Na ministrstvu za infrastrukturo in prostor bodo v petek predstavili detajlne analize in odločitev, kako naprej z drugim tirom med Divačo in Koprom, je v Strunjanu napovedal minister Samo Omerzel. Minister Dejan Židan je navedel, da Italija že zamuja z mnenjem o okoljevarstvenem dovoljenju, kar Slovenija lahko legitimno razume kot strinjanje.
Minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel ob robu odprtja obnovljenih solinarskih hišic v Strunjanu kljub novinarskim vprašanjem ni želel razkriti, kakšna bo odločitev ministrstva glede usode drugega tira. Je pa dejal, da je bila ocenjena vrednost projekta na 1,4 milijarde evrov "tisto ključno, kar je vse sume v meni zbudilo". "Absolutno sem za investicije, ampak v nekih normalnih okvirjih," je dodal.
Na vprašanje, zakaj niso poskušali ugotoviti realne vrednosti projekta prek objave nezavezujočega javnega razpisa, pa je minister pojasnil, da so tovrstni razpisi in z njimi povezani postopki predolgi.
Sicer pa se strateške usmeritve Slovenije na tem področju ne spreminjajo, je Omerzel odgovoril na vprašanje, ali odpoved drugemu tiru pomeni preusmeritev v druge opcije, denimo na železniško povezavo Kopra s Trstom.
V zvezi z izdajo okoljevarstvenega dovoljenja za projekt drugega tira, o katerem bi se morala izreči tudi Italija, pa je minister za kmetijstvo in okolje Dejan Židan, ki je bil prav tako prisoten v Strunjanu, povedal, da Italija s svojim odgovorom že zamuja. "Če vprašamo in ni odgovora, je čisto legitimno stališče države, da to razume kot strinjanje," je dodal.
Glede plinskega terminala v Tržaškem zalivu je Omerzel poudaril, da je izbira nove lokacije "suverena odločitev Italije", da pa bo Slovenija morala dati soglasje, če se bo lokacija morebiti nahajala na vplivnem območju Slovenije. "Prepričan sem, da bosta tukaj Italija in Slovenija našli kompromis, da bo lokacija sprejemljiva za obe deželi in da bomo na koncu imeli terminal, ki bo v resnici pozitiven tako za Italijo kot za Slovenijo," je napovedal Omerzel.
Za Slovenijo bi sicer bila tako glede okoljskega vpliva kot s stališča diverzifikacije virov "absolutno sprejemljiva" lokacija pri otoku Krku, ki je tudi prioriteta Hrvaške, je še dodal Omerzel.
V zvezi s projektom plinskega terminala na območju koprskega pristanišča pa je minister za infrastrukturo pojasnil, da je bil projekt ustavljen že pred fazo sprejemanja državnega prostorskega načrta in da "ni realen".
Židan pa je povedal, da na okoljskem ministrstvu v celoti stojijo za stališčem DZ, da terminala ne more biti v Tržaškem zalivu ali na vplivnem območju Slovenije.
Slovenija zgradi 1 km kolesarske poti za 2.000.000 Eur ...
1 km železniške proge bi stal pa verjeli ali ne 50.000.000 Eur oz. vsak meter proge 50.000 Eur ...
Če smo mi normalna država ....
PS: Avstrija zgradi 1 km avtoceste za 700.000 Eur ...