LUKA KOPER: Poglabljanje prvega bazena skoraj pri koncu

Koper

Poglabljanje prvega bazena ob kontejnerski obali koprskega pristanišča je praktično zaključeno, vendar bodo šele podvodne meritve potrdile, ali je bila ciljna globina 15 metrov dosežena na celotni površini poglabljanja, so potrdili v Luki Koper. Obala kontejnerskega terminala bo tako usklajena z globino plovnega kanala v prvi bazen.

O tem, da se prav danes končuje poglabljanje morskega dna znotraj pristanišča ob kontejnerskem pomolu, so sicer že poročale Primorske novice. Obala kontejnerskega terminala bo z globino 15 metrov usklajena z globino plovnega kanala v prvi bazen, čigar poglabljanje so pod okriljem uprave za pomorstvo zaključili pred kratkim, vendar to ne bo imelo bistvenega vpliva na prihod večjih oz. bolj naloženih ladij, pojasnjujejo v Luki Koper.

"Izziv je bil namreč globino kontejnerske obale povečati z 12 na 14 metrov, kar smo dosegli lani, saj ima večina ladij, ki danes prihajajo v Koper ugrez (v primeru polne naloženosti) okoli 13,5 metra," so navedli. Kot so dodali, bo pomen globine 15 metrov prišel do izraza v prihodnje, ko bodo tudi z nabavo novih obalnih dvigal lahko pretovarjali ladje z do 14.000 kontejnerskimi enotami na krovu.

Naročili so zmogljivejša dvigala za pretovor kontejnerjev

Luka je namreč nedavno naročila 11 novih, zmogljivejših dvigal za pretovor kontejnerjev. Kot so že prejšnji teden sporočili iz Luke, gre za del investicije, ki predvideva tudi podaljšanje prvega pomola in izgradnjo dodatnih zmogljivosti na kontejnerskem terminalu, s katerim bo ta do leta 2020 dosegel letno zmogljivost 1,3 milijona kontejnerskih enot. Za delo na ladjah so tako naročili dve večji in zmogljivejši kontejnerski dvigali, dimenzije super post-panamax, ki bosta omogočali delo na ladjah s širino do 24 kontejnerjev oziroma 11 kontejnerjev višine. Novi super post-panamax dvigali bosta začeli obratovati predvidoma junija 2017.

V Kopru so poleg tega naročili tudi dve mostni dvigali na tirnicah, ki bosta namenjeni nakladanju in razkladanju kontejnerjev na železniške vagone. Podaljševanje dveh obstoječih tirov na kontejnerskem terminalu ter izgradnja treh novih je že v teku. Konec prihodnjega leta pa bodo na skladiščnih površinah kontejnerskega terminala uporabljali še sedem novih mostnih dvigal na pnevmatikah.

Deli novico:

Traxdata |  07 .12. 2015 ob  10: 44
Me zanima v kolikem času se bodo koridoriji ponovno zasuli in kam boste odlagali novo blato? na črni kal?