NA ŠKOFIJAH IN ŠMARJAH: UP PEF s partnerji omogočila prenovljena učna okolja za boljše učenje in poučevanje (FOTO)

Koper

Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem (UP PEF) je skupaj s partnerji iz Španije, Italije, Francije in Slovenije sodelovala v Erasmus projektu Promoting Learning Environments from Nursery to Primary School. Namen projekta je bil razviti inovativne poučevalne prakse, ki spodbujajo vseživljenjsko učenje ter evropske vrednote, kot sta inkluzija in spoštovanje raznolikosti.

V okviru projekta so bila na Osnovni šoli Oskarja Kovačiča Škofije in Osnovni šoli Šmarje prenovljena učna okolja za matematiko, geografijo, glasbo in šport. Cilj prenove je bil ustvariti prostor, ki učencem omogoča aktivno raziskovanje, sodelovanje in poglabljanje znanja.

Na Osnovni šoli Oskarja Kovačiča Škofije so denimo oblikovali deset učnih postaj za geometrijo, kjer se učenci preko interaktivnih nalog učijo matematičnih konceptov na zabaven način. Ena izmed učilnic je bila preoblikovana v prostor za geometrijske aktivnosti, opremljen s tridimenzionalnimi modeli, ki omogočajo raziskovanje iz različnih perspektiv. Terasa šole pa služi kot učno okolje na prostem, kjer se učenci srečujejo s konkretnimi izkušnjami gradnje in oblikovanja.

Na Osnovni šoli Šmarje so učenci skozi orientacijske igre povezovali znanje iz geografije in športa. Učenje orientacije je potekalo tako v učilnicah kot na prostem, pri čemer so učenci razvijali svoje telesne spretnosti in pridobivali nova geografska znanja. Aktivnosti so bile zasnovane tako, da so vključevale trajnostne pristope in uporabo digitalne tehnologije.

Eden izmed najbolj zanimivih primerov pa je bil glasbeni projekt, kjer so učenci s Škofij s pomočjo glasbenih cevi in slikovnih zapisov izvajali ljudske pesmi. Na ta način so spoznavali slovensko kulturno dediščino, hkrati pa razvijali svojo ustvarjalnost in timsko delo.

Projekt 'Promoting Learning Environments from Nursery to Primary School' dokazuje, da lahko premišljene spremembe učnih okolij pozitivno vplivajo na motivacijo in uspešnost učencev. Prenovljena učna okolja spodbujajo radovednost, kreativnost in sodelovanje ter omogočajo boljše povezovanje teorije in prakse. Evropsko sodelovanje pri projektu pa je omogočilo izmenjavo dobrih praks in poglobitev povezav med različnimi izobraževalnimi sistemi.

S takšnimi projekti UP PEF utrjuje svojo vlogo pri ustvarjanju sodobnega in inkluzivnega izobraževanja, ki odgovarja na potrebe današnjih učencev in družbe.