Prizorišče iztirjenja tovornega vlaka na progi Koper-Divača, ki je povzročilo izlitje večjih količin kerozina, si bo danes po napovedih ogledal okoljski minister Simon Zajc. Ena glavnih skrbi je ogroženost izvira Rižane, vira pitne vode za Obalo. V koprskem pristanišču si medtem prizadevajo zagotoviti čim bolj normalen dovoz in odvoz blaga.
OKOLJSKI MINISTER DANES NA PRIZORIŠČU IZTIRJENJA VLAKA: Ena glavnih skrbi je ogroženost vira pitne vode za Obalo
Koper
V Rižanskem vodovodu so v sredo zagotovili, da je vsa voda v njihovem sistemu vodooskrbe pitna in varna, a se po torkovi nesreči pripravljajo na to, da bo del razlitega kerozina odtekel v podtalnico in bodo prisiljeni vodni vir izločiti. V družbi Rižanski vodovod so sicer že prekinili odjem vode iz samega zajetja, vodo pa zdaj zajemajo iz izredno nizkih ravni podtalnice, okrepili pa so tudi odjem iz iz sosednjih vodovodov v Sežani in hrvaškem Buzetu.
Začeli so tudi z monitoringom vode, da bi se ob onesnaženju izvira Rižane in podtalnice takoj odzvali. V primeru razlitja nevarnih snovi na kraškem območju namreč ni časa in možnosti za sanacijo, je v torek STA pojasnila Nataša Viršek Ravbar z Inštituta za raziskovanje krasa pri ZRC SAZU. Ostane spremljanje, kako hitro in v kolikšni meri bo onesnaženje doseglo izvir Rižane.
Izredne razmere na vrhuncu turistične sezone?
Po njenih besedah bo ta vodni vir zelo verjetno ogrožen dlje časa, v primeru njegove izločitve ob onesnaženju pa bi v Rižanskem vodovodu na Obali razglasili izredne razmere v vodooskrbi, kar bo na vrhuncu turistične sezone pomenilo tudi nekatere omejitve pri sami oskrbi.
Tudi v luči te nevarnosti si bo prizorišče nesreče danes ogledal okoljski minister Zajc, pristojni pa bodo medtem predvidoma nadaljevali tudi ugotavljanje dejstev same nesreče. Človeška napaka je sicer izključena, kaj natančno je iztirjenje povzročilo, pa še ni jasno. Skoraj gotovo bo stekla že tudi obnova poškodovane proge.
Proti Luki Koper je pričakovati povečan promet tovornjakov
Luka Koper in logistične družbe se medtem soočajo z izzivom, kako blago s 35 tovornih vlakovnih kompozicij, ki čakajo na pot proti notranjosti države, in številnih vlakov, ki so na poti v Koper obstali na železniškem omrežju, čim prej spraviti do končnih kupcev oz. v koprsko pristanišče. Na Slovenskih železnicah pričakujejo, da bo promet po tej ključni prometni žili stekel v petek, a v vmesnem obdobju je pričakovati povečan promet tovornjakov po že tako obremenjenih slovenskih avtocestah.
Komentiraj
NI ZAJEBANCIJA.
LETA 1917 JE BIL POTRES, KATERI BI DANDANES ZRUSIL ELEKTRARNO.
Francoska nuklerna komisija (Francozi imajo najvec nukleark) je rekla ,da je TREBA ZAPRET.
Povrhu vsega VSE NUCLEARKE NA SVETU IMAJO ZIVLJENSKO DOBO 40 LET. Skoraj vsem je TA DOBA POTEKLA in JIH NOCEJO ZAPRET.
Prebiram o naravni katastrofi.
Niti slučajno ni to neravna katastrofa.
To je katastrofa v naravi, ki je nastala zaradi malomarnosti nekoga.
Noben vlak ni še iztiril zaradi višje sile, razen npr. pri potresu, plazu, bombnem napadu itd...