Se spomnite risanke "A je to", v kateri se prijatelja Pat in Mat "mojstrsko" spoprijemata z ovirami? Težave skušata rešiti na svojevrsten način in mnogokrat izbereta pot, ki je navaden človek ne bi. Za zadnjo pridobitev v Sečovljah, visoko hitrostno oviro, bi lahko rekli, da je v slogu Pata in Mata – grbina s prehodom za pešce, ki vodi v zid. Kaj na to odgovarjajo na piranski občini?
PREHOD ZA PEŠCE, KOT BI GA NAREDILA PAT IN MAT: V Sečovljah rastejo hitrostne ovire kot gobe po dežju
Piran
V teh dneh so med prebivalci Sečovelj na tapeti ležeči policaji in grbine, ki tam rastejo, kakor gobe po dežju. Poleg tega, da jih je zares veliko, so nekatere hitrostne ovire tudi izredno visoke. "Na relaciji od italijanskega vrtca do centra vasi je vsaj 8 grbin in 6 prehodov za pešce. Vse skupaj na dolžini cca 1 km,", "dve neprimerno visoki in neustrezni grbini na relaciji cca 50 m, obe s prehodi za pešce. Sliši se, kako avti drsajo podvozja," je v Facebook skupini Občani za občino Piran Group nekaj primerov navedla krajanka in v dokaz dodala še fotografije.
Zadnja pridobitev v centru Sečovelj, ki v teh dneh sproža salve smeha, pa je grbina s prehodom za pešce, ki vodi v zid. "Vrhunska metafora za to občino in njenega župana: grbina, ki ne pelje nikamor, zraven pa še podrsaš," se je pod objavljeno fotografijo nove pridobitve pošalila ena izmed uporabnic Facebooka. Nekateri so bili tudi malce zajedljivi, češ, da ima že "vsak vpliven krajan pred hišo svojo grbino. Preimenujte Sečovlje v Grbino."
Seveda se najdejo tudi taki, ki prometno ureditev v Sečovljah pozdravljajo: "Ni napačen namen, da so otroci varni! To je pomembno. /.../ Edino diagonala bi bila bolj realna." Spet drugi so poudarili, da je bila hitrostna ovira na tem mestu nujno zlo, saj so ljudje tam prehitro vozili.
Za boljšo predstavo, si lahko ogledate videoposnetek, ki ga je posnel eden izmed krajanov.
Prehod za pešce ali je.e lud zbunjenog.....
Posted by Vukadinović Šlager Pjevač Goran on Wednesday, August 7, 2019
Za pojasnila smo se obrnili na Občino Piran, čemu toliko hitrostnih ovir, predvsem pa, kako so načrtovali prehod za pešce, ki vodi v zid. Kot pravijo, je občina omenjene hitrostne ovire zaradi prehitre vožnje postavila na pobudo krajanov Sečovelj in njihovih predstavnikov v krajevni skupnosti. "V prvi fazi je Občina Piran želela na omenjeni lokaciji omiliti problematiko previsokih hitrosti s prometnimi znaki, kar, žal, ni zadostovalo. Na ponovno zahtevo krajanov po zaostritvi posegov za omilitev hitrostne problematike je bila sprejeta odločitev za postavitev fizičnih hitrostnih ovir. Slednje so glede zasnove (vključno z naklonskimi koti) standardizirane glede na omejitev hitrosti – v danem primeru 30 km/h," pojasnjujejo.
Glede prehoda za pešce pa pravijo, da tako imenovani "novi" prehod za pešce stoji na enakem mestu, kot je stal stari že od leta 2010, "kar vedo tako rekoč vsi prebivalci Sečovelj". "Verjamemo pa, da tega nekateri komentatorji z družabnih omrežji ne vedo. Prav tako ne drži, da se prehod končuje z zidom, končal se bo z manjšim pločnikom, ki je danes v izdelavi in bo, če bodo to omogočale vremenske razmere, danes dokončan. Prav tako ni razumno, da bi se prehod za pešce končal na kolesarski stezi, kar bi bilo za pešce zelo nevarno. Prehodi za pešce se namreč izdelujejo po principu prehoda iz ene varne v drugo varno točko – česar se očitno zaradi premajhne strokovne usposobljenosti ne zavedajo omenjeni komentatorji z družbenih omrežji," komentatorjem še odgovarjajo na piranski občini.
In rasejo res povsod! V parih...