Več kot 80 odstotkov Slovencev je registriranih na družbenih omrežjih. Na njih v povprečju preživijo uro in pol dnevno, po njih pa posežejo sedemkrat na dan. Najpogosteje sicer uporabljajo Facebook, Instagram in YouTube, kaže nova Medianina raziskava.
SPADATE V POVPREČJE? Toliko časa na dan Slovenci preživimo na družbenih omrežjih
Slovenija
Generacije se med sabo razlikujejo po uporabi družbenih omrežij. 97 odstotkov pripadnikov generacije Z, ki so rojeni med letoma 1997 in 2012, uporablja družbena omrežja. Med pripadniki generacije Y, ki so rojeni med letoma 1981 in 1996, družbena omrežja uporablja 90 odstotkov, med pripadniki generacije X, ki so rojeni med letoma 1965 in 1980, 81 odstotkov in med pripadniki t. i. srebrne ali baby-boom generacije, ki so rojeni med letoma 1946 in 1964, 61 odstotkov.
Prebivalci Slovenije v povprečju družbena omrežja uporabijo sedemkrat na dan, pogostost pa prav tako upada s starostjo. Pripadniki generacije Z tako po njih poseže dvanajstkrat, pripadniki generacije Y osemkrat, pripadniki generacije X šestkrat, pripadniki baby-boom generacije pa štirikrat. Slovenci na družbenih omrežjih v povprečju preživijo uro in pol na dan, čas pa upada s starostjo. Pripadniki generacije Z na njih preživijo 137 minut, pripadniki baby-boom generacije pa 64 minut.
Prebivalci Slovenije v povprečju uporabljajo tri družbena omrežja. Mlajši jih sicer uporabljajo več, starejši pa manj. Tako pripadniki generacije Z v povprečju uporabljajo štiri, pripadniki generacije Y tri, pripadniki generacij X in baby-boom pa dve. Največ ljudi, in sicer dve tretjini uporablja Facebook, sledita Instagram in YouTube, ki ju uporabljajo štirje od desetih vprašanih. TikTok, SnapChat in X uporablja okoli deset odstotkov Slovencev, Linkedin pa sedem odstotkov.
Facebook največ uporabljajo pripadniki generacije Y sledijo pripadniki generacije Z, X ter baby-boom. Za YouTube, Instagram, TikTok, SnapChat, X in LinkedIn po drugi strani velja, da uporaba upada s starostjo. Pripadniki generacije Z veliko več kot drugi uporabljajo Instagram, TikTok in SnapChat, najbolj pogosto pa uporabljajo tudi YouTube in LinkedIn.
Rezultati so del raziskave Mediana TGI, ki jo vsakoletno izvajajo na vzorcu več kot 4000 prebivalcev Slovenije.