Prečrpavanje kerozina iz šestih iztirjenih vagonov tovornega vlaka pri Hrastovljah naj bi danes končali ter nato vagone odstranili iz predora in sanirali od 150 do 200 metrov poškodovane proge, je danes povedal generalni direktor Slovenskih železnic (SŽ) Dušan Mes. Pričakuje, da bo promet po odseku znova stekel v petek.
JE BILA POŠKODOVANA KRETNICA? Človeška napaka je izključena
Kronika
Prečrpavanje iz cisterne, ki se je pri torkovem iztirjenju poškodovala in iz katere je steklo okoli 10.000 litrov kerozina, so končali danes okoli 3. ure, sedaj prečrpavajo še iz ostalih petih vagonov. Vzrok nesreče še ni znan. Mes je v izjavi za medije v Ljubljani povedal, da je velika verjetnost, da je bila poškodovana kretnica, manjša verjetnost pa je, da je bil poškodovan vagon.
"Človeška napaka je izključena. Tudi sama kretnica je bila letos pregledana z vsemi ustreznimi napravami. Obstajajo tudi zapisniki, da je bila nepoškodovana oz. v dobrem stanju. Ugotavljanje, ali je bila napaka na materialu ali pri proizvajalcu, bo stvar nadaljnjih preiskav," je dejal Mes.
Tudi po besedah direktorja družbe SŽ-Infrastruktura Matjaža Kranjca ocenjujejo, da bi lahko prišlo do poškodbe kretnice oz. do poškodbe ostrice, ki je zlomljena. Kot je ponovil, vzrok zloma še ni jasen. "Dejansko se ostrica zlomi, tako kot se lahko zlomi tirnica," je pojasnil in dodal, da imajo SŽ takšnih zlomov tirnic na omrežju kar nekaj vsako leto.
Takšne nesreče se zgodijo enkrat letno
Mes je dodal, da se takšne nesreče v povprečju zgodijo enkrat letno. Težava pri tej je, da je vlak prevažal kerozin, ki ogroža okolje. "Tveganja skušamo zminimizirati ... To nam uspeva, a pride tudi do nesreče, na katero težko vplivaš," je dejal.
Vzroki za zlom so po Kranjčevih besedah lahko temperatura, velike obremenitve, lahko pride tudi do napake v materialu ali do utrujenosti materiala, kar pa na železnicah stalno nadzirajo. "Vse proge in tire pregledamo z ultrazvočnimi napravami, naprave pa poškodb na tej kretnici niso zaznale," je izpostavil tudi Kranjc.
Iztirjenja na progi Divača-Koper v zadnjih letih ni bilo
Iztirjenja na progi Divača-Koper sicer na SŽ v zadnjih letih niso imeli, beležijo pa okoli 10 do 15 izrednih dogodkov. Po besedah Kranjca gre večinoma za incidente, za zlom kakšne tirnice ali požar. "To so vse dogodki, ki imajo manjše posledice za odvijanje železniškega prometa in tudi manjšo škodo," je dodal.
Za vzdrževanje te proge sicer SŽ po besedah Mesa letno namenjajo med tremi in 3,5 milijona evrov. Vsako leto naredijo okoli kilometer te proge na novo. Na odseku dnevno pelje okoli 100 vlakov, od tega je od 75 do 80 vlakov tovornih, v ostalih primerih gre za prevoz lokomotiv.
V Luki Koper trenutno čaka 35 vlakovnih kompozicij, še enkrat toliko v obratni smeri, za prevoz v luko ter toliko še v tujini. To zamudo bodo skušali nadoknaditi v juliju in avgustu, je povedal Mes.