BURJA ISTA, PREDOR PA LANI ZAPRT KAR 12 DNI? Dars še vedno molči, poslanki kritični

Koper

Prometni zastoji, kolone tovornjakov, izguba časa in živcev. To je realnost, s katero se sooča slovenska Istra zaradi vse pogostejšega zapiranja predora Kastelec. Nihče ne dvomi, da je močna burja upravičen razlog za zaprtje, vendar pa ob tem čudi neodzivnost Darsa za sodobne tehnološke rešitve, ki bi lahko povečale varnost v predoru tudi ob burji. Preverili smo, kako se na to odzivajo občine slovenske Istre in kakšne rešitve predlagajo istrski poslanci.

Lani rekordno število ur zapor predora Kastelec

Primorska avtocesta se sooča z vse večjimi težavami zaradi pogostega zapiranja predora Kastelec, ki je bil lani zaprt kar 144 ur. Podatki Darsa kažejo, da se število zapiranj predora iz leta v leto povečuje. Lani je bilo doseženo rekordno število ur zapor, kar kaže na to, da se situacija poslabšuje, sploh če vemo, da je burja vedno enaka. Zato ne čudijo opozorila predstavnikov stroke, da je bil predor že v času načrtovanja napačno umeščen v prostor, vendar pa bi se dalo varnostne pogoje bistveno izboljšati z ustrezno protovetrno zaščito.

Meira Hot: Prometni zastoji zahtevajo intervencijo države

Do problematike so kritični tudi nekateri istrski poslanci. Tako Meira Hot, poslanka SD, poudarja, da so prometni zastoji na celotni trasi primorske avtoceste vsako leto slabši. "Prometni zastoji na celotni trasi primorske avtoceste (predvsem v pomladno/poletnem času) so vsako leto slabši in zahtevajo intervencijo države. Prav tako sem vložila več poslanskih pobud in vprašanj glede prioritete izgradnje hitre ceste Šmarje–Dragonja, kakor tudi v zvezi z ukinitvijo vinjet na cesti Škofije–Izola zaradi razbremenitve lokalnih cest," navaja Hotova. 

"Prizadevam si za usklajen, skupen nastop in oblikovanje pobud, ki bodo imele večjo težo. Kratkoročno bo zagotovo potrebno zagotoviti boljšo komunikacijo in obveščanje udeležencev v prometu o zastojih ter optimizirati upravljanje prometa v primeru zaprtja. Dolgoročno bo potrebno vložiti napore v posodobitev in nadgradnjo cestne in prometne infrastrukture ter zagotoviti sistemske rešitve. Potrebujemo konkretne ukrepe, ki bodo zagotovili večjo pretočnost prometa in izboljšali mobilnost v regiji, saj trenutna situacija ni vzdržna. Izpostaviti pa je potrebno, da je ta regija izrazito turistično usmerjena in k uspehu v tej panogi pripomore tudi prometna infrastruktura," še poudarja Hotova.

Tamara Kozlovič: Razmere bom spremljala zelo pozorno

Tudi poslanka Gibanja Svoboda Tamara Kozlovič meni, da je potrebno pospešiti izvedbo za Istro pomembnih infrastrukturnih projektov. "Pri prizadevanjih za pospešitev najpomembnejših infrastrukturnih projektov se seveda redno povezujemo z vsemi župani istrskih občin kot tudi z ostalimi istrskimi poslanci. Pri ključnih infrastrukturnih projektih smo vsi na isti strani. Vsi si prizadevamo za gradnjo drugega tira, Serminske in Bertoške vpadnice, hitre ceste KoperDragonja in za izgradnjo druge pomembne cestne infrastrukture, ki povezuje mesta in podeželje štirih istrskih občin," navaja.

"Od Darsa in ministrstva za infrastrukturo tudi sicer pričakujemo, da bodo z najrazličnejšimi ukrepi in hitrimi odzivi zagotavljali najvišjo stopnjo prometne pretočnosti in varnosti na cestnem omrežju," poudarja.

"Ker se zaradi podnebnih sprememb povečujejo pogostost, trajanje in intenzivnost ekstremnih vremenskih pojavov, kot so med drugim tudi izjemno močni sunki burje, žal ne moremo izključiti možnosti, da se bomo morali z občasnim zapiranjem predora Kastelec soočati tudi v prihodnje. Razmere bom skupaj z ostalimi istrskimi poslanci in župani istrskih občin še naprej spremljala zelo pozorno in ob morebitnem stopnjevanju problematike zagotovo tudi aktivno sodelovala pri iskanju rešitev zanje, kot to že počnem pri preostalih izzivih, pomembnih za Istro," zagotavlja Kozlovičeva.

Kako zapiranje Kastelca vpliva na logistične pogoje Luke Koper?

Preverili smo tudi, kako se zaradi pogostega zapiranja predora Kastelec poslabšujejo logistični pogoji Luke Koper, kjer pa navajajo, da zaradi zapiranja do zdaj niso zabeležili večjih vplivov na pretočnost tovornega prometa v pristanišče.

"Luka Koper je že v preteklosti uvedla številne ukrepe za izboljšanje pretočnosti tovornega prometa pred in v pristanišču (gradnja dveh novih vhodov, gradnja novega kamionskega terminala na Serminu, uvedba sistema za spletno najavo prihoda tovornih vozil – VBS in druge ukrepe), s katerimi je v večji meri odpravila zastoje pred pristaniščem, ki so se v preteklosti dogajali zlasti po prazničnem obdobju (zaradi omejitve tovornega prometa na AC ob nedeljah in praznikih)," ob tem pojasnjujejo.

Odzvale so se tudi občine

Kako se na stalno povečevanje števila ur, ko je predor Kastelec zaprt, odzivajo občine slovenske Istre? V Mestni občini Koper (MOK) zagotavljajo, da so vplivi zapiranja predora na pretočnost prometa zelo omejeni.

"Občine slovenske Istre od Darsa pričakujemo, da bo vedno in z vsemi ukrepi, ki jih ima na voljo, zagotavljal najvišjo možno stopnjo varnosti v prometu na avtocestnem omrežju. Ker izjemno močna burja lahko ogrozi varnost voznikov in potnikov ob morebitni nesreči ali zastoju v predoru Kastelec, je ukrep zaprtja v takšnih primerih upravičen in nujen. Tako siloviti sunki burje, zaradi katerih je treba predor zapreti, pa niso pogosti, zato so vplivi tega ukrepa na pretočnost prometa v slovenski Istri praviloma zelo omejeni," navajajo v odgovoru na vprašanje, kako so občine pristopile k razreševanju te aktualne problematike.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
zoran13 |  07 .02. 2025 ob  13: 53
Prizadevamo si,

to je najbolj razširjena besedna zveza, ki jo poslušamo že vsaj tri desetletja, medtem pa situacija v okviru prometa in prometne varnosti močno nazaduje, da ob tem ne govorimo o hitrosti reševanja teh nakopičenih problemov. To, da se potrebuje od Portoroža do Izole, kar 45 minut, kar je skoraj več kot od Kopra do Ljubljane, je višek nezrazumevanja do potreb državljanov, ki živimo na tem območju. Pa najsibodi s primorskimi poslanci ali pa tudi brez njih. Žalostno, da nas morajo občine iz Istre ter njihovi poslanci opozarjati na izgradnjo prepotrebnega kraka avtoceste Šmarje - Dragonja - Umag, saj so ga na Hrvaškem dogradili že pred leti. Resnični smo se samo sebe onemogočili z vsemi zakonskimi in podzakonskimi zakoni, ki veljajo posebej za javno naročanje, da je vse skupaj še bolj dolgotrajno, nemogoče in še bolj netransparentno. Zato pa ceno plačujemo vsi državljani, turisti, obiskovalci, na račun večje porabe goriv, zamujanja zaradi prometnih zamaškov, izgube v gospodarskih panogah ter neorganiziranosti delovišč ob naših cestah. Žal se vsi odločevalci ter zakonodajalci sploh ne zavedajo, kakšno škodo s tem delajo svoji državi in državljanom, saj izgubljamo na tem področju, stik z drugimi državami in pomembnimi prometnimi tokovi. Zadeve pa se vedno zaključujejo z Aneksi, na že podpisane pogodbe , zato močno upam, da bo vse na DARSu v njihovi novi stavbi res spreletelo njihovo dosedanje delo in aktivnosti za boljši jutri...

»Če bi volitve lahko karkoli spremenile, bi bile prepovedane.«
Loesje
IndiSat |  07 .02. 2025 ob  11: 41
Edini in res EDINI krivec za to da se predor zapira zaradi KAO burje je DARS in absolutno nobeden drug!
Tudi prejšnja leta je pihala burja,še ko je bilo na ajdovskem burja z 200 na uro pa se ga ni zapiralo.
Ne krivit burjice za to ampak samo DARS! Kaj hočejo pohlepni bedaki s tem dosežt nimam pojma ampak kar delajo je kretinada in nekaj mučkajo v ozadju. Lopovi so kaj,kradljivi,lažnjivi,pohlepni lopovi
entam |  07 .02. 2025 ob  09: 19
Od te Kozlovičeve ni popolnoma NIČ! Mešala se je v delo povsod, po Kopru razlagala o fantastičnih reformah zdravstva in nevemčem še, kadrovala na veliko, nekaj pametovala, za domači kraj pa v resnici ni naredila NIČ! Kakor ni naredil nič noben od primorskih poslancev! Meira pa je lost-case od vedno. NEČ od NEČ vsi skupaj.
Prč |  07 .02. 2025 ob  08: 56
10
Napredujemo. Do sedaj se je Meira borila za odsek Markovec - Škofije in sedaj ko je to uredila, gre naprej. Če nebi imela toliko dela z zaščito živali, bi že premaknila burjo in v predoru Kastelec nebi bilo težav. Če pa bo še Tamara dala eno roko smo rešeni.