Projekt Green Academy – Zelena akademija uspešno nadaljuje svoje poslanstvo že drugo leto. V sklopu projekta se prav v teh dneh med plovbo na jadrnici izobražuje 150 petošolcev Osnovne šole Koper, ki od blizu spoznavajo problematiko onesnaževanja morja s plastiko in mikroplastiko. V drugem delu tako imenovane učilnice na prostem otroci sodelujejo še pri čiščenju dela obalnega pasu ob Koprskem zalivu.
ZELENA AKADEMIJA NADALJUJE SVOJE POSLANSTVO: V treh dneh gosti 150 koprskih osnovnošolcev (FOTO)
Koper
V teh dneh se bo na dveh jadrnicah Zelene akademije zvrstilo skupno okrog 150 zadovoljnih otrok. Medtem ko se ena skupina učencev izobražuje na valovih, druga skupina pridno čisti obalo, nato pa se skupini zamenjata. "Od ponedeljka do srede gostimo vseh šest oddelkov petega razreda Osnovne šole Koper. Vreme nam je naklonjeno, plovba in čiščenje obalnega pasu tako potekata na prijetni temperaturi, ni ne prevroče ne premrzlo. Na morju je tudi dovolj vetra, da otroci in njihove učiteljice zaužijejo vse, kar morje da, ko zaplujejo z jadrnico," je pojasnil Jure Orel, vodja projekta Green Academy – Zelena akademija.
Če so lani izvajali program z 20-metrsko jadrnico CleanSport one, se ji je v letošnjem letu pridružila še CleanSport Too, ki je enakega tipa in dolžine. Z novo okrepitvijo lahko sočasno gostijo večje število otrok na morju, tudi v kontekstu skupinskih omejitvenih ukrepov.
"Moje mnenje je enako kot takrat, ko smo začeli z Zeleno akademijo: marsikaj gre otrokom lažje v znanje, ko niso med štirimi stenami, še posebej po štirih, petih in več urah sedenja. Doživljajske izkušnje so tiste, ki se jim zagotovo bolj utrnejo v spomin in na ta način bistveno lažje sprejemajo informacije. Ne samo pri otrocih – vemo, da je to v človekovi naravi. Ob statičnem, neizkušenjskem sprejemanju informacij v zaprtem prostoru, nastanejo blokade, ki gotovo ne pripomorejo k temu, da se absorbira znanje," je prepričan Orel.
Ustavitev javnega življenja zaradi epidemije novega koronavirusa je nekoliko ustavila tudi izvajanje projekta Zelene akademije. Vendar so bili kmalu po sprostitvi ukrepov v nizkem štartu in tako že v juniju sprejeli prve učence na krov svoje jadrnice. "Zadovoljni smo, da je kljub ukrepom še vedno možno izvesti take projekte. Projekt smo prilagodili trenutnim razmeram tako, da smo malo razredčili prisotnost na jadrnici in poskrbeli, da naenkrat plujejo samo šolarji iz istega razreda," je dejal Orel.
Učenje na prostem prinaša veliko prednosti, še zlasti v času epidemije. "Tovrstne dejavnosti v šolah bi bile zdaj še toliko bolj primerne, ne samo konkretno jadranje in čiščenje obale, ampak premik na učilnice na prostem, kakor smo tudi označili to dejavnost v samem projektu. Menim, da bi lahko take stvari izvedli še na marsikaterem področju," nadaljuje Orel. "Upam in verjamem, da se bo v bodoče v šolskem sistemu učni model toliko spremenil, da bomo otroke večkrat peljali v naravo, kar definitivno ne bo nikomur škodilo. Predvsem pa bomo zunaj bistveno bolje krepili imunski sistem kot v zaprtih prostorih. Še stare mame so govorile, kako sta sonce in morje prvi zdravnik, na katerega se obrneš," je dodal.
Poleg Jureta Orla v projektu sodeluje tudi širša ekipa skupaj z jadralci: Mitja Simčič, Aleš Božnik, Martin Peternelj, Matija Hertarič, Toni Rebec, Denis Magajna, Nina Primc, Jan Orel in Liam Orel.