Primer Mimovrste: Bodite previdni z dodatnimi garancijami

Koper

Pred dnevi smo na Regionalu poročali o primeru, ko je Izolan pri spletni trgovini Mimovrste naročil prenosnik, vplačal posebno garancijo, ko pa mu je računalnik padel na tla in se poškodoval, mu stroškov popravila niso želeli kriti. Kakšna je pravna podlaga pri tovrstnih primerih, smo vprašali koprskega odvetnika Deana Babiča.

"Najprej je treba pojasniti, da 'dodatna garancija' v bistvu ni garancija oziroma se od nje precej razlikuje," pravi Babič. Pri garanciji gre namreč za jamstvo proizvajalca, da bo stvar v določenem časovnem obdobju delovala brezhibno. Slovenska zakonodaja denimo določa obvezno garancijo za obdobje enega leta, kupcu pa garancije ne jamčijo le proizvajalci, temveč tudi prodajalci in pooblaščeni uvozniki.

Uvedba obvezne, enoletne garancije pa je povzročila, da se je izgubil pomen garancije v konkurenčnem smislu, zato so se na trgu pojavile tako imenovane dodatne garancije, pogoje katerih določi prodajalec. Take so lahko "garancije" v primeru poškodb, tatvin in podobno. "V vseh tovrstnih primerih so seveda ključni pogoji takšnega dodatnega zavarovanja. Roko na srce, dvomim, da jih povprečen potrošnik prebere, preden nanj pristane, bi pa to vsekakor svetoval, v izogib tovrstnim razočaranjem, kot je v konkretnem primeru vašega bralca," pojasnjuje odvetnik Babič, ki je tudi pregledal konkretne pogoje ponudnika, ki ga omenja bralec. "Sam sem mnenja, da je konkretni ponudnik relativno korektno predstavil svoje pogoje zavarovanja, saj tam jasno piše, kdaj velja, koliko stane, koliko so odbitne franšize in podobno. Splošni pogoji so tudi enostavno dostopni na njihovi spletni strani," pravi in dodaja, da je ponudnik v svojih pogojih navedel, da so krite le poškodbe pri normalni oz. običajni rabi stvari.

Pomensko zelo odprta pravila

"Zaščita ne zajema uporabe, ki ni namenska in je ni določil proizvajalec ter ni določena v pravilih za uporabo. To velja tudi za vse škode, ki so nastale zaradi zlorabe, nestrokovne uporabe, malomarnosti ali ki jo je povzročila tretja oseba," je denimo zapisano v "dodatni garanciji". Vendar je to, kot pravi odvetnik Babič, pomensko zelo odprt stavek, ki se lahko tolmači zelo široko, a hkrati poudarja, da "glede na to, da ima ponudnik interes, da čim več ljudi sklepa tovrstna zavarovanja, mu tudi ni v pretiranem interesu, da pride na slab glas, zato dvomim, da bi kdorkoli namerno želel zavajati potrošnike."

Preberite pogoje

"V konkretnem primeru nedvomno ne gre za zavajanje ponudnika, ampak žal za različno predstavo potrošnika o tem, kaj krije 'dodatna garancija'," še pojasnjuje Babič in kupcem svetuje, da si pred odločanjem o tem, ali skleniti 'dodatno garancijo', skrbno preberejo splošne pogoje, zlasti drobni tisk in odbitne franšize. Pogoji se namreč od ponudnika do ponudnika precej razlikujejo.

Deli novico:

Ivan |  03 .08. 2017 ob  22: 06
Pozdravljeni, ali obstaja rok znotraj katerega lahko opravijo poravilo pri podaljšani garanciji oz. zaščiti? Moj računalnik popravljajo že dva meseca in trdijo da rok 45 dni ne velja.