CLA je štirivratni premijski kupe

Avtomoto

Mercedes-Benz CLA. Po CLS-u, ki je pomenil začetek segmenta štirivratnih kupejev, pri Mercedesu začenjajo enako zgodbo, v številko nižjem razredu. Pogon je v osnovi speljan na prednji kolesni par, na voljo pa bodo tudi različice s 4matic pogonom. Cene od 26.990 dalje. 

Če CLS velja za začetnika segmenta štirivratnih kupejev, lahko rečemo, da je CLA prav tako začetnik tovrstnih modelov v za številko ali črko nižjem razredu. Za podobo je odgovoren naše gore list Robert Lešnik, ta pa je izredno agresivna, dinamična, a kljub temu skladna. Pri Mercedesu pa povedo, da CLA ni zgolj limuzinska različica razreda A, ampak da je razvoj šel celo v obratni smeri, se pravi od CLA proti A-ju. Odlikujejo ga izredno ugoden količnik zračnega upora Cx 0,22, na 4,63 metra, kolikor meri v dolžino pa ponudi dovolj prostora štirim odraslim osebam in 470 litrom prtljage.

Notranjost bo tistim, ki so že sedeli v novem A-ju ali B-ju, zelo znana, le sedenje je v slogu dinamičnosti občutno nižje. Materiali in izdelava so zelo kakovostni, ergonomija pa značilna za modele s trikrako zvezdo na nosu.

Na voljo opremi urban line in AMG line

Zunanja podoba je kot rečeno zelo dinamična in do določene mere zelo podobna tisti pri razredoma A in B. Je pa prednji del še nekoliko markantnejši z bolj poudarjeno masko motorja. Z boka se pokaže, da gre za kupejevsko ukrojeno limuzino, odsotnost okvirjev vrat, pa da gre za štirivratnega kupeja. Bok odlikujejo tudi zelo razgibane linije v več nivojih in smereh, zadek pa je, kot velevajo modni trendi, kratko odsekan in športen. Mogoče pa je ta del še najmanj skladen del avtomobila.

CLA je prva klasična limuzina te znamke s pogonom na prednji kolesni par. NO vsaj novodobna.

Notranjost je prav tako na moč podobna pri razredih A in B, s to razliko, da je sedenje tu občutno nižje in zato bolj športno. V osnovi sta kupcem na voljo dva paketa opreme glede na izgled in sicer bolj elegantni urban line in bolj športni AMG line. Vse različice so opremljene z novo generacijo sistema za preprečevanje možnosti nastanka nesreč, ki sedaj deluje že od hitrosti 7 km/h. Na voljo pa so tudi številni opremski dodatki in napredna tehnika, kot so: nočni paket attention assist, distronic plus, sistem za ohranjanje voznega pasu in parkirna asistenca ter kamera za vzvratno vožnjo. V osnovi je serijske opreme več kot dovolj, kljub temu pa bo skoraj vsak kupec primoran vsaj pogledati na seznam doplačil in kaj dokupiti. Izbire ima kar nekaj, čeprav ne toliko kot pri razredu E ali CLS.

Prtljažnik v osnovi sprejeme za 470 litrov prtljage, spremlja ga pa dokaj ozka odprtina in velika stopnica za njo.

Za zdaj trije bencinarji in dizel

Motorno paleto za zdaj sestavljajo trije bencinski agregati z močjo od 90 do 155 kilovatov, gre pa za dva 1,6-litrska turbaka in 2,0-litrskega prav tako turbo bencinarja. Na dizelski strani pa za zdaj najdemo le različico 220 CDI, kjer gre za 2,1-litrski agregat z 125 kilovati. Menjalnik je v osnovi šeststopenjski ročni, pri CLA 250 in CLa 220 CDI  pa ga zamenja sedemstopenjska 7G-DCT avtomatika. Pogon je vedno speljan na prednji par koles, kasneje pa bodo tudi z drugimi motornimi različicami, tudi CLA 45 AMG, na trg prišle še različice s štirikolesnim pogonom 4matic.

Cene se pričnejo pri 26.990 evrih kolikor stane CLA 180, preko 30.600 kolikor hočejo za CLA 200 do 36.600 evrov za CLA 250. Za dizelsko gnanega CLA, boliki 220 CDI pa boste primorani odšteti najmanj 35.400 evrov. Kasneje bo v ponudbo prišla tudi še različica 200 CDI, katere cena bo znašala 31.800 evrov. Septembra pa prideta še različici 250 4matic in 45 AMG, za katere uvoznik predvideva ceni 39.990, oziroma 55 tisoč evrov. Letos naj bi prodali 80 vozil, prihodnje leto pa 100 CLA-jev.

Več iz rubrike Avtomoto:

Cestna dirka, ki se je končala tragično

Drag race petih "hot hatchev"

Prav poseben Peugeot 208

1001 |  20 .04. 2013 ob  18: 48
samo nemci si lahko izmislijo tako neumnost kot je coupe s 5imi vrati. Očitno ne razumejo smisla coupejev