Volvo XC60. Preizkusili smo prenovljeno različico najbolj priljubljenega volvovega “terenskega” modela. V osveženi različici je to mestno-družinsko-pustolovski avto. Prostoren, zmogljiv, vendar še vedno eleganten in uglajen.
Na testu smo imeli dizelsko različico D5, ki pod pokrovom skriva agregat z 2400 kubičnimi centimetri in 215 konjskimi močmi (oprema Summum). Kako vsestranski je ta SUV, dokazujejo že osnovni podatki o porabi, pospeških, prostornini v prtljažniku in zvezdicah varnosti. A pojdimo lepo po vrsti.
Za SUV-e ni ravno običajno, da z lahkoto pospešijo od 0-100 kilometrov na uro v dobrih osmih sekundah, pri povprečni porabi 9 litrov na 100 kilometrov, kolikor je ta znašala na testu. Pa vendar je volvu to uspelo kljub velikim meram in precejšnji teži avtomobila. Avtomatski menjalnik deluje tako rekoč brezhibno, ko se voznik nanj navadi. Gre predvsem za to, kakšen tip vožnje želimo. Umirjen in eleganten ali športno dinamičen. Vse je odvisno od pritiska na plin, ostalo “oddela” menjalnik sam.
Avto na avtocesti brez težav pospešuje in tudi pri hitrostih, ki so bistveno višje od tistih, ki so predpisane na naših avtocestah, izjemno suvereno "drži cesto". Podobno je tudi na lokalnih in regionalnih cestah, kljub velikosti pa je prijeten za vožnjo tudi v mestu. Lahko vodljiv, pregleden in nič kaj okoren je pravi partner povsod, le tam, kjer so parkirni prostori zares majhni, ne.
Z najnovejšo tehnologijo
Volvo je od vedno sinonim znamke, ki ustvarja trende na področju avtomobilske tehnologije, predvsem varnosti. Tako je v tem pogledu XC60 cvet najnaprednejših sistemov, ki zajemajo pametni tempomat, sistem, ki spremlja vožnjo preko talnih označb, senzor za vozila, ki se nahajajo v mrtvem kotu, in, kar je najpomembneje, samodejni zavorni sistem, ki lahko prepreči marsikatero nesrečo, uporaben pa je predvsem v mestu.
Udobje in elegance
Volvo XC60 je plod novega vala, ki ga si ga je švedski proizvajalec vzel kot rdečo nit pri razvoju novih modelov. Kombinacija všečnih ostrih in mehkih potez daje avtu videz športnosti, v notranjosti pa minimalizem. Armaturna plošča je elegantna in ergonomsko vgrajena za voznika. Notranjost je precej klasična, lahko bi rekli tudi brezčasna. Takšna, ki danes ni supermoderna, jutri pa ne bo superstarinska.
CENA: osnovni model – 36.590 evrov, testni avtomobil – 67.300 evrov
Mnenje: Novi Volvo xc60 je avto za tiste z nekoliko debelejšo denarnico, čeprav se to morda ne vidi na prvi pogled. A ne zato, ker je avto drag, ampak zato, ker zares veliko ponuja in se zagotovo ne sme bati svoje nemške konkurence. Avto je namenjen predvsem tistim, ki morajo enkrat na daljšo pot, drugič po opravkih v mesto, tretjič pa z družino na počitnice. V nobenem primeru ne bo razočaral. Koliko jih bomo dejansko videli na naših cestah? To je sedaj vprašanje za uvoznike in prodajalce, a slednji pravijo, da švedski volvo v Sloveniji postaja vse bolj cenjen in zaželen. Bo XC60 novi hit tega trenda?