Minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel pravi, da ni preveč optimističen glede izgradnje drugega tira Divača–Koper, saj naj bi bil projekt predrag.
Na srečanju gospodarstvenikov slovenske Istre je minister včeraj dal nedvoumno vedeti, da je država praktično že odstopila od projekta, saj denarja zanj nima. Izgradnja 27-kilometrske proge med Koprom in Divačo (več kot dve tretjini bi bili speljani skozi predore) je ocenjena na 1,2 milijarde evrov.
Čeprav dokončna odločitev še ni bila sprejeta in bo znana v roku dveh tednov, se ministrstvo nagiba k "zasilni" rešitvi, to je posodobitvi obstoječega tira, kar bi stalo 300 milijonov evrov, poroča Zurnal24.si.
Ekonomist Jože P. Damjan je sicer lani decembra predstavil svojo študijo pomembnosti drugega tira za razvoj Luke Koper, o čemer smo poročali tudi na Regionalu. Po njegovih izračunih naj bi država z neizgradnjo drugega tira vsako leto izgubila 800 milijonov evrov.
"Če gledamo ceno za državo na neto tonski kilometer, je avtocesta petkrat dražja od železnice. Da ne govorimo o multiplikativnem učinku, ki bi ga investicija v drugi tir imela na gospodarstvo, saj bi bil izračunan količnik enak 1. Najslabše za državo pa bi vsekakor bilo, da bi ohranila status quo, se pravi, da ne bi storila ničesar," je tedaj pojasnil Damijan. Omenjena študija ministru Omerzelu ni znana, dejal pa je, da jo bo preučil.
Obeta se širitev pristanišča
Novi šef Luke Koper Gapar Gašpar Mišič pravi, da bi v izogib negodovanja lokalnega prebivalstva glede izgradnje tretjega pomola raje podaljšal prvega in drugega ter poglobil bazene. "Ob robu pomola lahko zgradimo tudi tenis igrišča, da ima nekaj od tega tudi lokalna skupnost," je izpostavil.