BENCINSKI CENT: Minister Gašperšič bi dodatno zasolil ceno goriv

Slovenija

Medtem ko lastniki vozil že plačujejo letno dajatev za uporabo cest in davek na motorna vozila, bi zdaj minister za infrastrukturo Peter Gašperšič uvedel še tako imenovani bencinski cent. Tega bi plačali zraven cene goriva, pa to dodatno dajatev res potrebujemo?

Ker se bo investicijsko vzdrževanje cest financiralo le iz državnega proračuna, saj v ta namen ni mogoče pridobiti evropskih sredstev. Minister Gašperšič zato razmišlja o novih virih financiranja, na upravnem odboru gospodarske zbornice je predlagal uvedbo bencinskega centa. To pomeni, da bi na vsak liter bencina vozniki plačali recimo pet centov, ki bi stekli v poseben podračun državnega proračuna.

Plačujemo že dajatev in davek

Že res, da so slovenske ceste v večini v nezavidljivem stanju, ampak za njih plačujemo že letno dajatev za uprabo cest in davek na motorna vozila, zakaj bi lastnike vozil torej še dodatno udarili po žepu? Po poročanju časnika Finance so lani na račun letne dajatve zbrali 143 milijonov evrov, davčni prilivi od davka na motorna vozila pa na leto nanesejo še 28 milijonov.

Navdušen ni niti finančni minister

Med drugim ideja o uvedbi bencinskega centa ni prepričala niti finančnega ministra Dušana Mramorja, saj že sedaj na pogonska goriva in kurilno olje plačujemo trošarine in vrsto davkov.

Deli novico:

butalec |  29 .09. 2015 ob  19: 26
-1
davek za višje plače prepotentnih politikov in gospodarstvenikov
Hudoba |  29 .09. 2015 ob  18: 54
Ni denarja, ker so ga pokradli. Ampak ovce se pa še da strič, to ve tudi najbolj neumen minister.
ja |  29 .09. 2015 ob  17: 22
Bomo placali to seveda takrat ko ukinejo cestne takse in vinjete...kje je pa ta dnar od vseh teh vozil za kar placujemo...pa se skozi ni dnarja...kaj nam na celu pise ko nam tako govorijo...
@sturlo |  29 .09. 2015 ob  16: 20
ja... gre se namrec za to da cena litra surove nafte tipa brent ki mi vporabljamo ni direktno proporcionalna na ceno koncega litra goriva ki trosimo predsem ker cena samega goriva je le manjsi delez v ceni ki mi kot koncni potrosniki placamo.

http://www.mgrt.gov.si/si/delovna_podrocja/notranji_trg/nadzor_cen_naftnih_derivatov/cene_naftnih_derivatov/

tuna tem naslovu lepo vidis da tretinska spremeba cene soda nafte dejansko na koncno ceno prinese tistih 30 centov in se to ce ne manipulirajo s trosarinami....
Šturlo |  29 .09. 2015 ob  15: 21
Sod 150 USD - 1 liter goriva = 1,50
Sod 50 USD - 1 liter goriva = 1,20

Tukaj nekaj ne štima ....


Je pa tko, če vodiš ovce, lahko počneš kar želiš, potrebno se bo prebuditi !!!
@res |  29 .09. 2015 ob  14: 09
Ja no...

v bistvu je on kriv...

razna cestna podjetja so koncesijonarji az vzdrzevanje ki se jih placuje iz tega fonda... lastniki teh cestnih podjetij oziroma koncesij so pa prijatelji od prijateljev... delajopa ...pac po liniji najmanjsega odpora...delavci za mizerne minumume posiljajo na cesto da bi bili vidni(z navodili bodite na cesti pa boste ze nasli kaj za naredit) pomembno je le da v to delo ni treba investirat...torej ce ej treba malo pometat ali kaksen kamen umaknit to lahko ce je treba zamenjat kos ograje ali poflikat luknjo pa...nic kot pocakat da nekdo drug to placa...

in CP-ji so samo en delcek te verige i pogubo spelje milione in milione davkoplacevalskega dnarja v privat zepe...

on je na vrhu te piramide...torej absolutni krivec...

@sveti jurij

no tvoj komentar je smiselen in nesmiselen instocasno...

zeleznice spadajo v osnovno infrastrukturo in drzava kot dober lastnik bi jih mogla dobro vodit...ce bi temu bilo tako dajat jih nekomu je financni absurd ker ta nekdo lahko zlahka manipulira z nasim trznim potencialom kajti krmili ceno blagovnih tokov....

drzava bi mogla kot dober gospodar postaviti prave ljudi na prava mesta ne pa ponovno prijateljev od prijateljev....

kar se pa tice deleza prisotjbine ki gre iz davka namenjenega za ceste v zeleznico pa je cisto an mestu..funkcija zeleznice je da preusmeri tovorni promet iz cest na zeleznice (zmanjsa onesnazevanje in obremenitev) kajti potniski promet razen v redkih primerih ne pride v postev..za se premaknit iz obale v ljubljano z vlakom rabis pol dneva z avtom si pa gor v 45 minutah....

vendar za tovor teh par ur niso pomembne zeleznica pa je ucinkovito sredstvo za razbremenit naso revno avtocesto...
sveti jurij |  29 .09. 2015 ob  13: 19
Kaj delajo "primorski "poslanci ? Zakaj ne zahtevajo odstopa ministra Gašperšiča?
Denar , ki ga damjemo za ceste, naj se za ceste tudi porabi.Železnice pa naj takoj prodajo tujcu, ki bo z njimi znal upravljati in bo razgnal vso politično nesnago , ki se je tam usidrala.
goričan |  29 .09. 2015 ob  13: 02
Ali ne plačujemo pri registraciji vozila neko nadomestilo za ceste?!?!?! LOPOVI!
intervju |  29 .09. 2015 ob  12: 10
Pocasi pocasi bomo vsi dobili stevec na tazadnjo.
res |  29 .09. 2015 ob  11: 19
-8
ni najbolj simpatičen, ma ni on kriv da manjka denar za ceste... in neki je treba rešit čimprej ker vsako zimo se škoda potencira... ne vem, meni se zdi da če je to rešitev da obnovijo mostove itd, pa naj...
SMC |  29 .09. 2015 ob  11: 02
banda
Pjero |  29 .09. 2015 ob  11: 01
10
cestna taksa, vinjete, bencinskih 5 centov, nikoli konca. kje še na svetu tako lupijo svoj narod? Že sedaj plačujemo skozi porabo bencina ogromne zneske in kje končajo? na železnicah-vreči iz katere jemljejo vsi-hudodelske združbe, ki nam pijejo kri. Pri tem pa je vse v kurcu, ceste, železnice................... kar se dotakne njihova roka je obsojeno na propad in uničenje. čudi me to, da narod jamra in gobezda neumnosti, povsod sama kritika na volitvah pa volijo neke nove kurčeve obraze, ki so še bolj nesposobni in pokvarjeni od prejšnjih. ni rešitve, vse gre naprej na isti način, po istih ustaljenih praksah do bridkega konca.
1