V PORTOROŽU PREDSTAVILI CHESTNUT: Načrtovanje prometa s fokusom na človeku

Slovenija

Veliko občin je začelo sprejemati celostne prometne strategije, katerih učinki pa ostajajo prostorsko omejeni. Zato je izziv danes predstavljenega mednarodnega projekta Chestnut prenos metod celostnega prometnega načrtovanja na nivo funkcionalnih urbanih območij. Pri tem so si zadali tudi konkretne cilje, kot je zmanjšanje obsega zasebnega prometa.

Chestnut je angleški akronim za celostno prometno načrtovanje na nivoju funkcionalnih urbanih središč. K okoli dva milijona evrov vrednemu projektu, ki se sofinancira iz programa Interreg, je pristopilo 15 partnerjev iz osmih držav Podonavja. Vodilni partner je Mestna občina Velenje, iz Slovenije pa sodelujeta še Regionalni razvojni center Koper in Skupnost občin Slovenije.

Ob sklepu prvega projektnega srečanja v Portorožu so predstavili tudi izhodišča in značilnosti projekta, ki se bo zaključil maja 2019. Kot je ugotavljal Takeru Shibayama z dunajske tehniške univerze, so zahodna mesta v zadnjih desetletjih večinoma že uspešno prešla od prostorskega načrtovanja, ki se je osredotočalo na vozila, na takšno načrtovanje, ki se osredotoča na ljudi. Lep primer tega je prav Dunaj.

Pristope, ki jih predstavljajo t. i. celostne prometne strategije, prevzema tudi vse več slovenskih občin. Takšnih občin je danes pri nas že 65, vendar se včasih obnašajo kot otoki, je ugotavljal Marko Govek z velenjske občine.

Kot je Govek ob robu predstavitve pojasnil za STA, je njihova iskrena ambicija te delitve preseči. "Življenje v občini se ne zaključi ob mejah," je povedal in dodal, da v primeru prometa vemo, da v mesta, ki so regionalna središča, dnevno iz različnih razlogov prihaja ogromno ljudi. V posameznih občinskih strategijah se sicer upoštevajo širši prometni tokovi, vendar je njihov fokus po trenutnih metodologijah v urejanju prometne situacije v samem mestu.

"Že to je ogromen napredek, da se poudarek pri načrtovanju da človeku namesto osebnim avtomobilom. To je velik napredek v načinu načrtovanja posegov projektov v urbanih središčih. Velik napredek je tudi to, da je po teh metodologijah, ki jih priporoča Evropska komisija, velik poudarek na sodelovanju javnosti in različnih deležnikov," je navedel Govek.

V sklopu projekta bodo izdelali 12 pilotnih akcij. Gre za to, da z majhnimi naložbami, od dvajset do trideset tisoč evrov, lahko dosežejo velik napredek glede vidljivosti samega projekta, hkrati pa to predstavlja uvedbo trajnega ukrepa v mestih, ki jih prebivalci praviloma tudi hitro posvojijo in prerastejo okvire prvotnega projekta. Takšen je bil v Velenju znotraj prejšnje finančne perspektive pilotni projekt vzpostavitve mestnega sistema za izposojo koles.

Snovalci projekta so si postavili tudi zelo konkreten cilj, da v prihodnjih petih letih zmanjšajo zasebni promet za dva do tri odstotke. V ta namen so, kot je pojasnil Govek, analizirali rezultate celostnih prometnih strategij v zahodnih državah in si na njihovih podlagi "postavili ta ambiciozen cilj, ki pa verjamem, da ga bomo dosegli".

Deli novico:

Ma kaj? |  03 .02. 2017 ob  22: 57
Sploh ne razumem clanka...kaj ma veze s Portorozom