenutna situacija in stanje najbolj paše in odgovarja!
Da smo v Sloveniji nesposobni pa je dokazov na pretek, kar potrjuje tudi ta saga o II. tiru.
je kot primerjava cimosa z cnh
ce je luka placala en sam evro za svoj odgovor
naj zacnejo razmisljati koga zaposlujejeo
navedeni deli odgovora v clanku
so katastrofalni in avtorji mocno prizadeti