MED ČAKANJEM NA DRUGI TIR: Želite alternativo, Luka Koper?

Koper

V ponedeljek je koprski župan Boris Popovič presenetil z izjavo, da je konec sanj o drugem tiru, in da naj bi v vodo padla železniška povezava med Koprom in Trstom. Tako naj bi resorni minister Gašperšič dejal predstavnikom Luke Koper.

 

"Iz nas so naredili še večjo periferijo kot smo bili. Čeprav naj bi leta 2004 šli v Evropo, nismo v Evropi, ampak lahko pridemo le do Trsta. Mi smo Kremenčkovi! Naša logistika je postala takšna, kot je bila pred uradnim vstopom v Evropo," je prepričan Popovič.

Od nepotrebnega do prednostnega projekta 

Resorni minister Gašperšič je septembra lani presenetil z izjavo, da še enega železniškega tira med Divačo in Koprom glede na potrebe Luke Koper ne bomo potrebovali še vsaj 30 let. Oktobra letos pa je dejal, da je drugi tir potreben in eden od prednostnih projektov vlade. Še več, po besedah Gašperšiča v prvi polovici leta 2016 pričakujejo gradbeno dovoljenje za drugi tir.

Odločiti se mora uprava Luke Koper 

Da je izgradnja drugega tira padla v vodo, na ministrstvu zanikajo. "Tudi železniške povezave med Koprom in Trstom ministrstvo ne zavrača, nasprotno, mnenje ministrstva je, da bo ta povezava po izgradnji drugega tira dobrodošla za zagotavljanje dodatnega tovora, ki bo izboljševal zasedenost novega drugega tira," pravijo na ministrstvu. V tržaškem železniškem sistemu ne vidijo dodatne pretočnosti, ki bi reševala ozko grlo na slovenskem prvem tiru. "Zaledni terminal pa ni zadeva, o kateri bi lahko odločalo ministrstvo. To je stvar presoje Luke Koper in odločitve njene uprave, ali želi imeti v času do izgradnje drugega tira tudi alternativo, ki ji bo omogočala nemoteno rast pretovora," pravijo na ministrstvu.

Priložnost šele leta 2018

"Terminal v Divači je celotna politična srenja označila kot nesmiseln in neracionalen. V luči dejstev Luka Koper ne bo spreminjala svojih načrtov, saj je izvedba strateškega načrta do leta 2020 neodvisna od dodatnih železniških povezav. Verjamemo, da dodatni tir do pristanišča ostaja prioriteta države. Konkretni koraki vlade v tej smeri bodo pozitivni signali naši strankam," odgovarjajo v Luki Koper.

O financiranju 1,4 milijarde evrov vrednega projekta drugega tira je jasno le, da ga ni mogoče financirati iz državnega proračuna ali z dodatnim zadolževanjem države. Priložnost za Slovenijo, da se prijavi na razpis za financiranje drugega tira, pa bo po besedah evropske komisarke za promet Violete Bulc šele leta 2018, v okviru instrumenta CEF za infrastrukturne projekte. 

Deli novico:

@Vsi veleumni |  21 .11. 2015 ob  16: 08
Odlično napisano. In stvari stojijo točno tako, kot si napisal. Plačuje se za dobiti posel.
Lahko sicer razumemo KDO plačuje, ni pa še čisto jasno, KOMU se provizije stiska v žep.
vseved |  19 .11. 2015 ob  12: 10
"vsi veleumi" imaš prav kar se tiče vstopa v Luko Koper. Nas, ki imamo stalne dovolilnice stalno kontrolirajo, čeprav nas vse poznajo. Vozniki tovornih avtomobilov lahko vstoajo brez osebne indentifikacije. Dovolj je, da pokažejo potrdilo, da so plačali cestnino za Luko. V luko laho vstopijo trije v tovornem vozilo, izstopi pa samo eden, pa luški varnostniki o tem ne bodo vedeli ničesar. Prav tako nimajo evidence katero vozilo je vstopilo in katero izstopilo.Da ne govporim kaj se pripelje v Luko. Nisem še opazil detaljnega pregleda tovornega vozila s tovorom ali brez njega. V luko se lahko pripelje vse in lahko vstopi vsakdo. Le mi stalni klienti, ki nas vse poznajo smo potencialni teroristi in najbolj jebena stranka za Luko. Kaj je ISPS se verjetno Kankarašu ne sanja, saj bi drugače moral vse tovornjake pustiti izven Luke Koper. Priporočam mu da je malo več na vratarnici in manj po lok...
frik |  19 .11. 2015 ob  12: 07
Luka koper mora razmišljati o alternativah 2 tiru. če tega ne storijo so bebci. vemo da načrtovani 2 tir ne bo niti pokrival stroškov vzdrževanja kaj šele financiranja. vsi ki navijajo za drugi tir pa naj vložijo svoj denar in ga zgradijo ali pa naj iščejo bolj poceni rešitev. dosti je tega orgazmičnega napihovanja vsakih 14 dni.
XXL |  19 .11. 2015 ob  11: 06
Dol s to vlado in vsemi pingvini, ki jih nastavlja!!!
Vsi veleumni |  19 .11. 2015 ob  09: 36
govorite in obsojate samo Lj. in vlado z ministrom na čelu. Delno imate prav a hkrati zanemarjate dejstvo, da je poslovni sistem tisti, ki generira ideje, jih predstavi in pove svojo oceno. Slednje seveda na podlagi izkušenj, predvidevanja in lastnih zmožnosti. Kaj smo od naštetega že doživeli. Malo ali skoraj nič.

Minister je že na začetku padel na izpitu v zadevi II. tir, popravnega izpita pa nikoli ne bo naredil, ker je njegova retorika nasprotna prepričanju. Edino kar ima minister prav (beri med vrsticami) je to, da država nima denarja, niti izdelane najboljše strategije razvoja posameznega mesta, regije in posledično države. Problem v vladi je, da vsak minister ima svoj fevd za katerega navija, zato do konsenza, dogovora in realizacije ne more priti. A ta vlada ima srečo, da so se zgodili migranti ( zakonitih beguncev ni), da se pred svetom in vsemi dokaže, kako je humanitarna, demokratična in usmerjena v socialo, v malega človeka. Za sodržavljane ji ni mar, sicer bi se morala začeti resno dogovarjati in ne šele pogovarjati s policisti. Gospodje policisti, če ravno revni držite skupaj in ne pustite se izigrati!

Kar zadeva II. tir je sedanja Uprava dolžna, na podlagi dejstev in ne napihovanja gnati zgodbo do konca. In konec pomeni izgradnja II. tira. Sedanja Uprava samo čaka in razmišlja, zraven pa izdatno skrbi, da prijateljski pravni subjekti dobijo čim večji ali največji kos torte (špediterji, IPS...). Znotraj poslovnega sistema je toliko nepravilnosti in nezakonitosti, da človek ne more verjeti, da je to res.
Nekaj primerov:
- nezakoniti in nepreverjeni vstopi v varovano območje Luke. Vsak mali "terorist" začetnik vstopi v luško območje, kot sam z namenom vstopim v trgovino s kruhom. Lahko pa na zakonit način preko pogodbenikov Luke d.d. dobim dovolilnico in ...... Tudi nesreča delavca, ki je na čuden način (brez dovolilnice) vstopil v luško območje sedaj dokazuje, da je nadzor enak siru z največjimi luknjami! Posebna tema so delovne nezgode, ki se jih lahko zakrije a v dušah in mislih očividcev ostanejo za vedno zabeležene. Tako je bilo tudi pred nekaj tedni na železnici, ko je delavec pogodbenika, ki je že v pokoju sestopil z lokomotive in si poškodoval nogo. Vse se je lepo prikrilo a videnega se ne da prikriti!
- izkoriščanje, ki vodi v nezadovoljstvo in posledično v maščevanje. Slednje ima lahko neslutene posledice, ki jih II. tir ne more popraviti, kaj šele rešiti. Uprava Luke ter srednji menagement in IPS delodajalci so tako povezani in primerno organizirani, da sistem dnevnega izkoriščanja deluje kot švicarska ura. Pisati o načinih izkoriščanja je že neumno!
- varnost samega pristanišča je vprašljiva in ima lahko hude posledice za kraj. Naj se nikoli ne zgodi, da nek mali "terorist" začetnik postavi kako "bombico" na pravo mesto. Takoj imamo grmado mrtvih, zastrupljenih in posledično uničeno življenje za dolgo let.
- sklepanje pogodb in favoriziranje posameznega naročnika pa je že skoraj "zakonita" zadeva, ki polni nekomu žepe. Komu ..... Nihče ne ve ( a vsi vemo) na kakšen način se sklene pogodbeno, več let trajajoče sodelovanje z naročnikom. To je v domeni velikih šefov, večjih od predsednika Uprave. Slednji samo podpiše pogodbo o sodelovanju, ki so jo sklenile, pripravile in bodo v bodoče skrbele določene osebe, seveda ob določenem nadomestilu.
- o transparentnosti, odtekanju denarja, klientelizmu, povezavah, korupciji, NS ..... ne bom pisal.

Na koncu vprašanje. Kdo si bo dovolil vlagati neomejena sredstva v izprijen sistem, ki sicer deluje izključno zaradi geostrateškega položaja, ki se na koncu zlije z ekonomskimi učinki ob podpori politike. Pravi investitorji, ki jim je mar dobiček in transparenten način poslovanja niso zaželeni v Luki d.d.

satir |  19 .11. 2015 ob  09: 27
če bi z baterijo, in akviziterji iskali bolj škodljivega ministra ga ne bi mogli najt, če pa prepustiš izbiro pravniku, pa evo najde Gašperšiča, pa Milojko, pa tisto trapasto Mađarico v pakicah z debelo ritjo.... enak učinek kot če dovoliš pravniku izbiro je tudi če objaviš javni razpis, ker se prav enaki kamplci javijo...v glavnem nesposobni, neodgovorni, nerazgledani vendar pohlepni in egocentrični...sploh pa trapasti kot damjan saj veste kateri
Če kdo misli |  19 .11. 2015 ob  08: 32
da bo naš tovor vozil po italjanskih železnicah in istočasno da bo luka Trst bila zatrpana z tovorom - na žalost ne pozna razmer. Italjani bodo naredili vse da nas (osle) privlečejo da smo odvisni od njih in nas bodo potem kratkomalo odrezali! Povezava Luke Koper z Italijo pomeni začetek propada Luke Koper. V Luki imajo že grenko izkušnjo z Italjani. Osel gre enkrat na led. Slovenci hodimo znova in znova. Minister pa... bilo se bi potrebno vprašati komu je obljubil razvrednotenje Luke in nato poceni prodajo!!!
vseved |  19 .11. 2015 ob  08: 12
Sedaj se bodo izgovarjali na begunce - migrante (kjer so napravili ogromno propustov), da so denar porabili zanje. Od naših primorskih poslancev ni kaj pričakovati. Kozlovičeva zna govoriti samo na borčevskih shodih. Zdaj hočejo nastaviti v Luko Jakomina, ki da bo bolčj kooperativen.
Olmo |  19 .11. 2015 ob  07: 57
Zakaj že je Popo prodal občinski delež v Luki Koper?
Glede top pokrival iz krzna |  19 .11. 2015 ob  01: 42
-2
še vedno ni mogoč komentar n sicer, zakaj za vraga propagirajo krzno!
komentirati |  19 .11. 2015 ob  00: 37
-1
ni mogoče, ko regional obala propagira krzno
tr |  18 .11. 2015 ob  21: 56
Če bi ga delali ob obstoječem, ga lahko gradijo po potrebi, vsako leto malo. Gradil bi lahko lokalni obrtnik z enim bagrom in kamionom. Najprej bi podaljšali postaje za srečevanje, nato od Črnotič proti Kozini. Pri postopni gradnji denar sploh ne bi bil problem, vsako leto malo. Hitra proga za tovorni promet niti ni potrebna, za potniški je pa tako veliko premalo potnikov. Hitre proge se delajo med milijonskimi mesti.
1