KAKO NAJ SE UREDI PROMET ČEZ MARKOVEC? Župan odločitev prepušča krajanom (VIDEO)

Koper

Potem ko se je v javnosti pojavila pobuda, naj se Cesto na Markovec preuredi v enosmerno, je koprski župan Boris Popovič na sestanek povabil predstavnike krajevnih skupnosti Semedela, Za gradom, Olmo – Prisoje in Žusterna ter prebivalcev ob Cesti na Markovec, da se pogovorijo o problematiki lokalnih cest. Sogovorniki se strinjajo, da je zadevo treba dobro premisliti, župan pa je obljubil, da bodo o rešitvah odločali krajani.

Zaradi takih in drugačnih informacij, ki so na začetku tega tedna prišle v javnost, je župan Mestne občine Koper na sestanek povabil predsednike krajevnih skupnosti, ki so posredno in neposredno povezani s prometom, ki poteka čez Semedelo in Markovec. Pobuda, naj se Cesto na Markovec spremeni v enosmerno, ni od včeraj. Se pa situacija iz meseca v  mesec spreminja, saj je gostota prometa tam odvisna tudi od drugih cest. Po najnovejših informacijah je tako ideja o lokalnih vinjetah v Ljubljani dokončno odpadla, s tem pa tudi obalna cesta med Koprom in Izolo ne bo postala enosmerna.

To za sabo povleče tudi situacijo na cestah po Semedeli in čez Markovec. Krajane predvsem razburja divjanje po Cesti na Markovec, še posebej v delu od Semedelskih razgledov proti semaforju na Markovcu. Nevarno tam ni le za pešce in druge udeležene v prometu, temveč tudi za parkirane avtomobile na desni strani ceste.

Rešitev je več, treba je najti najbolj optimalno

Prav zato nekateri krajani tam predlagajo preureditev Ceste na Markovec v enosmerno, kar pa bi utegnilo rezultirati v težavah po drugih naseljih v Semedeli in na Markovcu. "Vi, krajani, ste tisti, ki odločate," je zato na sestanku s predstavniki krajevnih skupnosti povedal župan Boris Popovič in pri tem dodal, da je občina pripravljena plačati strokovnjake, ki bodo pripravili študijo, na podlagi katere bi vzpostavili optimalno rešitev. Ker sta Semedela in Markovec koprsko primestje, si po županovem mnenju tam lahko privoščimo enosmerne ceste, a taka ne more biti le Cesta na Markovec.

Na dve uri trajajočem sestanku se je namreč izkazalo, da rešitev težave ni tako enostavna. "Jaz sem pripravljen sodelovati in pomagati," je obljubil župan, a hkrati poudaril, da je odločitev odvisna od volje krajanov. Nekaj težav so na Markovcu že rešili s semaforjem pri izolski bolnišnici in z izgradnjo Ulice Vena Pilona. Župan je hkrati omenil še ureditev krožišča na sedanjem križišču Ceste na Markovec s Kvedrovo ulico, ki je že v načrtih občine.

Popovič je na sestaku izpostavil več možnih rešitev, pri tem pa poudaril, da se morajo o enosmernih cestah, dovolilnicah za stanovalce, ležečih policajih in podobno, opredeliti tamkajšnji krajani. Zato je predsednike krajevnih skupnosti pozval, naj organizirajo zbore krajanov v kar največjem številu in se skupaj dogovorijo o svojih željah in rešitvah.

Na MOK so pojasnili, da se je po odprtju predora Markovec promet čez hrib zmanjšal. Pred odprtjem so namreč zabeležili več kot 70 tisoč vozil na teden, zdaj jih dobrih 57 tisoč. Povprečni dnevni promet je prej štel nekaj čez devet tisoč vozil, zdaj jih naštejejo nekaj čez šest tisoč.

Da se je o rešitvah potrebno dogovoriti, se je strinjala predstavnica krajanov, Darja Gostinčar. "Rešitev je, da krajani stopimo skupaj," je povedala zbranim na sestanku. Predsednik krajevne skupnosti Semedela, Marko Štrkalj, je pri tem poudaril, da ima Cesta na Markovec v osnovi dve težavi, in sicer parkirišča ter varnost. Slednje lahko po njegovem mnenju rešimo z ležečimi policaji.

Predsednik KS Za gradom, Zlatko Gombar, pa je med drugim dejal, da gre za lokalne ceste, ki bi jih radi uporabljali lokalni prebivalci. "Ne želimo, da se tam vozijo turisti," je povedal in se strinjal, da bi bilo treba po Cesti na Markovec proti semaforju na Markovcu urediti enega ali dva ležeča policaja. Predsednik KS Žusterna, Igor Čurin, pa je ob tem poudaril, da velja dobro razmisliti, v katero smer bi peljala morebitna enosmerna cesta.

Deli novico:

koprčan |  19 .11. 2015 ob  18: 23
-1
bravo "čep" lepo si mu razložil, ma ne vem če bo razumel. Saj ni hotel niti razumeti, da je cesta na Markovec lokalna cesta in ne ulica, on, pa bi kar nekaj spreminjal. Sem popolnoma enkega mnenja kot ti glede ceste na Markovec. Sem, pa vse bolj prepričan, da je bil zbor krajanov sklican "na silo" (se ve zakaj), predsedniki KS, pa itak ne upajo imeti drugačnega mnenja kot ga ima župan, oz. ja imajo drugačno mišljenje samo si ga ne upajo povedat. Zakaj, se ve!
Razlogi zakaj cesto naredit enosmerno so pa absurdni, tako kot so bil absurdne izjave Zlatka Gombarja in Darje Gostinčar.
čep |  18 .11. 2015 ob  15: 08
In še to: dam roko v ogenj da je zdaj na CNM bistveno manj prometna kot nekoč, ko ni bilo tiste vpadnice, tako da res ne razumem kje tiči zajec tega zbora krajanov ?

- Režim obalne ceste je brez sprememb
- Dodatno odprt tunel
- Izgradnja vpadnice že pred leti
- Zapora čez bolnico iz Izole ostaja

Z izgradnjo vpadnice je CNM izgubila precej prometa, dodatno je odprt tunel, ostalih sprememb v škodo ni in vi se zdaj neki bunite o prometu? Tu nekaj smrdi.

Ponavadi se divjaki najdejo tam kjer ni toliko prometa. Mogoče je razlog v tem, da je dejansko manj prometa, zato posledično nekateri pogosteje pohodijo plin? To se dogaja tudi na obalni cesti.

Evo smo našli vzrok težav.
čep |  18 .11. 2015 ob  14: 57
@Toni
Veš koliko je še hujših primerov kot je tvoj. Kdo je določil pozidavo celotnega območja Prade-Sv.Anton? Koliko je tam obremenjena cesta danes in pred 30 leti in koliko je tam pešcev, prebivalcev in ne vem še česa. In kaj naj zdaj občina naredi? Ala povej. Premisli in najdi še sam kak tak primer. Boš spoznal, da jih je veliko in tako pač je. Naselja se širijo, povezujejo, promet narašča, ti pa bi ga rad sebi zdaj vzel in ga predal nekomu drugemu. Kar tako na lepe oči. Ja pa kaj še. Poleg tega je bila CNM že od začetka mišljena kot glavna povezovalna žila med Olmom, Šalaro in okolico z Markovcem. To je jasno vsakomur kot je jasno tudi to, da je samo lokalnih prebivalcev dovolj, da je cesta prometna. Ne vidim pa dlje od tega, da je cesta zaradi svoje pomembnosti prometna. Je pač cesta? Kaj zdaj ni jasno? Parkirnih mest primanjkuje skoraj povsot, predvsem pa v Prisojah in CNM. Za dodatna parkirišča niso potrebne plačljive študije, potrebno je samo zavihat rokave, mogoče skupna pobuda več problematičnih KS na občino. Za umiritev prometa na določenem odseku CNM pa naj se naredita dva velika ležeča policaja kot predlaga Štrkalj. To vam je najhitrejša rešitev, da ne boste več ogroženi zaradi divjakov. Glede prometa pa se preseli nekam na kampanjo vendar prej preveri prostorske načrte, da te ne bodo obzidali in boš čez 10 let ponavljal enako kot sedaj, da je nekoč bila cesta le do križišča.
BIVŠA |  17 .11. 2015 ob  20: 35
smetana MOK-a hoče imeti v penziji svoj blaženi spokoj.
koprčan |  17 .11. 2015 ob  17: 31
ni problema če da kdo minus, bi bilo pa dobro če bi napisal zakaj. Sicer pa lahko vse skupaj strnem in napišem samo to. Promet takšen kot je je čisto ok in ni nobene potrebe po spreminjanju iz dvosmerne v enosmerno, posebej če to temelji na tem, da si enosmerne želijo tisti, ki nimajo kje parkirat. Očitno je pri nakupu avtomobila ob finančnem pogoju sedaj za nekatere potreben, tudi pogoj parking. Torej če avta nimaš kje parkirat, pol si ga pač ne moreš kupit, oz. moreš najt še parking.Žal! Tudi sam bi si lahko kupil kakšno majhno plovilo, pa si ga žal ne morem, pa ne zato ker nimam denarja ampak zato ker ga nimam kje "parkirat" tako na suhem kot na komunalnem prevezu. Žal! Sem prepričan, da nas je takih kar nekaj. En avtomobil na družino je danes nuja, dva če imaš denar in parking, tri pa luxus!
Stanovat na naslovu CM 2 in naprej in imet pred stanovanjem oz. zgradbo en parking, pa še vrt ali pa zelenico in pol zahtevat, da mora bit cesta enosmerna ker rabiš še parking za drugi ali pa tretji avto, pa je....
Kako se umirja promet pa smo tukaj že pisali, tako da se ponavljat je res brezveze!
Se pa popolnoma strinjam z " čep | danes ob 12:46".
če misliš pred leti.. |  17 .11. 2015 ob  15: 44
npr 2008 ali tam nekje, ko so gradili Nokturno in Semedelske Razglede in ne vem še kaj, ja ga je na rečo manj.
Takrat smo lahko čakali na usmiljenje voznikov, ki so vozili v strnjeni koloni 10kmh za prehod čez cesto tudi po nekaj minut..
Če misliš pa na leto 1975, ko ni bilo v celi ulici 5 avtov, pa ga je precej več. Odvisno od zornega kota ne..
@koprčan |  17 .11. 2015 ob  15: 25
-1
@ @koprcan, danes 8:49 | danes ob 12:06, se opravičujem ( res sem zaj... s številkami) mislil sem na stanovalce, ki stanujejo nad Prisojami, torej gre za stanovalce C.M. od 3 pa naprej do Semedelskih razgledov. Ti ob tem, da lahko parkirajo v garažni hiši v Prisojah in na parkingu ob garažni hiši, pred bloki nimajo dosti oz. imajo zelo malo parkirnih mest in parkirajo na pločniku na ovinku nasproti blokov. In točno na tem mestu, bi se dalo uredit oz. naredit parkirne prostore tudi za te stanovalce. Potem se zadeva nekako razbremeni s Semedelski razgledi, ki imajo svoje parkinge, nadalje, pa se zadeva zakomplicira od CM št.2, kateri sedaj parkirajo pod nadsteški in ob desnem robu vozišča gledano v smeri proti bolnici. Če bi bila tukaj enosmerna, bi bila vozila ravno tako parkirana na cesti in kaj več nebi pridobili! Na drugi starni, pa kot si že sam napisal imajo privat garaže in parkinge pred blokom. Upam, da ti, ki imajo privat garaže in zarisane parkinge pred blokom, da ti ne zahtevajo enosmerne ceste, ker bi to bilo nesramno glede na sosede, ki stanujejo nasproti! Torej kolikor sem razumel imajo problem z parkiranjem stanovalci v blokih CM nad Prisojami in stanovalci CN2 naprej, kjer, pa je situacija kot je in je enosmerna cesta ne bo rešila. Verjamem in sem prepričan, da bi se v primeru enosmerne ceste na tem delu, prometna varnost še poslabšala, saj bi divjaki na dveh in štirih kolesih razvijali še večje hitrosti ker bi vedeli, da ne bo pripeljal nobeden nasproti.
Upam, da sem ti razložil kaj sem imel v mislih.
Ilary |  17 .11. 2015 ob  14: 42
-1
Dejstvo je, da je danes prek Ceste na Markovec veliko manj prometa kot ga je bilo pred leti, saj imajo vozniki ogromno možnosti, kako in kam. Mislim, da so te pritožbe prebivalcev popolnoma odveč v tej fazi, hvala bogu pa da je župan voljan jih poslušat in jim dat možnost odločanja. Kapo dol, res!
SI MONA |  17 .11. 2015 ob  13: 27
Mogoče bi rabilo pogledat unih par čudnig garaž na začetku in na koncu teh blokov če imajo gradbeno .če ne porušit kot na Vojkovem nabrežju .
SI MONA |  17 .11. 2015 ob  13: 25
@čep
Ma teh par blokov ima vsako stanovanje garažo ,na zgornji strani ,avto pa puščajo na cesti .Ala ti razumi.
Toni |  17 .11. 2015 ob  13: 24
Ja, "čep", saj v tem je problem: kdo in kdaj je odločil, da je ta cesta postala glavna medkrajevna navezava iz smeri koprska naselja - bolnica - Izola - in dalje...? Sam sem bil mulc in vem, da se je ta cesta končala tam, kjer je danes semaforizirano križišče. Naprej so bile njive, a to razumeš? Torej, že takratni urbanisti so projektirali to naselje kot spalno naselje s prometnicami, ki omogočijo stanovalcem dostop do njiuhovih domov in nič drugega.

Da ne govorimo, da je v tistih časih imela fičota ali stoenko vsaka tretja, četrta družina, danes pa ima vsaka družina dva tri avte. Torej, če je občina spremenila koncept in iz dostopne ceste do stanovanj naredila medkrajevno "magistralko", potem je tudi prav, da občina zdaj intenzivno razmišlja, kako zdaj to rešiti in ljudem olajšati življenje..

Župan je odlično pred par leti postavil semafor pri bolnici, torej gospodje Izolani, Piraneži, vozite se v službe v Koper po državnih cestah z 90km/h, ne pa po (koprskih) mestnih ulicah. To je to, v tej smeri je treba razmišljati še naprej.

Da pa ti ne vidiš ženice, ali mamice z vozičkom, ali upokojenca s palico, to je ljudi, za katere je prečkanje te ceste življenjsko nevarno, je logično: verjetno si eden tistih tako samozaverovanih v vsemogočnost svoje škatle na štirih kolesih in pedalke za gas, ki mora gor pa dol šibati 60, 70 in več km/h, tako da teh ljudi ob prehodih za pešce ne vidiš.

Enkrat se ustavi npr. pri dobro označenem prehodu za pešce pri odcepu za S. Mašere in štej avtomobiliste, ki ti bodo lepo kulturno ustavili in te spustili čez. Če ti bo ustavil vsak deseti, te takoj povabim na pijačo...
ma kaj |  17 .11. 2015 ob  13: 09
tukaj kdo se zaveda da prebivalci levih blokov na zgornjem delu ceste na markovec (nad klaricevo) ne dovolijo parkirat na levi strani ceste (beri: so postavili zapore) prebivalcem desne strani tako da 'odstranitev parkirisc ob cesti' bi pomenilo odstranitev parkirisc za vec kot 50 stanovanj? (na desni strani je 5 blokov, vsak blok ima dva vhoda, vsak vhod pa 8 stanovanj)
1