Švedski Volvo je sinonim avtomobilske znamke, ki ponuja predvsem zanesljivost in veliko mero varnosti. V zadnjem času pa je ta blagovna znamka, ki je imela precej specifične kupce, z novimi modeli in zelo všečnimi linijami posegla na trg, ki ni veljal za njenega. Avti postajajo zanimivi tudi za tiste, ki so prej prisegali na povsem druge znamke. Konkurenca zato z zavistjo gleda na Volvo, kar pomeni, da gredo Švedi v pravo smer.
Volvo V40 Crosscountry: švedska posebnost za poznavalce
Avtomoto
Trenutno najmanjši volvov model je V40, ki je primerjavi s svojim predhodnikom povsem prenovljen. Če je to prej bila majhna limuzina, je sedaj avto postal "enoprostorni coupet". Takšne menjave znajo biti sicer precej travmatične za tradicionalne kupce, a tveganje se je vsekakor izplačalo.
Ponudbo še dodatno popestri V40 Crosscountri, nekoliko bolj robusten avto, primeren za zahtevnejše poti. Ravno tega smo testirali in bili, milo rečeno, navdušeni.
No, roko na srce, to ni terensko vozilo in niti SUV. Je le nekoliko dvignjen (4 cm) V40 z ojačanimi odbijači in pragovi ter s strešnimi sanmi. Ohranja pa vse vozne lastnosti lastnosti osnovnega modela, ki navdušujejo.
Pri bencinski različici ima avto lahko pogon na vsa štiri kolesa. Mi smo na testu imeli 1,6 litrskega dizla s 115 konjskimi močmi. In ravno to je najbrž glavni adut tega avta. Poleg tega, da je na izgled športen, dinamičen in mladosten, se bistvo skriva pod pokrovom. Motor je uglajen, pa vendar zelo poskočen in odziven, predvsem pa zelo varčen. Na testu se kar nismo mogli načuditi, da nam kljub dinamični vožnji nikakor ni uspelo porabe dvigniti preko 5,7 litra na 100 kilometrov.
Minusi: preglednost
Udobje v vožnji
Vožnja je za voznika izjemno udobna, armaturna plošča je enostavna in precej intuitivna za uporabo. Notranjost je popolnoma enaka osnovnemu modelu V40, tipično švedska oziroma volvovska. Minimalistična, vendar uporabna in lepa na pogled. Pomanjkljivost avtomobila bi lahko bila le nekoliko slabša preglednost zaradi športnih potez avtomobila, vendar je bil testni avto opremljen s senzorji. Te je imel tako spredaj kot zadaj, imel pa je tudi kamero, ki se vklopi ob vzvratni vožnji, kar omenjeno težavo tako rekoč izniči. Zaradi svoje forme pa ima avto nekoliko manj prostora na zadnjih sedežih in v prtljažniku.
Mnenje: Volvo kljub popularizaciji in všečnosti še vedno ni za vsakogar. Je za poznavalce in užitkarje, po novem pa tudi za tiste z malce večjim egom, saj v tem volvu ne boste ostali neopaženi. Avto ni družinski, namenjen je predvsem mladim, v njem pa bodo še najbolj uživali tisti, ki ga bodo vozili, saj se ga od tam (za volanom - op. a.) še najbolje "začuti". Različica CrossCountry bo najbrž precej redka, vendar zato še toliko bolj opazna na naših cestah. Cena marsikoga prestraši, a ob upoštevanju tega, kaj avto ponuja, kmalu ugotovimo, da ni nič dražji od konkurence, na katero lahko brez težav gleda zviška.