Študija, v kateri so sodelovali raziskovalci UP FAMNIT, razkriva, da ima delo v virtualni resničnosti (VR) bistveno slabši vpliv na produktivnost ljudi v primerjavi z delom v fizičnem pisarniškem okolju. Maheshya Weerasinghe, Klen Čopič Pucihar in Matjaž Kljun z Oddelka za informacijske znanosti in tehnologije UP FAMNIT so z raziskovalno skupino, ki jo sestavljajo še Verena Biener, Snehanjali Kalamkar, Negar Nouri, Eyal Ofek, Michel Pahud, John J. Dudley, Jinghui Hu, Per Ola Kristensson, Stephan Streuber in Jens Grubert, prišli do pomembnih znanstvenih izsledkov, ki prispevajo k postavljanju temeljev za nadaljnje raziskave z jasnim poudarjanjem trenutnih pomanjkljivosti in prepoznavanje priložnosti za izboljšanje izkušenj dela v VR.
UGOTOVITVE RAZISKOVALCEV UP FAMNIT: Enotedensko delo v virtualni resničnosti negativno vpliva na produktivnost ljudi
Koper
Članek z naslovom "Quantifying the Effects of Working in VR for One Week" bo kot del konference IEEE ISMAR 2022 (Institute of Electrical and Electronics Engineers Conference for Augmented Reality (AR), Mixed Reality (MR) and Virtual Reality (VR) 2022) objavljen v reviji IEEE TVCG (IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics), ki zajema prispevke s področja računalniške grafike, informacijske in znanstvene vizualizacije, vizualne analitike, virtualne in prilagojene resničnosti, s poudarkom na teoriji in algoritmih.
Poleg objave v prestižni reviji IEEE TVCG, je članek naših raziskovalcev pridobil tudi pozornost revije New Scientist, najbolj priljubljene tedenske znanstvene in tehnološke publikacije na svetu, ki z znanstvenega vidika pokriva mednarodne novice in postavlja obsežna vprašanja o življenju, vesolju in o tem, kaj pomeni biti človek.
Vir: https://arxiv.org/pdf/2206.03189.pdf
"Nova študija dokazuje, da imajo ljudje, ki delajo polni delovni čas v okolju virtualne resničnosti, nižjo produktivnost in slabše počutje ter povečano anksioznost. Raziskava kaže, da kljub temu, da podjetja, kot sta Microsoft in Meta, lastnik Facebooka, veliko vlagajo v VR, tehnologija še ni pripravljena za razširjeno uporabo na delovnem mestu, nekateri ljudje pa je morda nikoli ne bodo mogli učinkovito uporabljati," je povzel Matthew Sparkes za New Scientist.
Glede na omejitve trenutne tehnologije in dejstva, da VR zagotavlja navidezni približek realnega okolja, raziskovalci niso pričakovali, da bo delo v VR okolju preseglo učinkovitost dela v fizičnem okolju, kar potrjujejo tudi rezultati. Dva udeleženca sta že tekom prvega dne prekinila sodelovanje v raziskavi zaradi migrene, slabosti in anksioznosti. Po drugi strani pa so izsledki študije kazali v smer, da udeleženci postopoma premagujejo negativne prve vtise in začetno nelagodje, kar lahko služi kot izhodišče za prihodnjo optimizacijo VR sistemov.
Vir: https://arxiv.org/pdf/2206.03189.pdf
Celoten članek je na voljo tukaj.
Konferenca IEEE ISMAR privablja vodilne svetovne raziskovalce tako iz akademskega sveta kot iz industrije, letošnja, že 21. po vrsti, pa bo prvič potekala v Jugovzhodni Aziji, in sicer v Singapurju, od 17. do 21. oktobra, 2022, v hibridni izvedbi.
V sklopu konference bosta v reviji IEEE TVCG poleg članka "Quantifying the Effects of Working in VR for One Week" objavljena še dva članka raziskovalcev UP FAMNIT: "VocabulARy: Learning Vocabulary in AR Supported by Keyword Visualisations" (avtorji: Maheshya Werasinghe, Klen Čopič Pucihar, Verena Biener, Aaron Quigley, Alice Tonilo, Angela Miguel, Jens Grubert, Matjaž Kljun) in "Arigato: Effects of Adaptive Guidance on Engagement and Performance in Augmented Reality Learning Environments" (avtorji: Maheshya Werasinghe, Klen Čopič Pucihar, Aaron Quigley, Alice Tonilo, Angela Miguel, Matjaž Kljun).