GAŠPERŠIČ VLIVA UPANJE ZA DRUGI TIR: Več EU sredstev bi olajšajo iskanje zasebnega partnerja

Koper

Modernizacija železniškega omrežja in izgradnja drugega tira Koper-Divača ostajata prioriteti vlade, je danes zatrdil minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. Želi si, da bi za projekt povečali udeležbo pri EU sredstvih, kar bi olajšalo tudi iskanje zasebnega partnerja. O začetku gradnje pa bo mogoče govoriti po zaprtju finančne konstrukcije.

Gašperšič je danes ob predstavitvi dela ministrstva v enem letu dejal, da bo medresorska delovna skupina za drugi tir še ta oz. prihodnji teden pripravila poročilo v zvezi z aktivnostmi, v tem mesecu pa bo objavljeno javno naročilo za revizijo vrednosti projekta in analizo možnih racionalizacij in optimizacij.

Možnosti racionalizacije obstajajo

Možnosti racionalizacije obstajajo, nanje je navsezadnje opozoril tudi OECD, zatrjuje minister. Pojasnil je, da je drugi tir zdaj predviden tako za tovorni kot za potniški promet, zaradi česar so načrtovane hitrosti vlakov do 160 kilometrov na uro, predviden pa je tudi evakuacijski predor.

Če bi bil drugi tir zgrajen za tovorni promet, bi bile rešitve lahko cenejše, prihranek bi znašal okoli 100 milijonov evrov, je pojasnil Gašperšič in dodal, da je treba preučiti še nekatere druge možnosti, pri čemer sama trasa nekih bistvenih sprememb ne more več doživljati. Nato bo sledil test interesa zasebnih partnerjev, pri čemer sta v igri dva možna modela javno-zasebnega partnerstva - finančno zahtevnejši, po katerem država plačuje razpoložljivost drugega tira, in model, ki vključuje sodelovanje Luke Koper.

Ključno je pridobiti čim več evropskih sredstev

Sicer pa je Gašperšič v zvezi z drugim tirom Koper-Divača še poudaril, da je ta v razvojni perspektivi še kako potreben in ključen za doseganje želenega razvoja Luke Koper. "Toda za njegovo realizacijo moramo opraviti določene naloge," je dejal.

Po ministrovih besedah je za drugi železniški tir med Koprom in Divačo ključno pridobiti čim več evropskih sredstev. "Vladi bomo zato predlagali, da s projektom sodelujemo na razpisih, kjer se bodo delili ostanki kohezijskih ovojnic neporabljenih sredstev. To pomeni, da bo za projekt mogoče dobiti več kot 30 odstotkov, kolikor je mogoče dobiti na odprtem razpisu," je pojasnil.

Gašperšič sicer o tem, koliko več EU sredstev bi lahko pridobili, ni želel ugibati, pojasnil je le, da je na razpisih za kohezijske ovojnice teoretično meja sofinanciranja do 85 odstotkov. Dodal je, da v tem času teče pridobivanje gradbenih dovoljenj za ves odsek med Koprom in Divačo, dokončno gradbeno dovoljenje je pričakovati v začetku leta 2016.

Deli novico:

ON |  24 .09. 2015 ob  10: 04
spet on prodaja meglo,meglo,meglo.
krkrkr |  23 .09. 2015 ob  17: 46
tip je zrel za vzgajat konopljo....
tata |  15 .09. 2015 ob  11: 18
Minister naj odstopi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
primorc |  15 .09. 2015 ob  00: 56
Upam da ne bodo delali drugega tira, ker bo stal kot celoten Kitajski želežniški čudež. Pa saj se nam že vsi smejijo.
Test interesa zasebnih partnerjev |  14 .09. 2015 ob  19: 09
-1
sploh ni potreben.
Komunala Koper - kot vedno.
najbolj prenapihnjen |  14 .09. 2015 ob  16: 19
minister v tej vladi, ki pa ne bo na koncu mandata imel nič za pokazat, razen kolko ljudi je odstavu
Spoštovani |  14 .09. 2015 ob  16: 15
ni problem v 2.tiru, temveč v njegovi prenapihnjeni ceni in neracionalnem, prenapihnjenem projektu enotirne železnice...zakaj je pri nas gradnja vedno mnogo dražja kot v drugih državah? Zaradi koruptivnih in pohlepnih dejanj posameznikov, ki jim niti zakonodaja (katere izpis so sami plačali) ne more nič. Zakaj se ni naročilo študijo s strani potencialnega izvajalca gradnje tira, ne pa nekih kvazi strokovnjakov, ki si zraven hočejo napolnit žepe...Še in še bi lahko pisal, a itak je v tem BANANISTANU škoda besed...Zdej se že OECD vpleta v naše gospodarstvo?Ma kam smo prišli, lepo vas prosim....zdaj bi privatizirali Luko Koper, ker je "kao" OECD to naročil....Barabe pohlepne, lotite se dela in ne se sekirat za tovor v Luki Koper...Za to so drugi, sposobni ljudje na svojih mestih...
Slovenija |  14 .09. 2015 ob  15: 56
Ta minister nej že enkrat odstopi, ker je nesposoben! Ne ve kaj govori!....Mogoče pa ve.... za koga pa dela?
muffa |  14 .09. 2015 ob  13: 15
Gašperšič naj takoj odstopi, ker je naredil že preveč škode. Kar on izusti ni upanje ampak laž in zavajanje.
sveti jurij |  14 .09. 2015 ob  13: 00
Edino upanje za drugi tir je odstop ministra Gašperšiča. Vse njegove izjave so samo laž, sprenevedanje.Kaj si misli o drugem tiru je povedal ža na predstavitvi za ministra.