Prioriteta države v zvezi z reševanjem slovenskega letalskega prevoznika Adria Airways je uspešen zaključek privatizacije. Nekaj različic, ki bi pripomogle k odpravi trenutnih težav družbe, je preučilo tudi ministrstvo za finance, med drugim to, da bi nekatere linije v Evropi in državah nekdanje Jugoslavije opredelili kot obvezno javno službo.
PRIORITETA DRŽAVE: Zaključiti privatizacijo Adrie Airways
Slovenija
Možnosti, da bi Adrii Airways, ki čaka na dokapitalizacijsko skupščino, odobrili državno pomoč, so zelo omejene, saj jo je država leta 2011 že dokapitalizirala, zato 10 let ni upravičena do kakršnihkoli novih pomoči s tega naslova, je razvidno iz odgovora, ki ga je vlada ta teden sprejela na poslansko vprašanje Jožeta Tanka (SDS) ministru za finance Dušanu Mramorju v zvezi s prodajo Adrie Airways.
Finančno ministrstvo je skupaj z drugimi resornimi ministrstvi preverilo nekatere možne rešitve, ki ne bi predstavljale nedovoljene državne pomoči. Med drugim so preverili možnost državnih pomoči, ki so dovoljene pri letalskih prevoznikih in so vezane predvsem na zagonsko pomoč za nove letalske linije pod določenimi pogoji, so zapisali v sporočilu. To bi bilo zanimivo v luči pred kratkim sklenjenega sodelovanja Adrie Airways z estonsko družbo Nordic Aviation Group.
Dokapitalizacija zasebnega vlagatelja
Slovenski državni holding (SDH) po podatkih vlade vlaga velike napore, da bi čim prej zaključil privatizacijo Adrie Airways. Izvedli naj bi jo z dokapitalizacijo zasebnega vlagatelja ob možnem sodelovanju države, vendar samo v obsegu in pod pogojem, da ta ne bi predstavljala nedovoljene državne pomoči. Pogajanja tečejo tudi z dobavitelji, ki naj bi odpisali del svojih terjatev.
Nadaljnji poudarek pri prestrukturiranju Adria Airways bo tudi to, da se zagotovi večja stroškovna učinkovitost in omogoči poslovanje v zaostrenih pogojih na letalskem trgu, so še zapisali v sporočilu.