ZARADI BURJE VEDNO VEČ ZAPIRANJ: Dars se hvali z visokimi dobički, na vprašanja o protivetrni zaščiti pa ne odgovarja?!

Koper

Primorska avtocesta, ključna prometna žila slovenske Istre, se sooča z resnimi izzivi. Poleg že tako visoke obremenjenosti in skoraj vsakodnevnimi zastoji, ki jih povzročajo različna gradbena oziroma sanacijska dela, dodatne težave povzroča tudi zapiranje predora Kastelec, ki je bil samo lani zaradi burje zaprt kar 144 ur. Nekateri strokovnjaki ob tem opozarjajo, da je bil predor že od samega začetka napačno projektiran, opozorila se niso upoštevala, rezultat tega pa je pihanje burje neposredno v njegovo cev, kar zmanjšuje varnost. Na vprašanje, kakšne dodatne ukrepe, razen zapiranja, načrtujejo, na Darsu, ki se hvali z rekordnimi prihodki, ne odgovarjajo.

Leta 2021 zaprt 30, lani kar 144 ur

Primorska avtocesta (AC) se poleg siceršnje visoke obremenjenosti in že skoraj vsakodnevnimi zastoji, ki nastajajo zaradi gradbišč oziroma sanacij cestišča, sooča tudi s težavami, ki so posledica zapiranj predora Kastelec – ta je bil samo lani zaprt kar 144 ur. Glede na lanskoletne rekordne prihodke Darsa zato mnogi upravičeno pričakujejo dodatne naložbe v protivetrno zaščito in ne zgolj zapiranje predora, saj dodatni prometni zastoji, ki zaradi zapiranj nastajajo, povzročajo voznikom nemalo preglavic in slabe volje.

Podatki Darsa, ki so bili javno objavljeni, kažejo, da se število zapiranj predora iz leta v leto povečuje; tako je bil leta 2021 zaradi močne burje predor zaprt 30 ur, v letu 2022 se je število povzpelo na 48 ur, leta 2023 je doseglo 82 ur, lani pa kar 144 ur.

Robert Rakar

Kot je za TV Slovenija navedel dr. Vlado Malačič s Fakultete za pomorstvo in promet, naj bi bil predor že v času načrtovanja umeščen pod napačnim kotom v krivino, zaradi česar burja piha neposredno v samo cev. Kljub temu rešitve obstajajo z ustrezno protivetrno zaščito.

Rakar: Burja ni spremenila smeri za 50 stopinj

Tudi Robert Rakar, direktor Primorske gospodarske zbornice, opozarja, da gre za napako v projektiranju. "Burja ni spremenila svojih smeri za 40 ali 50 stopinj, ampak morda stopinjo ali dve," poudarja.

Dars na naša vprašanja ne odgovarja

Na Dars smo naslovili več vprašanj glede ukrepov, da bi bilo zapiranj predora čim manj. Zanimalo nas je, ali so morda angažirali Darsove strokovnjake, da so preučili, kakšni popravki so mogoči in kakšne so ugotovitve. Vprašali smo tudi, kako se nameravajo na Darsu lotiti rešitve tega problema spričo dejstva, da se promet, ko je predor zaprt, preusmerja na staro cesto proti Kopru in tam povzroča gnečo, zastoje in veliko obremenjenost.

Na naša vprašanja do zaključka redakcije niso odgovorili.

Nova poslovna stavba Darsa

Rekordni zaslužki Darsa

Namesto tega se je v medijih pojavila informacija o rekordnih zaslužkih. Dars je lani ustvaril rekordne prihodke v višini 583 milijonov evrov, čisti dobiček je znašal 153 milijonov evrov. Prihodki so se lani medletno povečali za sedem odstotkov. Prihodki od prodaje vinjet so znašali 240,9 milijona evrov. Ob tem so izdali 84.000 plačilnih nalogov. Med ključnimi projekti Darsa v letošnjem letu protivetrna zaščita in s tem povečana večja varnost predora Kastelec ni bila omenjena.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
hribi |  06 .02. 2025 ob  17: 02
Ker je dobiček tako velik nova poslovna stavba ne bo stala 20 milijonov ampak 27 milijonov. Tunel pa se bo zapiral dokler tisti bolnik ne gre v penzijo.
kokodek |  06 .02. 2025 ob  16: 58
naj predor uporabijo za sušenje klobas in pršuta, za avte pa naj naredijo drugega! Upajmo, da si dobiček ne bodo razdelili, temveč ga bodo uporabili za popravila in nove ceste.