DRUGI TIR GRE V BRUSELJ: "Vsekakor smo optimistični"

Slovenija

Slovenija se bo danes prijavila na razpis evropskega mehanizma CEF za projekt drugi tir. Po besedah infrastrukturnega ministra Petra Gašperšiča si s prijavo na razpis v okviru lastne kohezijske ovojnice prizadevamo za 33,4 milijona evrov, okoli 35 milijonov evrov pa bi lahko pridobili iz ostankov sredstev ostalih kohezijskih držav.

Finančna konstrukcija za drugi tir je sestavljena iz treh ključnih elementov; poleg kohezijskih sredstev še prek posojil Evropske investicije banke (EIB) in kapitalskih vložkov Slovenije ter zalednih držav. Pisma podpore za omenjen projekt so že podpisale Madžarska, Češka, Slovaška in Poljska.

Kot je novinarjem pojasnil Gašperšič, se bomo danes na razpis prijavili s pripravljalnimi deli za drugi tir ter z izdelavo same projektne dokumentacije za glavno traso drugega tira. Sredstva si obetamo iz lastne kohezijske ovojnice ter ovojnice, v katero se stekajo neporabljena sredstva ostalih držav, je pojasnil. Rok za prijavo na omenjen razpis se sicer izteče v torek.

Slovenija pri uresničitvi projekta drugi tir računa na okoli 250 milijonov evropskih sredstev, zato se na ministrstvu pripravljajo tudi na naslednji razpis, ki naj bi bil objavljen že to sredo. Gre za razpis na področju mešanih mehanizmov, ki bo torej združeval tako sredstva Evropskega sklada za strateške naložbe (EFSI) kot kohezijska sredstva za uresničitev hrbteničnih evropskih omrežij. Rok za prijavo v okviru tega razpisa se bo predvidoma iztekel junija.

"Vsekakor smo optimistični"

Gašperšič je izpostavil, da so evropska sredstva za zagotavljanje finančne vzdržnosti tega projekta zelo pomembna, v primeru neuspeha na katerem od razpisov pa je po njegovih besedah določen manevrski prostor še možen, med drugim na ministrstvu dopuščajo možnost spremembe v kapitalskih deležih, tudi s povečanjem zadolževanja. "Vsekakor pa smo optimistični, da bomo z zastavljenim delom na teh pričakovanih razpisih pridobili želeni obseg sredstev," je dodal.

Dela bi lahko stekla jeseni 

Ministrstvo je sicer pred nekaj tedni objavilo razpis za izdelavo projektne dokumentacije za izvedbo pripravljalnih del drugega tira med Divačo in Koprom, ki se bo zaključil junija. Nato načrtujejo objavo razpisa za izvedbo gradbenih del, kar pomeni, da bi lahko dela jeseni stekla.

V vmesnem obdobju bodo po besedah Gašperšiča delali tudi na pripravi same projektne, izvedbene in razpisne dokumentacije za glavno traso projekta in jeseni načrtujejo še razpis za izvedbo teh del. Tudi dela na glavi trasi bi tako lahko stekla še letos. Skupaj naj bi gradnja drugega tira sicer trajala dobrih šest let.

Deli novico:

hitri |  07 .02. 2017 ob  13: 32
http://www.regionalobala.si/novica/drugi-tir-v-dokumentu-po-letu-2019-se-je-gaspersic-zlagal-da-se-bo-gradnja-zacela-drugo-leto
Ne nas met za norca...
laže |  07 .02. 2017 ob  10: 50
Laže / krade ,... sej nismo ljudje neumni da nas bo še naprej pletu z lažmi
hahaha |  07 .02. 2017 ob  10: 38
Kaj ni rekel če takoj po novem letu ne bojo pričeli z gradnjo drugega tira bo gospod Gašperšič dal odstop?!?
Muc |  07 .02. 2017 ob  08: 53
Luke ne damo, luke ne damo!!!
Gaspersic |  07 .02. 2017 ob  08: 31
Gaspersic. Lažnivc.
batman |  07 .02. 2017 ob  03: 10
buahahahahahaha 6 let!!! buahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahaha
kagumer |  06 .02. 2017 ob  22: 53
Predor St. Gothard pod Švicarskimi alpami v dolžini 57,1 km - dvocevni!!! so zgradili za 11 miljard € v 17 letih. Grem stavit, da bomo cenovno in časovno na slabšem... pa to ni Švica in tudi Alpe ne...
@inženir |  06 .02. 2017 ob  22: 45
Si mislil :" Brus gre v bruselj..."
Inženir |  06 .02. 2017 ob  21: 33
Kdaj bo naslov: "Gašperšič gre v Bruselj, ne bo ga več nazaj".
"Dela" bi lahko stekla jeseni  |  06 .02. 2017 ob  18: 07
Ma kaj jeseni... "dela" že potekajo, nekateri že pridno nabirajo €€€ v svoje malhe...
nič jasno |  06 .02. 2017 ob  15: 25
Napišite koliko denarja rabijo oz. procentualno koliko bo kdo prispeval. Napišite tudi, kaj Madžari in Čehi hočejo za vložek.
Domoljub |  06 .02. 2017 ob  15: 06
Lopovi si želijo drugi tir...Slovenci pa ne.