TRŽAČANI BODO INVESTIRALI V PRISTANIŠČE POL MILIJARDE: Na železniški infrastrukturi 150 milijonov evrov, ostalo na terminalih

Trst

V Trstu so lani pretovorili več kot 700.000 zabojnikov, kar je 17 odstotkov več kot leto poprej. Za primerjavo, v Luki Koper je pretovor zrasel za osem odstotkov. Kot je za Finance povedal Zeno d'Agostino, vodja sistema italijanskih pristanišč v severozahodnem Jadranu in predsednik italijanskega združenja pristanišč Assoporti, je njihov glavni cilj razvoj logističnega središča, ki je veliko širše od tržaškega pristanišča.

Zeno d'Agostino je prevzel vodenje tržaške pristanišče uprave leta 2015. Kot je povedal za Finance, bodo prevzeli še suhi dok v Červinjanu, delajo pa tudi na prevzemu suhega doka v Pordenonu. V nekaj dneh naj bi sistemu priključili dodatnih 30 hektarjev zemljišča v Trstu, kjer bodo razširili tržaško pristaniško cono.

Kot smo že poročali, v tržaško pristanišče prihaja bivši prvi mož koprske Luke Dragomir Matić, ki bo prevzel vodenje Piattaforme Logistice Trieste (PTS) oziroma nov terminal za generalne tovore in pretovor tovornjakov (ro-ro). Nov terminal bo zrasel na območju nekdanjega lesnega terminala in naj bi bil končan junija letos. Investicija je vredna 130 milijonov evrov, pišejo Finance.

Zeno d'Agostino

Kot je povedal D'Agostino, bo na novi platformi tudi intermodalni terminal, kjer bo mogoče tovor prestaviti na železnico. Naložba naj bi bila vredna 142 milijonov, od tega je nekaj čez 40 milijonov zasebnega in okoli 100 milijonov javnega denarja.

Letos je glavni projekt, vreden 82 milijonov evrov, prenova železniške postaje Campo Marzio, ki ga bodo izvedli s pomočjo državnega denarja in evropskih sredstev. V načrtu je še prenova postaje Aqulinia v vrednosti 20 milijonov in izgradnja nove železniške postaje Servola v bližini novega terminala v vrednosti 70 milijonov evrov.

D'Agostino poudarja, da so železniške postaje za pristanišče zelo pomembne, ker znižujejo stroške ranžiranja vlakov. Ker se v bližini Milj nahaja še ena stara železniška postaja, razmišljajo, da bi spravili v pogon tudi to. Tri železniške postaje naj bi prenovili do leta 2025 in v tem obdobju izpeljali za pol milijarde naložb. Od tega za 150 milijonov na železniški infrastrukturi, preostale bodo naložbe na terminalih.

Za letos planirajo približno 15-odstotno rast pretovora in za desetino več vlakov. Lani so načrtovali 10.000 vlakov, realizirali so jih 9700. Celotnega pretovora naj bi bilo za tri do štiri odstotke več, kar je primerljivo s Koprom, kjer leto načrtujejo za 70 milijonov naložb, največ za podaljšanje kontejnerskega terminala.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija