Potem ko se je v javnosti pojavila pobuda, naj se Cesto na Markovec preuredi v enosmerno, je koprski župan Boris Popovič na sestanek povabil predstavnike krajevnih skupnosti Semedela, Za gradom, Olmo – Prisoje in Žusterna ter prebivalcev ob Cesti na Markovec, da se pogovorijo o problematiki lokalnih cest. Sogovorniki se strinjajo, da je zadevo treba dobro premisliti, župan pa je obljubil, da bodo o rešitvah odločali krajani.
KAKO NAJ SE UREDI PROMET ČEZ MARKOVEC? Župan odločitev prepušča krajanom (VIDEO)
Koper
Zaradi takih in drugačnih informacij, ki so na začetku tega tedna prišle v javnost, je župan Mestne občine Koper na sestanek povabil predsednike krajevnih skupnosti, ki so posredno in neposredno povezani s prometom, ki poteka čez Semedelo in Markovec. Pobuda, naj se Cesto na Markovec spremeni v enosmerno, ni od včeraj. Se pa situacija iz meseca v mesec spreminja, saj je gostota prometa tam odvisna tudi od drugih cest. Po najnovejših informacijah je tako ideja o lokalnih vinjetah v Ljubljani dokončno odpadla, s tem pa tudi obalna cesta med Koprom in Izolo ne bo postala enosmerna.
To za sabo povleče tudi situacijo na cestah po Semedeli in čez Markovec. Krajane predvsem razburja divjanje po Cesti na Markovec, še posebej v delu od Semedelskih razgledov proti semaforju na Markovcu. Nevarno tam ni le za pešce in druge udeležene v prometu, temveč tudi za parkirane avtomobile na desni strani ceste.
Rešitev je več, treba je najti najbolj optimalno
Prav zato nekateri krajani tam predlagajo preureditev Ceste na Markovec v enosmerno, kar pa bi utegnilo rezultirati v težavah po drugih naseljih v Semedeli in na Markovcu. "Vi, krajani, ste tisti, ki odločate," je zato na sestanku s predstavniki krajevnih skupnosti povedal župan Boris Popovič in pri tem dodal, da je občina pripravljena plačati strokovnjake, ki bodo pripravili študijo, na podlagi katere bi vzpostavili optimalno rešitev. Ker sta Semedela in Markovec koprsko primestje, si po županovem mnenju tam lahko privoščimo enosmerne ceste, a taka ne more biti le Cesta na Markovec.
Na dve uri trajajočem sestanku se je namreč izkazalo, da rešitev težave ni tako enostavna. "Jaz sem pripravljen sodelovati in pomagati," je obljubil župan, a hkrati poudaril, da je odločitev odvisna od volje krajanov. Nekaj težav so na Markovcu že rešili s semaforjem pri izolski bolnišnici in z izgradnjo Ulice Vena Pilona. Župan je hkrati omenil še ureditev krožišča na sedanjem križišču Ceste na Markovec s Kvedrovo ulico, ki je že v načrtih občine.
Popovič je na sestaku izpostavil več možnih rešitev, pri tem pa poudaril, da se morajo o enosmernih cestah, dovolilnicah za stanovalce, ležečih policajih in podobno, opredeliti tamkajšnji krajani. Zato je predsednike krajevnih skupnosti pozval, naj organizirajo zbore krajanov v kar največjem številu in se skupaj dogovorijo o svojih željah in rešitvah.
Da se je o rešitvah potrebno dogovoriti, se je strinjala predstavnica krajanov, Darja Gostinčar. "Rešitev je, da krajani stopimo skupaj," je povedala zbranim na sestanku. Predsednik krajevne skupnosti Semedela, Marko Štrkalj, je pri tem poudaril, da ima Cesta na Markovec v osnovi dve težavi, in sicer parkirišča ter varnost. Slednje lahko po njegovem mnenju rešimo z ležečimi policaji.
Predsednik KS Za gradom, Zlatko Gombar, pa je med drugim dejal, da gre za lokalne ceste, ki bi jih radi uporabljali lokalni prebivalci. "Ne želimo, da se tam vozijo turisti," je povedal in se strinjal, da bi bilo treba po Cesti na Markovec proti semaforju na Markovcu urediti enega ali dva ležeča policaja. Predsednik KS Žusterna, Igor Čurin, pa je ob tem poudaril, da velja dobro razmisliti, v katero smer bi peljala morebitna enosmerna cesta.
- Režim obalne ceste je brez sprememb
- Dodatno odprt tunel
- Izgradnja vpadnice že pred leti
- Zapora čez bolnico iz Izole ostaja
Z izgradnjo vpadnice je CNM izgubila precej prometa, dodatno je odprt tunel, ostalih sprememb v škodo ni in vi se zdaj neki bunite o prometu? Tu nekaj smrdi.
Ponavadi se divjaki najdejo tam kjer ni toliko prometa. Mogoče je razlog v tem, da je dejansko manj prometa, zato posledično nekateri pogosteje pohodijo plin? To se dogaja tudi na obalni cesti.
Evo smo našli vzrok težav.
Veš koliko je še hujših primerov kot je tvoj. Kdo je določil pozidavo celotnega območja Prade-Sv.Anton? Koliko je tam obremenjena cesta danes in pred 30 leti in koliko je tam pešcev, prebivalcev in ne vem še česa. In kaj naj zdaj občina naredi? Ala povej. Premisli in najdi še sam kak tak primer. Boš spoznal, da jih je veliko in tako pač je. Naselja se širijo, povezujejo, promet narašča, ti pa bi ga rad sebi zdaj vzel in ga predal nekomu drugemu. Kar tako na lepe oči. Ja pa kaj še. Poleg tega je bila CNM že od začetka mišljena kot glavna povezovalna žila med Olmom, Šalaro in okolico z Markovcem. To je jasno vsakomur kot je jasno tudi to, da je samo lokalnih prebivalcev dovolj, da je cesta prometna. Ne vidim pa dlje od tega, da je cesta zaradi svoje pomembnosti prometna. Je pač cesta? Kaj zdaj ni jasno? Parkirnih mest primanjkuje skoraj povsot, predvsem pa v Prisojah in CNM. Za dodatna parkirišča niso potrebne plačljive študije, potrebno je samo zavihat rokave, mogoče skupna pobuda več problematičnih KS na občino. Za umiritev prometa na določenem odseku CNM pa naj se naredita dva velika ležeča policaja kot predlaga Štrkalj. To vam je najhitrejša rešitev, da ne boste več ogroženi zaradi divjakov. Glede prometa pa se preseli nekam na kampanjo vendar prej preveri prostorske načrte, da te ne bodo obzidali in boš čez 10 let ponavljal enako kot sedaj, da je nekoč bila cesta le do križišča.
Stanovat na naslovu CM 2 in naprej in imet pred stanovanjem oz. zgradbo en parking, pa še vrt ali pa zelenico in pol zahtevat, da mora bit cesta enosmerna ker rabiš še parking za drugi ali pa tretji avto, pa je....
Kako se umirja promet pa smo tukaj že pisali, tako da se ponavljat je res brezveze!
Se pa popolnoma strinjam z " čep | danes ob 12:46".
Takrat smo lahko čakali na usmiljenje voznikov, ki so vozili v strnjeni koloni 10kmh za prehod čez cesto tudi po nekaj minut..
Če misliš pa na leto 1975, ko ni bilo v celi ulici 5 avtov, pa ga je precej več. Odvisno od zornega kota ne..
Upam, da sem ti razložil kaj sem imel v mislih.
Ma teh par blokov ima vsako stanovanje garažo ,na zgornji strani ,avto pa puščajo na cesti .Ala ti razumi.
Da ne govorimo, da je v tistih časih imela fičota ali stoenko vsaka tretja, četrta družina, danes pa ima vsaka družina dva tri avte. Torej, če je občina spremenila koncept in iz dostopne ceste do stanovanj naredila medkrajevno "magistralko", potem je tudi prav, da občina zdaj intenzivno razmišlja, kako zdaj to rešiti in ljudem olajšati življenje..
Župan je odlično pred par leti postavil semafor pri bolnici, torej gospodje Izolani, Piraneži, vozite se v službe v Koper po državnih cestah z 90km/h, ne pa po (koprskih) mestnih ulicah. To je to, v tej smeri je treba razmišljati še naprej.
Da pa ti ne vidiš ženice, ali mamice z vozičkom, ali upokojenca s palico, to je ljudi, za katere je prečkanje te ceste življenjsko nevarno, je logično: verjetno si eden tistih tako samozaverovanih v vsemogočnost svoje škatle na štirih kolesih in pedalke za gas, ki mora gor pa dol šibati 60, 70 in več km/h, tako da teh ljudi ob prehodih za pešce ne vidiš.
Enkrat se ustavi npr. pri dobro označenem prehodu za pešce pri odcepu za S. Mašere in štej avtomobiliste, ki ti bodo lepo kulturno ustavili in te spustili čez. Če ti bo ustavil vsak deseti, te takoj povabim na pijačo...
Razlogi zakaj cesto naredit enosmerno so pa absurdni, tako kot so bil absurdne izjave Zlatka Gombarja in Darje Gostinčar.