Delničarji Luke Koper so na današnji skupščini izglasovali nasprotni predlog Slovenskega državnega holdinga in Kapitalske družbe, po katerem se za izplačilo dividend nameni 94 centov na navadno delnico. Uprava in nadzorni svet sta prvotno predlagala izplačilo dividend v višini 61 centov na delnico.
VEČINA DOBIČKA ZA DIVIDENDE: Izplačali bodo 94 centov na delnico
Koper
Nasprotni predlog so podprli delničarji, ki so skupaj zastopali 95 odstotkov prisotnih glasov, na sami skupščini pa je bilo prisotnih nekaj več kot 75 odstotkov vseh delnic z glasovalno pravico.
Koprska družba je lani izkazala slabih 14,6 milijona evrov bilančnega dobička. Za dividende bo namenila okoli 13,16 milijona evrov.
Uprava in nadzorni svet prejeli razrešnico
Delničarji so danes med drugim podelili tudi razrešnico članom uprave in nadzornega sveta za leto 2014 ter za revizorja za tekoče poslovno leto imenovali družbo KPMG Slovenija iz Ljubljane. Prav tako so Sabini Mozetič potrdili še en štiriletni mandat članice nadzornega sveta.
Predsednik uprave Dragomir Matić je uvodoma predstavil minule poslovne rezultate kot tudi poslovno strategijo družbe do leta 2030 in strateški poslovni načrt do leta 2020, ki ju je danes potrdil nadzorni svet. v Luki želijo v prihodnje ohraniti in krepiti dosedanje rezultate, nadaljevati z rastjo prometa in dvigom konkurenčnosti in tržnega položaja v regiji.
Smeli načrti do leta 2020
Med konkretnimi cilji do leta 2020 so med drugim ta, da bi na letni ravni dosegli 218 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje, 24,3 milijona ton skupnega pretovora ter milijon kontejnerskih enot pretovora.
V obdobju 2016-2020 v Luki predvidevajo skupno 300 milijonov evrov, do leta 2030 pa še dodatnih 400 milijonov evrov naložb.
Brez drugega tira ne bo šlo
Matić se je pri tem dotaknil tudi nujnosti izgradnje drugega tira. Omenjene številke se namreč nanašajo na razvojni scenarij, po katerem bo Luka ob zagotovitvi zadostnih železniških zmogljivosti lahko uresničila svojo vizijo postati vodilni pristaniški sistem za globalne logistične rešitve držav srednje in vzhodne Evrope. Alternativni scenarij zgolj modernizacije enotirne proge pa takšnega razvoja in naložb ne predvideva, saj bo v tem primeru do leta 2020 prišlo do zapolnitve pristaniških zmogljivosti, čemur bosta sledila stagnacija in tveganje za upad prometa.
Delavski direktor Matjaž Stare je bil sicer kritičen do strategije. Osebno namreč meni, da gre za "dvoriščno strategijo", pri kateri se bo Luka zaprla za ograjo, znotraj katere deluje.
Matič se mora znebit še raznoraznih Jovičičev, ki jih je nastavil Mišič po Popovičevi direktivi ki in delajo škodo.