Uprava Luke Koper na čelu s predsednikom Gašparjem Gašparjem Mišičem se je odzvala na negotovost, ki v zadnjem času vlada okrog izgradnje drugega tira. V Luki so prepričani, da je izgradnja nujna.
V dopisu, ki so ga poslali na vlado in ministrstvo za infrastrukturo, so zapisali, da je 2. tir Divača–Koper bistven infrastrukturni projekt za razvoj pristanišča. V zadnjem času so se namreč pojavili dvomi o tem, ali je projekt smotrn, minister za infrastrukturo in prostor, Samo Omerzel, pa je posredno že nakazal, da namerava vlada odstopiti od projekta, saj zanj enostavno ni denarja.
Kljub temu v Luki opozarjajo, da je to projekt, ki je star 20 let, in zato ne sme biti vezan na stališče posamezne vlade. “Omenimo naj, da gre pri projektu po eni strani za izjemno priložnost slovenskega gospodarstva, ki ima preko geografske lege koprskega pristanišča pomembne primerjalne prednosti in ugoden konkurenčni položaj, po drugi pa mednarodno kredibilnost Slovenije, saj že predolgo obljubljamo povečanje zmogljivosti, od katerih so odvisne tudi sosednje države,” so zapisali v Luki.
V dopisu je uprava opozorila tudi na dejstvo, da je le 30 odstotkov blaga, ki se pretovori, namenjeno domačemu trgu, 70 odstotkov pa zalednim tržiščem. Tako je Luka Koper prva avstrijska luka, glavni vir povezave s temi trgi pa je prav železnica.
Zapisali so še, da sicer razumejo proračunske omejitve države, vendar opozarjajo na to, da bi drugi tir pospešil gospodarsko aktivnost in tudi rast v Sloveniji. Glede na lastno študijo pa so ugotovili, da je zanje najslabši status quo. Edina resnična alternativa drugemu tiru pa je povezava Koper–Trst.