Mlad Koprčan David Lakošeljac je med delom v domači gostilni prišel na zanimivo idejo za oglaševanje. Ker je sam ekonomist in gostinec ter se s tehniko ljubiteljsko spogleduje, je v sodelovanju z Maticem Rupnikom razvil TVAD, napravo in softver za prilagojeno oglaševanje na televizijah, predvsem v barih in restavracijah. Zadeva deluje tako, da si lahko vsak naročnik sam in po svojih željah prilagodi oglase na televiziji, ki je namenjena gostom. Mlada inkubiranca sta ravno v teh dneh pričela s polno prodajo.
PRIMORSKI INKUBIRANCI Z OGLAŠEVALSKO POGRUNTAVŠČINO: Veliko povpraševanje za napravo, ki dviguje promet lokalom
Koper
Matic Rupnik (levo) in David Lakošeljac
David Lakošeljac je doma na Turistični kmetiji Štok v Marezigah in prav v domači gostilni je začel razmišljati, kako bi z običajnega televizijskega programa preusmeril pozornost gostov na oglaševanje njihove domače ponudbe, od jedi do dogodkov in akcij. Ker je sam ekonomist in gostinec, je k sodelovanju pritegnil s tehničnim znanjem podkovanega Matica Rupnika.
Lakošeljac je ustanovil Zavod AD Systems, Rupnik pa je izdelal prototip televizijskega sprejemnika TVAD, ki omogoča oglaševanje po meri. Danes sodeluje pri projektu že osem ljudi.
"Stvar je zanimiva za povsod, kjer ljudje gledajo televizijo. V startu ciljamo na bare in restavracije. Naročnik se lahko odloči za predvajanje tuje ali domače ponudbe, dogodkov, akcij … in si s takšnim, po svojih merah prilagojenim oglaševanjem poveča promet," razlaga David. Trenutno največ delajo na domačem trgu, a kot poudarja David, je projekt globalen:
"Najbolj zanimiv za tovrstno oglaševanje je ameriški trg, kjer je v enem baru po 40 televizorjev, na primer."
Vse se je začelo v Univerzitetnem Inkubatorju Primorske, kjer je mlada ekipa dobila prostor in kontakte s podjetniki. Naredili so analizo trga in izkazalo se je, da je povpraševanja za njihov produkt veliko. Leta 2017 sta David in Matic prejela rektorjevo nagrado podjetne Primorske, s projektom sta osvojila drugo mesto.
Kako naprava deluje?
Naročnik med predvajanjem nogometne tekme na primer čez vsebino nastavi oglase ali doda krajše, le nekaj sekund trajajoče oglase, ki načeloma ne zmotijo gledalcev. Razvili so tudi softver, tako da si vsebino oglasov pripravi naročnik sam in jo sproti prilagaja kar na svojem računalniku.
Oglaševanje za eno televizijo stane med 50 in 60 evrov mesečno, do pet televizij 80 evrov mesečno in več kot deset televizij 120 evrov mesečno.
Ekipa sodelavcev je seveda zazrta v prihodnost in se že poigrava z novo zamislijo za gostince oziroma za tiste, ki radi igrajo igrice na telefonu. Razviti poskušajo sistem, s katerim bi bilo mogoče dvoboj med dvema igralcema predvajati na televiziji bara, da bi igro lahko spremljali tudi drugi gostje in po možnosti stavili. Tudi ta produkt je namenjen predvsem ameriškemu trgu.