Skupščina Luke Koper o novih nadzornikih 7. oktobra

Uprava Luke Koper je na zahtevo Slovenske odškodninske družbe (Sod) za 7. oktober sklicala skupščino, na kateri bodo delničarji odločali o predlogu Soda za zamenjavo vseh šestih članov nadzornega sveta Luke Koper, ki zastopajo kapital. Zahtevo za sklic skupščine je sprožilo imenovanje Gašparja Gašparja Mišiča na čelo družbe.

Sod, ki do oblikovanja Slovenskega državnega holdinga upravlja s kapitalskimi naložbami države, predlaga, da se kot nadzornike za mandatno obdobje štirih let izvolijo predsednik uprave Soda Tomaž Kuntarič ter člana uprave Matej Runjak in Matej Pirc. Predlagani so še Dragomir Kolman, Mitja Svoljšak in Mateja Lovšin Herič, ki prav tako prihajajo iz Soda, je razvidno iz sklica skupščine, ki ga je Luka Koper danes objavila v Delu.

Sod predlaga zamenjavo vseh šestih članov nadzornega sveta, ki zastopajo kapital - Dina Klobasa, Nikolaja Abrahamsberga, Vinka Možeta, Andreja Godca, Jordana Kocjančiča in Sabino Mozetič. Slednja v nadzornem svetu predstavlja koprsko občino. Pričakovati je, da bodo novi nadzorniki kmalu poskušali zamenjati tudi Gašparja Mišiča, ki naj bi vodenje Luke Koper uradno sicer prevzel v soboto in že obljublja, da se bo za svoj položaj boril.

Sod predlaga tudi, da delničarji Luke Koper sprejmejo spremembe statuta družbe na način, da se sklic skupščine hkrati z dnevnim redom in predlogom sklepov objavi na javno dostopnih spletnih straneh družbe, na spletni strani Agencije RS za javnopravne evidence in storitve ter v časopisu Delo ob spoštovanju obveze objave sklica v skladu s predpisi, ki urejajo trg finančnih inštrumentov.

Nadzorni svet Luke Koper je nekdanjega državnega sekretarja v kabinetu predsednice vlade Gašparja Mišiča za predsednika uprave enega najpomembnejših državnih podjetij imenoval 26. avgusta. Pet nadzornikov je njegovo imenovanje podprlo, štirje pa so bili proti. Odločilni glas za naj bi prispeval prvi nadzornik Dino Klobas, sicer predstavnik kapitala, Gašparja Mišiča pa naj bi podprli še trije predstavniki zaposlenih in predstavnica koprske občine.

Odločitev nadzornega sveta je v politiki in javnosti sprožila številne kritike in polemike, ker naj bi šlo za najbolj očiten primer političnega kadrovanja, zato so se takoj začeli vrstiti pozivi, naj Sod vendarle ukrepa. Gašpar Mišič, ki se je ta teden odpovedal poslanskemu mestu, pa je ob imenovanju napovedal, da se bo dela lotil takoj in da bo pokazal, da so bili številni v zmoti o njem ter njegovih namenih in prepričanjih.

Sod je na upravo Luke Koper nato 28. avgusta naslovil zahtevo za čim prejšnji sklic skupščine, kar je za precej razburjenja poskrbelo v koprski občini. Koprski mestni svetniki so na ponedeljkovi izredni seji soglasno sklenili na vlado nasloviti zahtevo, naj zaustavi neusklajene in škodljive aktivnosti v Luki Koper.

Koprska občina v nadzornem svetu ne želi izgubiti predstavnika lokalne skupnosti. Na Sodu so v torek sicer opozorili, da statuta Luke Koper v delu, ki zadeva občinske predloge za nadzornike, ne bodo spreminjali. Sod ne vidi potrebe po spremembi obstoječe določbe statuta, da "enega od šestih članov nadzornega sveta lahko predlaga v izvolitev občina ali občine, na območju katerih leži kopenski del območja pristanišča", saj o tem odločajo lastniki oz. delničarji na skupščini.

Država je v Luki Koper lastnica 51 odstotkov delnic, Sod jih ima 11,13 odstotka, Kad nekaj manj kot pet odstotkov, občina Koper pa je lastnica 3,34 odstotka Luke Koper.

Dobro nameren |  05 .09. 2013 ob  09: 56
V NS je itak preveč nadzornikov, saj njih 9 je že v preteklosti dokazalo, da so navadni pobiralci sejnin in nič drugega. Vsak od članov NS vidi v tej funkciji samo osebni interes in koristi. Za družbo, delavce, okolje jim nikoli ni bilo mar. Šlo je samo za čisto navadno zgubljanje časa..

Mimogrede, poglejte kako so delovali NS SCT, Vegrad, Primorje, Kraški. Če bi v tej državi obstajala skupina, vsaj skupinica resnih in odgovornih ekonomistov bi javno povedali, da so stečaji prej naštetih podjetij navaden konstrukt, ki mora prikriti velikansko in gromozansko pranje denarja s podporo Banke Slovenije in njenega veleumnega Kranjca. Koliko denarja je od teh podjetij prejel posameznik ali polit. stranka obstaja v dokumentih, ki se morajo hraniti vsaj 10 - 20 let. Vse je razvidno iz bančnih transakcij, vse je na papirju a nikogar to ne zanima. Zakaj, zakaj, zakaj,se prepozno sprašujem sedaj?. Ali so to drugorazredne teme? Od uvedbe DDV se je opralo preko bank na miliarde EUR in posledično DDV, davčna osnova je bila vedno pozitivna nula, da so davkarji dali mir, dividende se niso delile, ker je bil rezultat temu primeren, niti zakonsko določene rezerve podjetja niso imela, itn, itn.....

Luški NS je samo ostanek preteklih zablod sistema in je nujno nekaj ukreniti, da se stvari sanirajo. Najprej bi bilo obvezno ukiniti delavske direktorje, ker so oni največje zlo pri poslovodenju in odločanju v podjetjih. Zaradi njihove dvojne igre in zakonsko napisane vloge so bile Uprave pri svojih odločitvah vedno korak za ostalimi. Naj mi nekdo napiše kaj pohvalnega o sedanjem delavskem dir, lepo prosim, njegov predhodnik pa je itak na zatožni klopi.!
Uprava Luke naj bo enočlanska s tem, da si predsednik izbere svoja dva pomočnika, ki morata imeti vse strokovne in vodstvene sposobnosti ter dokazano so bili uspešni. Tako vodstvo naj ima vsa pooblastila za dobro, uspešno in pošteno vodenje, nadzira pa naj ji NS, ki mora bit strokoven, sestavljen iz neodvisnih strokovnjakov, ki jih ni malo npr iz članov finančno računovodskih združenj, davčnih in delovnih inšpektorjev, uspešnih ekonomistov, pravnikov, skratka dokazano preverjenih strokovnjakov. Sploh ni važno od kod prihajajo, saj je Slovenija tako gromozansko "velika", da si v dveh urah vselej na delovnem mestu.
V NS je lahko le en predstavnik iz vrst delavcev, da se ohrani še pridih soupravljanja in odločanja. Naj mi kdo pove na kaj se razumejo sedanji trije člani NS? Da ne bo pomote nič nimam proti njim. Sicer pa, če ne bi bilo Jovičiča bi ona dva dvigovala roke, kot bi nekdo ukazal in nič drugega. Jovičič še vedno ohranja pridih skrbi in njemu svojstvene odgovornosti, da ga ne gre ignorirati. Je pač rojen sindikalist, ki so ga pred tem gazde iz luke do dobra zjahale.
Na kancu NS naj ima pet največ šest predstavnikov. S tem bi se zmanjšali stroški in povečala njihova odgovornost.

Kar zadeva imenovanje GGM lahko rečem, da je bilo 100% zakonito ali je on prava rešitev pa je drugo vprašanje. Če bi ga sodil po izrečenih besedah bi rekel ja a kaj ko se je do sedaj vse preveč govorilo, obljubljalo in nič od tega udejanilo. Za začetek predlagam novemu predsedniku, da si vedno znova in znova vzame čas za poslušanje Brankove retorike, ker takega še v Luki ni bilo a kaj ko retorika ne prinaša nikakršnih rezultatov, je pa v začetni fazi poslovnih pogovorov in dogovorov nujna in koristna, v nadaljevanju pa itak nastopajo posamezni strokovnjaki z obeh strani omizja. Skrbijo me GGM velike besede, da bo to in ono storil. Poznam dobro okolje in ljudi s katrimi bo ožje sodeloval, zato mu rečem samo eno: Take zgodbe o Groznem Gašperju si niti Francesca Simon ne zna izmisliti!