FINANČNA KONSTRUKCIJA DRUGEGA TIRA JE JASNA: Stal bo milijardo evrov! Sredstva se bodo črpala postopno

Slovenija

Infrastrukturni minister Peter Gašperšič, gospodarski minister Zdravko Počivalšek ter njuna državna sekretarja Jure Leben in Aleš Cantarutti so se danes na temo drugega tira sešli s predstavniki GZS in OZS, ki so predstavili svoje pripombe. Leben je medtem danes nadaljeval tudi pogovore s člani Sveta za nadzor izvedbe projekta drugi tir.

Kot so sporočili z ministrstva za infrastrukturo, je bila osrednja tema sestanka s predstavniki Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) in njenega Združenja za promet prav vladni predlog zakona o drugem tiru.

GZS podpira izgradnjo drugega tira, a so v zbornici od predstavnikov vlade želeli več pojasnil. Gašperšič je v pogovoru poudaril pomen drugega tira za slovensko gospodarstvo in pojasnil, da je finančna konstrukcija projekta jasna. Projekt je ocenjen na manj kot milijardo evrov, je ponovil. Sredstva za izgradnjo se bodo po njegovih besedah črpala postopoma, skladno z dinamiko izgradnje projekta.

Javno-javno partnerstvo, ki je predvideno v zakonu, pomeni vključitev posamezne države, in ne več zasebnih podjetij, Madžarska pa v projekt vstopa s kapitalskim vložkom v podjetje 2TDK, kar pomeni, da bo partner v projektu in nosi tudi vsa tveganja, ki izhajajo iz projekta, Gašperšičeve besede povzemajo na ministrstvu.

Tudi Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije (OZS) podpira izgradnjo drugega tira, so poudarili njeni predstavniki. Na sestanku so predstavili svoje zadržke do načina financiranja projekta, in sicer do pribitka na cestnino za tovorna vozila. Ministrstvo je prisluhnilo argumentom ter bo, kot je objavilo, nadaljevalo z ukrepi za izboljšanje konkurenčnosti in poslovnega okolja slovenskega prevozniškega sektorja.

Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Leben se je medtem s sodelavci danes sestal tudi s člani Sveta za nadzor izvedbe projekta drugi tir. Govorili so predvsem o možnih tehničnih rešitvah in nadzoru projekta.

To srečanje je bilo novo v nizu, ki sta ga s prvim sestankom in zastavitvijo operativnih korakov glede sodelovanja pri projektu drugi tir minuli teden napovedala Leben in član sveta Jože P. Damijan.

Kot je znano, je svet pripravil svoj predlog zakona o drugem tiru, v postopek v DZ pa ga je vložil nepovezani poslanec Andrej Čuš. DZ bo najprej obravnaval vladni predlog.

Deli novico:

Cuzo |  11 .04. 2017 ob  07: 52
Če bo črpanje sredstev postopno, bo tir koštal 3 milijarde.
A se gremo stavit ?
Pa še gradili ga bojo 20 let.
Istrijan |  11 .04. 2017 ob  07: 48
Sredstva se bojo črpala postopno ?!
Ni mi jasno, kje se bojo črpala sredstva.
Jasno je samo to (recimo) da bodo Mađžari nekaj malega prispevali .
Ostalo pa kot vedno iz proračuna na obroke.
To našim vladarjem daje proste roke pri cuzanju raje.
satir |  11 .04. 2017 ob  07: 39
lahko bi tir poimenovali v "čisto en drugi tir", da ne bi bilo pomote z drugim tirom, ki ponavadi poteka vzporedno s prvim. Tako recimo dvopasovna cesta poteka ena ob drugi, čahko pa imamo čisto en drugi pas, recimo usnjen za hlače, ali pa za se privezat v avtu, ali pa čisto en miken za obesit žensko torbico čez ramo, tako da to je čisto en drug pas.
Da se bodo sredstva črpala postopno, je pa kar prav, ker se manj vidi kot če se naenkrat vse ukrade. Tako recimo v trgovini nihče ne opazi če si sunil eno čokoladico, če pa pobereš celo stalažo na enkrat, pa se vidi, pa še odnest ni tako lahko. tako po malem pa je neopazno in komot. Saj tudi ne morejo, gospoda, imet ideje tako naenkrat kam bi z vsem denarjem, če pa lepo počasi jemljejo dinarčke, pa se bodo že njihove žene spomnile, kake barve ploščice bi imele v bazenu, pa kje bodo kupile torbico, pa kam it na dopust, pa ...joj koliko skrbi za zapravit...ufa, še jezile bi se na soproge, kaj jim nosijo tolko denarja domov naenkrat.
Projekt |  11 .04. 2017 ob  07: 32
Bolafio, ja ma nas ne spustijo zraven
Bolafio |  10 .04. 2017 ob  21: 03
Istrijani bi ga naredili za 500 milionov pa še za fešto bi ostalo.
lel |  10 .04. 2017 ob  20: 10
Naj raje nehajo to progo imenovat drugi tir, ker to je popolnoma nova proga. Ce bi delali dodatni tir ob obstojeci progi bi zadeva bila ceneje.
jurij |  10 .04. 2017 ob  19: 46
Počivalšek in njegov kolega Gašperšič se morata umaknit od tega projekta , ker sta navadna nesposobna prepotentneža
prst u oko |  10 .04. 2017 ob  18: 47
Gremo staviti, da bo drugi tir stal 1,4 milijarde Evrov.