PATRICK VLAČIČ O PRIMERU ADRIE AIRWAYS: "Izguba licence bo velik udarec za slovensko letalstvo"

Piran

Agencija za civilno letalstvo (CAA) je uvedla postopek za ohranitev operativne licence Adrie Airways. Pravila za operativno licenco določajo, da bi moral prevoznik dokazati svojo finančno sposobnost, da lahko pokriva svoje obveznosti, Adria Airways pa naj bi imela že konec prejšnjega leta več kot 10 milijonov evrov negativnega kapitala. Čeprav pri Adrii zatrjujejo, da gre za postopek rednega stalnega nadzora s strani agencije, in ne za postopek odvzema operativne licence, se lahko zgodi ravno slednje. O tem, kaj bi odvzem licence za letenje edini slovenski letalski družbi pomenil za Slovenijo, smo govorili s Patrickom Vlačičem.

Patrick Vlačič (na fotografiji zgoraj)

Nekdanji minister za promet in nekdanji direktor Aerodroma Portorož Patrick Vlačič upa, da do tega ne bo prišlo, "ker če se to zgodi, bo povezljivost naše države iz letališča s svetom bistveno manjša, kot je zdaj." Kot razlaga predavatelj na portoroški Fakulteti za pomorstvo in promet, se nove letalske linije ne vzpostavijo čez noč, enega letalskega prevoznika ne more kar tako zamenjati drugi.

Letalskega prevoznika se ne da ustvariti čez noč

Izguba operativne licence Adrie Airways bi za Slovenijo pomenila tudi veliko socialno bombo. "Adria ima veliko zaposlenih s specifičnim znanjem in veliko izkušnjami. To je kader, ki ga ne dobiš zlahka nazaj, če odide," pravi Vlačič in dodaja: "Ustvariti letalskega prevoznika ni enako, kot ustvariti neko firmo, kjer dobiš delavce, jih malo izučiš in oni potem delajo. To so leta in leta vlaganj v znanje ljudi, v varnostne sisteme, v interna pravila, v kulturo podjetja. Letalstvo je zelo posebna panoga. Če bi Adria izgubila licenco, bi bil to velik udarec za slovensko letalstvo."

Agencija za civilno letalstvo bo svojo odločitev sporočila do konca oktobra. V Adrii Airways se medtem zagovarjajo, da so bili s strani agencije vabljeni k poročanju o finančno-poslovnem stanju in načrtih družbe ter da izpolnjujejo vse pogoje za doseganje visokih standardov varnosti v zračnem prometu, kar dokazujejo tudi z več certifikati. A kaj, ko sta ravno varnost in finančna solventnost družbe izredno povezani.

Varnost je na prvem mestu!

"Najprej gre za to, da so letala vzdrževana in pregledovana tako, kot je treba. Da imajo zadosti finančnih sredstev za servise, goriva, nadomestne dele, da imajo piloti in kabinsko osebje zagotovljene plače. Kdo bi si želel, da ga vozi pilot, ki že več mesecev ni dobil plače?" pojasnjuje Vlačič.

Letalski prevoznik mora torej biti finančno solventen, sicer ne more delovati. Čeprav bi lahko na prvi pogled rekli, da finančni vidik ni povezan z varnostjo, to ne drži. "Letalo je prevozno sredstvo, ki ima med drugim zelo stroge preglede in osebje na izjemno visoki ravni, za to pa je potreben denar," pravi nekdanji minister za promet.

V letalstvu je varnost na prvem mestu. "Agencija za letalstvo je neodvisen organ in prav je, da je tako, saj to zahtevajo tudi mednarodni predpisi. Ona je dolžna ugotoviti, ali nek letalski prevoznik izpolnjuje pogoje. V trenutku, ko ugotovi, da temu ni tako, mora nemudoma odreagirati. Tako potniki kot civilno prebivalstvo na tleh morajo imeti zagotovljeno varnost!" je še zaključil Vlačič.

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Obala1 |  13 .09. 2019 ob  23: 12
12
E Patrik... Nikoli nisi naredil nič dobrega za druge... Tudi ko si imel možnosti za kaj naredit kot minister si mislil samo na sebe in tvojega prijatelja Sebo... Zato bodi rajse tiho in ne preveč govorit da kaj tvojega umazanega perila ne pride ven... Vsi politiki so slabi vendar ti si šel gor samo zaradi sebe
Istriano |  13 .09. 2019 ob  18: 27
13
Se vidi, da Vlačič ne obvlada letalstva. Prvo, letala, ki niso redno servisirana (z izjemo kakšne eksotične države) v razvitem svetu ne letijo. če letalski prevoznik nima sredstev za servis ostane letalo na tleh. Drugo, piloti, aviomehaniki in tudi ostalo osebje ne more biti socialna bomba. Če ne bodo leteli in delali za Adrio bodo pa za koga drugega. Po dolgem študiju in letih prakse in vsemi papirji, ki jih pilot in aviomehanik imata, dobita službo od danes do jutri. Vlačič verjetno ne ve koliko denarja in truda je potrebnega, da postaneš izšolan pilot ali mehanik za določen tip letala. Ko pa enkrat te papirje imaš, lahko samo izbiraš kje boš letel in za koliko denarja.
Istriano |  13 .09. 2019 ob  17: 04
21
Se vidi da je dr. Vlačič socialist. Adria Airways je zasebno podjetje in naj se s problemi tega podjetja ukvarjajo lastniki, kot se moram jaz s problemi svojega. Naj Vlačiča ne skrbi letalstvo v Sloveniji, če ne bo vozila Adria bo pa kdo drugi. Se je imel čas ukvarjati s prometom v naši državi, pa razen tega, da je pokleknil pred takratnim evropskim komisarjem za promet Tajanijem in pristal na krepko zvišanje cene naše avtocestne vinjete, nima kaj pokazati. Lahko bi takrat rešil probleme Adrie ali pa začel z gradnjo drugega tira, pa ni bilo nič od niča. Prav tako nima kaj pokazati njegova stranka, ki razen tistih pet let, ko je bil Janša na oblasti kroji dogajanje v naši državi. Celih 24 let in ni nobenih rezultatov!

Če ne veste kaj dela SD vam na kratko povem:
- oni so tisti, ki nam zvečujejo davke vseh tipov
- oni so tisti, ki nam dvigujejo cene vseh javnih storitev (vrtci, malica v šoli ...)
- oni so tisti, ki zvečujejo socialne transferje in podpirajo mlade zdrave in lene ljudi, ki nočejo delat
- oni so tisti, ki bi nam v državo spustili na stotisoče migrantov
- oni so tisti, ki delijo milijone vsem nepotrebnim in nekoristnim organizacijam
- oni so tisti, ki bodo poskrbeli, da boste delali več let za nižjo pokojnino
- oni so tisti, ki bodo poskrbeli, da bo zdravstvena oskrba še slabša
- oni ves čas skrbijo, da se število zaposlenih v državnih službah nenehno povečuje.
Koprčanec |  13 .09. 2019 ob  15: 59
14
Patrick nima pojma o ničemer.
Tiramola  |  13 .09. 2019 ob  15: 37
22
Hhhhhhhmmmm cmok. Adria ni slovensko podjetje. Ne pomnes Vlacic? Ste prodali letališče Sečovlje, Adrio, Mariborsko letališče z vsemi zemljišči in tako dalje....
Tvoja stranka.
In sedaj bi reševali z javnim denarjem?
Naj propadejo pa tvoja stranka zraven.
A bi mogoče ti kaj svetoval ali iščeš kako dobro službo.......