OBRAČUN DAVKA ZA LADJARJE PODALJŠALI ZA 10 LET: 'Ne gre za pomoč domačim ladjarjem, temveč nemškemu zasebnemu kapitalu'

Slovenija

DZ je včeraj sprejel novelo zakona o davku na tonažo, s katerim se za naslednjih deset let podaljšuje posebna ureditev, po kateri za ladjarje velja alternativna oblika plačevanja davka od dohodkov pravnih oseb. Izjemo lahko uveljavljata le dva zavezanca, to sta Splošna plovba in njena hčerinska družba.

V skladu z veljavno ureditvijo na področju davka od dohodkov pravnih oseb imajo ladjarji od leta 2007 možnost, da lahko izberejo način obdavčitve, kot je običajen za preostale družbe oz. pravne osebe, ali pa obračunajo in plačajo davek pavšalno glede na neto tonažo ladje in število dni poslovanja te ladje, to pa se potem pomnoži s splošno stopnjo davka od dohodkov pravnih oseb.

Gre za obliko državne pomoči, ki jo je morala Slovenija priglasiti Evropski komisiji, ta pa jo je že lani odobrila za naslednjih deset let, to je do konca leta 2028, je danes povedala državna sekretarka na ministrstvu za finance Natalija Kovač Jereb. Hkrati je komisija naši državi naložila uskladitev zakona z novimi smernicami EU o državnih pomočeh na tem področju, vse to pa je vsebina danes obravnavane novele zakona.

Slovenija je želela zakonske spremembe potrditi že v času prejšnje vlade, a se je zalomilo v DZ. Predlogu so takrat najglasneje nasprotovali v Levici in SDS. Tokrat je dobil zadostno število glasov - za je glasovalo 41 navzočih na seji, 39 jih je bilo proti -, veljal pa bo za nazaj, že od začetka leta 2019.

Z posebno ureditvijo na področju obdavčitve ladjarjev želi Slovenija zagotoviti boljše pogoje za razvoj pomorskega prometa. V enajstletnem obdobju med letoma 2008 in 2018 so bili zavezanci trije, po izračunih vlade pa je bila njihova davčna obveznost za 23,8 milijona evrov nižja, kot bi sicer bila po obračunu davka od dohodkov pravnih oseb.

Danes sta zavezanca le še dva in Monika Gregorčič (SMC) je opozorila, da sta oba davčna dolžnika. "Ti davčni dolgovi so posledica sporne uporabe sheme davka na tonažo od leta 2008 dalje, finančna uprava pa davka očitno ni sposobna izterjati," je dejala. V SMC so zato noveli zakona odrekli podporo.

Splošna plovba je danes v nemški lasti in Primož Siter (Levica) je noveli zakona nasprotoval z besedami, da pri davku na tonažo ne gre za pomoč domačim ladjarjem temveč za subvencioniranje nemškega zasebnega kapitala. "Novela zasebnega lastnika nagrajuje za uničenje slovenskega ladjarstva," je bil kritičen. Da bodo glasovali proti, so napovedali tudi v SDS.

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija