Volvo skoraj že s serijskim KERS-om

Avtomoto

KERS sistem. Pri Volvu pospešeno preizkušajo tehnologijo vztrajnikov, s katero bi lahko manjši tri- in štirivaljniki zmogli enako moč kot pet- in šestvaljni agregati, obenem pa porabili za četrtino manj goriva. Serijska proizvodnja že čez nekaj let.

Potem ko je Volvo naznanil, da se tudi uradno poslavlja od pet- in šestvaljnih motorjev, ki bodo prostor naredili tri- in štirivaljnim agregatom, pa so sedaj objavili, da njihov razvojni oddelek pospešeno preizkuša tehnologijo vztrajnikov. S tem naj bi dosegli primerljivo moč glede na agregate z več valji in večjo prostornino motorja, tovrstna tehnologija pa bi po besedah vodilnih lahko tudi relativno hitro prešla v serijsko proizvodnjo.

Enaka moč ob četrtino nižji porabi

Eksperimentalni sistem, znan kot Flywheel KERS (Kinetic Energy Recovery System), je nameščen na zadnjo os. Med upočasnjevanjem zavorna energija povzroči vrtenje vztrajnika celo do 60.000 vrtljajev na minuto. Ko se vozilo začne znova premikati, se rotacija vztrajnika prenese na zadnji kolesi prek posebej izdelanega prenosa. Motor z notranjim izgorevanjem, ki poganja sprednji kolesi, se izklopi v trenutku, ko se prične zaviranje. Energija v vztrajniku se nato lahko porabi za pospeševanje vozila, ko se prične zopet premikati, pa tudi za pogon vozila, ko doseže potovalno hitrost.

"Testiranje tega povsem eksperimentalnega sistema za povrnitev kinetične energije je potekalo v letu 2012. Rezultati kažejo, da ima ta tehnologija skupaj s 4-valjnim turbo motorjem potencial za zmanjševanje porabe goriva do 25 odstotkov v primerjavi s 6-valjnim turbo motorjem," pravi Derek Crabb, podpredsednik Powertrain Engineering pri Volvu. "Dodali smo 80 "konjev", posledično lahko vozilo s štirivaljnim motorjem pospeši kot tisto s šestvaljnim."

Več iz rubrike Avtomoto:

Kar 996-krat so ga dobili brez izpita

CLA je štirivratni premijski kupe

Cestna dirka, ki se je končala tragično