Piran je že vrsto let med tistimi mesti, ki zapirajo center za motorna vozila. Zdaj se obeta nov korak v tej smeri. Tako naj bi se spremenili pogoji za pridobitev dovolilnic za parkiranje v mestu. Stalno bivališče ne bo več dovolj, temveč bodo dovolilnice namenjene tistim, ki v Piranu tudi resnično bivajo skozi vse leto.
PIRAN: Dovolilnice za parkiranje samo za tiste, ki v mestu "resnično bivajo"
Piran
V Piranu se obetajo dodatne omejitve prometa v ožjem središču. Nov odlok o cestnoprometni ureditvi bo določil nove pogoje za pridobitev dovolilnic za parkiranje in strožje omejitve prometa za obiskovalce in dostavljavce. Omejili bodo tudi dolgotrajno parkiranje v mestu za imetnike dovolilnic.
Kot je znano, je danes edini pogoj za pridobitev dovolilnic za parkiranje stalno prebivališče in lastno vozilo, z novim odlokom pa bodo pogoji za pridobitev dovolilnice strožji. Dovolilnice za parkiranje bodo lahko dobili samo tisti, ki v Piranu resnično bivajo skozi vse leto in niso "stalno prijavljeni zgolj zaradi pridobitve abonmaja. Trenutno je iz statistike vstopov v mesto Piran in na parkirišče Fornače razvidno, da v mestu Piran bivajo le občasno (prazniki, konci tedna, poletne in zimske počitnice)," napovedujejo v občinski upravi.
V ožjem mestu Piran je za avtomobile zaprtih dve tretjini cest oziroma ulic. Nekatere zapore oziroma območja za pešce že sedaj veljajo skozi vse leto – gre za Tartinijev trg ter Prvomajski trg in vse ulice, razen izjem, kot so Vodnikov trg, Stjenkova ulica, Gradnikov trg, Kidričevo in Cankarjevo nabrežje (območji umirjenega prometa), Trg bratstva, Župančičeva ulica in Marušičeva ulica.
"Ostale zapore ne veljajo skozi vse leto, ker so na teh območjih urejena parkirna mesta za domačine in dokler ne bomo zagotovili nadomestnih parkirnih mest izven ožjega mesta Piran, ne moremo povsem zapreti teh območij," pojasnjujejo v kabinetu piranskega župana Andreja Korenike na vprašanje, zakaj veljajo nekatere zapore samo poleti in ne skozi vse leto. Kot še dodajajo: "Dolgoročni cilj je zagotovo večja prepoved prometa za motorna vozila, vendar šele, ko bodo za to izpolnjeni pogoji, kot je logistični center za dostavo pred mestom Piran in nova garažna hiša".
Komentiraj
Sicer bo potrebno okoli prometnih sprememb razviti dodatne storitve (npr. poenostavitev pridobivanja ti. rumenih abonmajev, ko ti morajo kaj popravit v starem mestnem jedru, ali pa boljši dostop za obiskovalce prebivalcev - da lahko kdo pride na obisk brez da obuboža) in infrastrukturo (garažna hiša