MATIĆ ZAVRNIL OČITKE O ŠKODI: "Uprava dobesedno spala v Luki"

Koper

Predsednik uprave Luke Koper je danes ponovil, da je uprava ob blokadi pristanišča sprejela vse možne ukrepe, odgovornost za nastalo situacijo pa pripisal tistim, ki so zavajali delavce z lažmi in vodenjem prikritih postopkov. Kot je zatrdil, do zdaj niso prejeli nobenega tožbenega zahtevka, zato so namigovanja o povzročeni škodi zlonamerna.

Matić je na današnji novinarski konferenci uprave družbe obnovil dogajanje v preteklih dneh. Povedal je, da je bila blokada nenapovedana in nepričakovana, to, da je do tega prišlo, pa "je odgovornost tistih, ki so povzročali ta dogajanja v zadnjem obdobju, in sicer z zavajanji, s tako imenovanimi napakami, z lažmi in vodenjem prikritih aktivnosti in postopkov".

Uprava pa je po njegovih besedah sprejela "vse možne in razumne ukrepe ter vse ukrepe za zavarovanje varnosti ljudi in premoženja ter požarno varnost", medtem pa se je v drugih krogih z različnimi izjavami in izzivanjem zaposlenih po njegovih besedah situacijo še stopnjevalo. "Zaposlene se je nazivalo s teroristi, z atentatorji itd. Včeraj smo slišali v državnem zboru zame grozovite izjave," je nadaljeval.

Vodstvo podjetja je v dneh blokade pristanišča "dobesedno spalo v Luki", je še opisal Matić, ki je med drugim okrcal gospodarskega ministra Počivalška. Ta je v soboto zavrnil pogovore s celotno štiričlansko upravo, kar je bilo po mnenju prvega moža Luke v nasprotju z navodila premiera Mira Cerarja, naj se minister pogovori z vodstvom družbe. Ta dogodek je še dodatno podžgal zaposlene, je opozoril Matić.

Prvi mož Luke je tudi odgovarjal na nekatere odzive v javnosti, da bi morali v pristanišče poklicati policijo ali celo specialce. V tem primeru je vprašanje, če bi danes sploh še imeli družbo, saj te brez zaposlenih ni, je prepričan Matić.

Ena od opcij, ki jo je uprava zavrnila, je bila odpoved pogodb o zaposlitvi več kot 600 redno zaposlenim. Kot je dodal Matić, "naj tisti, ki misli, da bi bilo to prav in da je mogoče tukaj odgovornost uprave, da to ni naredila, to tako tudi povejo". "Jasno naj povedo, da je uprava naredila napako in da je tu odgovornost uprave, ker ni odpustila 603 zaposlenih," je pozval.

Matić je zavrnil tudi "napihovanja" škode, ki naj bi bila povzročena Luki, kot zlonamerna, saj niso konkretizirana. Morebitni odškodninski zahtevki bodo prihajali v prihodnjih mesecih, a do zdaj ni bil vložen noben zahtevek, sicer pa so bili s ključnimi strankami ves čas v stiku. Prav tako ni utrpel škode ugled Luke: "Ta družba ima ugled 59 let in dva do tri dni takih dogodkov ... tega ne morejo spremeniti in podreti ugleda Luke Koper čez noč."

Nekatere ladje, ki so v pretekli dneh zamenjale rotacijo in so šle najprej v Trst, so se tako vrnile v Koper in izkrcale ter vkrcale ves predviden tovor, nekatere pa so izkrcale celo več tovora od predvidenega, je navedel.

Tudi iz nemškega Daimlerja so dobili sporočilo, da se noben vlak ni preusmeril drugam in da jim zaupajo, je poudaril Matić ter spomnil, da so pozimi dobili drugačno sporočilo, namreč da vlake preusmerjajo na severna pristanišča. Takrat so imeli zaradi razmer na železnicah štiri mesece izrednih razmer in preusmeritve tovora, a takrat "nihče ni poudaril nobene škode ne za Luko ne za ostale subjekte v logistični panogi".

Sicer pa je Matić navedel, da metanje polen pod noge Luki ni izmišljotina, saj obstajajo dokumenti o tem, da se razmišlja o novi koncesijski pogodbi, o čemer pa nihče ni obvestil niti uprave niti nadzornega sveta. "Žalostno v tej državi je to, da se to zanika, se pravi ne samo besede, zanikajo se dokumenti," je dodal.

Namesto, da bi sporni dokument, ki so ga pripravili na infrastrukturnem ministrstvu, demantirali, se ga zdaj skuša opravičevati, kot da je bil slabo razumljen ali iztrgan iz konteksta. "Če se že ne misli izpeljati tega, kar noter piše, naj se to tudi javno potem demantira ali prekliče," je bil jasen predsednik uprave. "Če nič ne drži, če nič ne velja, zakaj je to problem," se je vprašal.

V primeru, da bi prišlo do odpovedi koncesijske pogodbe z Luko, ki sicer velja do leta 2043, je Matić zatrdil, da se Luka oz. ta uprava pogodbi ne bo odpovedala in napovedal, da "potem bi verjetno končali na vseh možnih sodiščih tega sveta".

Glede raznih anonimk o dogajanju v Luki pa je napovedal, da se bodo diskreditacije še nadaljevale in celo stopnjevale.

V zvezi s sredinimi obtožbami zdaj že bivšega prvega moža Slovenskega državnega holdinga Marka Jazbeca na račun uprave in tega, kdo vodi pristanišče, pa je Matić zatrdil, da "Luko Koper vodi ta uprava". "Če bi bilo vse tako, kot je včeraj našteval, potem ima (Jazbec, op. ur.) veliko odgovornost, zakaj je bil sedem mesecev, ali koliko je bil na poziciji, bil tiho," je ocenil.

Deli novico:

x |  10 .07. 2016 ob  22: 39
Gospod Matič če bi morda vedeli, da bi se kdo po tihem in brez zapisnika dogovarjal za tovrsten upor, da bi se zavarovalo kapitalske interese preko nadzornikov potem jim povejte, da imajo ti na vesti 603 delavce in njihove družine.

Postavi se le vprašanje ali boste uspeli rešiti te ljudi v pravni državi?
Total war |  10 .07. 2016 ob  21: 04
-1
Re – Samo naprej

Imaš prav! Delavci blokirajo luko in jim grozi odpoved in še plačilo škode, sindikalisti pa na shod po ulicah Kopra, da si zaščitijo svoje riti. Ti sindikalisti v KS 90 so pa res pravi SChe Guevarosi
Re - Samo naprej |  10 .07. 2016 ob  19: 36
Če sindikalne Che Guevare nimajo lastne pameti, je edino upanje za njihov obstoj in promocijo, da se pustijo vodit iz ozadja.

»Ena od opcij, ki jo je uprava zavrnila, je bila odpoved pogodb o zaposlitvi več kot 600 redno zaposlenim. Kot je dodal Matić, "naj tisti, ki misli, da bi bilo to prav in da je mogoče tukaj odgovornost uprave, da to ni naredila, to tako tudi povejo". "Jasno naj povedo, da je uprava naredila napako in da je tu odgovornost uprave, ker ni odpustila 603 zaposlenih," je pozval.«
Samo naprej |  10 .07. 2016 ob  08: 43
603 delavci so postavljeni v velik rizik da par ljudi obstane na mestih. Strategija upora da te kap tudi če je vse res kar pravi Mtič, kar verjetno je. V mladi Slo znajo samo prodajat in izčrpavat podjetja. Ne se jim postit
Kdo koga |  09 .07. 2016 ob  22: 01
Ma ne, težko verjet. Prvo nadzorniki, potem tajni dokumenti, kaj še sledi to da je šel ves dobiček v državno mauho?
fadil |  09 .07. 2016 ob  08: 24
Luski lopovi ! Opravicite svoje place ,delat ne pa stavkat !
Ma |  08 .07. 2016 ob  22: 37
dragi moji KA PA IPSi MA SAMO ZATO DA BO POŠTENO:ALI NE: SLOVENCI IMAMO ITAK DOVOLJ UVOŽENIH: ALI MI)SLITE ;DA SMO LENUHI:; PA DA POŠLJEMO POLITIKE NA SLO ZAVOD ZA POTREBE PO POLITIKIH
TUPIPŠEMO SLOVENSKO |  08 .07. 2016 ob  22: 20
-1
Glede na tipkovnico nisi z mojega jezikovnega območja kapiš
@ drita v čelo | včeraj ob 15:36  |  08 .07. 2016 ob  11: 18
glede na tvoj komentar sem prepričan, da je skrajni čas za pregled v PB Idrija!
luka |  08 .07. 2016 ob  10: 13
-2
ne pozabit zakaj se je vse začelo , g.Jazbec vi imate na to odgovor ,se boste kaj oglasil ,SDH ima razpisana delovna mesta , mogoče tudi za vas katero , se bom tudi jaz prijavil , pa da vidimo kaj bo
kraševec |  08 .07. 2016 ob  09: 11
Ne nobene škode ni bilo, Mercedes je kontaktiral železnice in rekel, da če v 24 urah avtomobili ne bodo razložili, bodo sankcije in prenehanje pogodbe, penali..
@@dejstvo |  08 .07. 2016 ob  08: 23
na tvojo nesreco ima Dejstvo | danes ob 07:09 prav. Pocakajmo, da se teden obrne, pa bo najbrz tut Matic obrnu plosco in tega ne bo vec trdil. Dvomim, da bodo vse stranke Luke Koper kar tiho in pozrne enormne stroske, katere je povzrocilo vodstvo Luke Koper.
1