V Rižarni obeležili 70. obletnico osvoboditve izpod nacifašizma

Trst

V Italiji so danes obeležili 70. obletnico osvoboditve izpod nacifašizma. Italijanski predsednik Sergio Mattarella je ob tej priložnosti položil venec na grob neznanega vojaka v Rimu in se udeležil spominske slovesnosti v Milanu. Obletnico so s spominsko slovesnostjo dopoldne obeležili tudi v tržaški Rižarni.

Kot je v govoru v Milanu poudaril predsednik Mattarella, je 25. april praznik svobode za vse ter praznik upanja za mlado generacijo. Upor vojni in nasilju pa je označil za "etični temelj" italijanskega naroda, poroča nemška tiskovna agencija dpa.

Tržaški župan Roberto Cosolini pa je v govoru na slovesnosti v nekdanjem nacističnem taborišču Rižarna, ki so ga prebrali tudi v slovenščini med drugim poudaril, da je bila različnim izkušnjam odporništva skupna neizmerna ljubezen do svobode in miru, združena z voljo, da se Italiji povrne enotnost in dostojanstvo neodvisne države. Partizane, vojake in tiste, ki so se uprli vpoklicu v fašistično vojsko, pa je označil za "očete in matere italijanske demokracije in ustave", piše Primorski dnevnik na svoji spletni strani.

Odporništvo je še vedno akualno

Dodal je, da je po 70. letih odporništvo še vedno aktualno, ker je "prežeto z istim čustvom pietete in solidarnosti, z istim zavedanjem o enakosti vseh ljudi, ki nas tudi danes silijo, da ne pokažemo hrbta množicam brezpravnih, ki nas vsakodnevno kličejo na pomoč". Ob tem je Cosolini posvaril pred nestrpnostjo, pomanjkanjem solidarnosti in zaničevanjem drugačnih ter ravnodušnostjo.

Župan Doline Sandy Klun pa je v slovenščini in italijanščini med drugim opozoril, da mir in svoboda nista že ustaljeni pravici, saj je vsak dan potrebno delati za njuno ohranitev in utrditev in to predvsem v današnji družbi, kjer lahko občasno ali celo sistemsko prevlada živalski nagon. Za Kluna so zato velikega pomena šole in društva s strpno vzgojo, pozitivno do sočloveka.

"Ne sme biti prostora za brezbrižnost in za nedejavnost, ko bi nujno morali ukrepati," je še dejal župan Doline in pri tem med drugim omenil tragedije prebežnikov v Sredozemskem morju, še piše Primorski dnevnik.

Deli novico:

koprčan |  27 .04. 2015 ob  16: 41
@ Miha | danes ob 12:55; tu imaš malo daljši in bolj izčrpen povzetek glede povojnega dogajanja v SLO in exYU:
http://www.mladina.si/164761/podivjana-celina/

Pa prijetno branje!



koprčan |  27 .04. 2015 ob  16: 27
@ Miha | danes ob 12:55; vidiš to kar ti pišpeš je tisto sprenevedanje kar nas slovence cel čas razdvaja in nas izenačuje z italijani in ne z nemci!!! Lepo si napisal oz. povzel to kar sem jaz napisal za Stanovnika, težko oz. sploh nikakor pa ti ne gre z jezika, da bi obsodil sodelovanje domačih izdajalcev z okupatorjem! Ne, vi znate samo odpirat teme za povojne poboje (kar niti malo ne opravičujem in se ne strinjam z njimi, da nebo pomote) in na njih gledate z časobne distance 70 let, nič se pa ne vprašate kaj in zakaj je do tega prišlo, in po 70 oz. 69 letih postavljate spomenike okupatorjevim sodelavcem, ravno tako kot italija podeljuje priznanja fašistom!!! To je tisto kar nas razdvaja in nas verjetno še bo ker niste pripravljeni prevzeti svoj del odgovornosti za medvojne in povojne poboje! To pa izkoriščate v politično obračunavanje oz. postavljete v ospredje v današnjem času namesto, da bi vsi skupaj gledali v prihodnost in delali za boljši jutri!
In ko mi oz. nam daješ za vzgled Nemce, pa mi še povej kje v nemčiji stojijo spomeniki nacistom??? Kdaj so domobranci in ostali okupatorjevi pomagači priznali svoja grozodejstva in svojo zmoto????? Tako, da če že hočeš bit objektiven bodo objektiven do obeh strani, ampak ne ti tega nisi zmogel niti z eno samo besedo!

Nam, ki nismo obremenjeni ne z levo ne z desno ideologijo nam je že zdavnaj vse jasno, Vam, ki pa nočete prevzet svoj del odgovornosti in priznati, da ste bili pač na napačni strani, pa vam še dolgo nebo hotelo bit jasno!!!

Da boš vedel o čem govorim (povojni poboji), si prečitaj vsaj povzetek knjige če že nimaš časa brat knjige: http://www.mladina.si/163236/keith-lowe-podivjana-celina/. Ni je napisal partizan, niti komunist niti slovenec ali ex jugoslovan!!!
Miha |  27 .04. 2015 ob  12: 55
Hmmm, saj počasi bo vsem vse jasno. Koprčan@ lepo napisano. To, da je med vojno "sran*e na celi črti je vsem jasno in opravičilo Stanovnika za žrtve med vojno ... hja, ne rečem, lepa gesta, bi pa rad doživel opravičilo (in sodni epilog) za pokole po vojni in laži ter prikrivanja za tovrstno povojno dogajanje. Ko bomo dosegli takšen nivo v družbi in bomo na tak način tudi živeli, bomo šele na pravi poti. Še okupator takšnih razsežnosti, kot je bila Nemčija, dan danes to zna in ji ni teško priznati vsa grozodejstva, ki so jih storili. Ko sprevidiš zmoto in se jo zavedaš ter jo priznaš, te ne obremenjuje več. Slovenci pa imamo na naši poti na žalost tako težak nahrbtnik in nobene volje ni videti da bi si ga želeli razbremenili. Sado-mazo varianta.
koprčan |  26 .04. 2015 ob  16: 17
bigboss@koprčan | danes ob 12:39; hahahaha, ti pa res znaš ripovedovat pravljice za male otroke, pa še ti bi se ti na takšne neboluze smejali. Štejem malo več let (kot ti očitno) tako, da vem kakšne izbire so bile, tako, da ne ti meni zdaj o tem, da ni bilo izbire, sploh, pa v tistem času, ko je bil vrli Janez Janša aktiven mladinec. ZSMS pa vemo čigava organizacija in čigav podmladek je bil, pa mislim, da ti ni treba opisat, če neveš, si pa malo prečitaj. Tam je bil zelo zelo aktiven, ciljal zelo visoko, in ker že takrat ni mogel prilest do taglavnih "prascev pri koritu" je samo zamenjal stran. In se popolnoma strinjam s komentarjem "he, he | danes ob 00:53 " ker je to zelo lep primerek!! Poznam pa še kar nekaj takih na desni politični strani in velika večina najbolj glasnih na desni strani politike je prej imela partijsko knjižico z rdečo zvezdo in ker je bila tam gužva so pač zamenjali stran pa ne iz političnih razhajanj ampak čisto iz osebnih stvari!!!
Vidim, da ti tudi zgodovina in splošna razgledanost dela težave če govoriš, da po vojni tabelih ni bilo več, No kdo je pa pol 6.4.2014 odkrival spomenik domobrancev v Grahovem pri Cerknici. Tudi pri domobrancih je isto kot pri partizanih, to je, da bolj ko se vojna oddaljuje več jih je!!! Ni prav nobene razlike!
Imaš pa prav ko pišeš, da po osamosvijitvi ni bilo več "niti tardecih, ker so vsi postalineki ultra kapitalisti in preko certifikatov oz. skladov postali lastniki vsega in svasta...", vendar ti, ki jih omenjaš niso nobeni komunisti in tardeči ampak so komuniste oz. stranko samo izrabili za osebno okoriščanja (razen par posameznikov) prav tako kot je tvoj idol to naredil pri tabelih!!!
Ne rečem, da se niso "krivice" dogajala takrat po vojni, treba se pa je vprašat zakaj in na njih gledat z takratnimi očmi ne pa iz 70 let časovne razlike, nenazadnje dejanja Janeza Stanovnika je bila lepa gesta, ko se je poklonil žrtvam, ki so jih povzročili med vojno partizani in se za to tudi opravičil. Nisem pa še slišal za podoben primer iz vrst okupatorjevih sodelavcev. Tako, da tista tvoja teza o tem, da se je postavil na stran ljudi, ki so se jim po vojni dogajale krivice je malo huda če veš da je bil pred tem goreč pristaš tistih, ki naj bi jih povzročali. Imaš pa prav ko si napisal, da je izbral pravo stran v pravem trenutku, to ti pa tudi marsikaj pove o človeku , ki strani zamenjuje ob "pravem trenutku" ne more pa dokazat legalnega izvora premoženja. No, pa nebova o tem ker to ni tema tega članka.
Bo treba še kaj prečitat pa še koga ki o teh stvareh kaj ve tudi kaj vprašat!!!

bigboss@koprčan |  26 .04. 2015 ob  12: 39
-1
ja takrat ni bilo neke svobode oz izbire, ce si bil sposoben in na polozaju in nisi bil še njihov so te odpeljali v gozd.. in si tam postal njihov ali pa se ni zgodilo nic dobrega

drugace pa sloh ne vem o cem se pogovarjamo.. po vojni itak ni bilo vec tabelih, ostali so samo se zatirani ljudje, katerim so se dogajal krivice.. po osamosvojitvi pa itak ni blo vec niti tardecih, ker so vsi postali neki ultra kapitalisti in preko certifikatov oz skladov pstali lastniki vsega in svasta..

tako da ja.. jansa se je postavil na stran ljudem katerim katerim so se dogajale po vojne krivice in te niso bile nikoli javno priznane..
rdeci pa so zaceli ropat to drzavo in postali tajkuni.. tako da ja najbrz je izbral pravo stran v pravem trenutku..

stvari in ljudje se pac spreminjajo na tem svetu.. tako pac je..

bigboss |  26 .04. 2015 ob  12: 23
-1
če pravi bedak nekomu, da bo bedak, se najbrz ni prevec za sekirat ;)

sploh pa ce postavlja tako bedna vprasanja in s tem doazuje, da mu niso jasne osnovne stvari..

nenazadnje pa itak je najlazje nekoga zmerjat brez argumentacije, to zna vsak bedak ;)
tako je |  26 .04. 2015 ob  08: 47
ostal bo večni bedak
sveti jurij |  26 .04. 2015 ob  08: 19
@bigboss , ti ne boš ne levi ne desni, vedno boš bedak.
he, he |  26 .04. 2015 ob  00: 53
Eee najbolj zagriženi so uni spreobrnjeni, ali drugače: ni hujšega antikomunista od bivšega komunista!
koprčan |  26 .04. 2015 ob  00: 46
"V Italiji so danes obeležili 70. obletnico osvoboditve izpod nacifašizma. Italijanski predsednik Sergio Mattarella je ob tej priložnosti položil venec na grob neznanega vojaka v Rimu in se udeležil spominske slovesnosti v Milanu. " Potem pa je 299 fašistov odlikoval!
@ bigboss | včeraj ob 20:48; ja seveda, niso vsi ko Ivan Janez Janša, ki se obrača tako kot mu prav pride, najprej je nosil titovo štafeto in pol, ko pa se ni mogel okoristit, pa je zamenjal stran in je šel od rdečih k tabeliml!!!
bigboss |  25 .04. 2015 ob  20: 48
-1
pa ja isto kot se bomo sedaj slovenci osvobodili "sami sebe" pred kucanovo bando.. in potem bodo vsi levicarji, karnankrat postali desni, ker se bo bolj splacalo :)

sveti jurij |  25 .04. 2015 ob  19: 55
Kaj so se italijani osvobodili sami sebe?