Istra v top 10: "Še vedno moramo narediti več za zaokrožitev ponudbe"

Istra

Svetovno znani ameriški portal o vinih “Wines Enthusiast” vsako leto pripravi pregled top 10 destinacij, ki jih ljubitelji žlahtne kapljice ne smejo zamuditi. Letos se je na tem seznamu znašla tudi Istra. 

Ob boku svetovno znanih vinskih destinacij se je tako znašla tudi Istra, ki so jo uredniki, ki vsako leto prečešejo svet prav v odkrivanju vinskih užitkov, razglasili za neodkrit biser.

Čeprav je Istra ena sama, so bili avtorji lestvice na obisku pri naših južnih sosedih, kjer so se navdušili nad celostno ponudbo, ne samo nad vini, ampak tudi nastanitvami, kulinariko, morjem, kulturo, arhitekturo in zgodovino. 

Pri vinih so namenili poseben poudarek malvaziji, chardonnayju, teranu, cabernet sauvignonu, syrahju in merlotu, od penečih vin pa Valentinu. Istrska uvrstitev na prestižno lestvico ni stvar naključja, ampak ciljnega dela, ki je zadnja leta prisotno na celotnem območju, še posebno izrazito pa je pri naših južnih sosedih, poudarja enolog in poznavalec vinskega marketinga Iztok Klenar.

Iztok Klenar

"Hrvati so našli tržno nišo. Ne prodajajo zgolj vina, ampak so zgodbo zaokrožili s celotno ponudbo, ki je pri nas trenutno še ni. Pri kvaliteti vin lahko mirno rečemo, da so nas v zadnjih letih dohiteli, kar se ponudbe in marketinga tiče, pa celo prehiteli," pojasnjuje.

Morda nas bo opaznost zbudila

A možnosti za povezovanje in skupen nastop ostajajo. "Istra je ena sama in tukaj moramo delati skupaj. Posamezno že potekajo sodelovanja, ni pa dovolj ponudbe oziroma sodelovanja na relaciji vinarji-gostinci-hotelirji. Medtem, ko čez mejo od tega nekateri zelo dobro živijo, se tukaj še vedno ukvarjamo kako preživeti. Treba bo pokukati v hrvaško Istro in se marsičesa naučiti," pravi Klenar, ki pozna situacijo na obeh straneh meje. Poleg tega, da ima lastno blagovno znamko Klenart, je tudi glavni enolog vinske kleti Brič Enverja Moraliča.

Vinska kraljica slovenske Istre Sara Pfeifer Pelicon (desno) v družbi kraljice terana Anet Jagodič (levo)

Da je ponudba tista, ki šepa, vina pa so zagotovo cenjena in spoštovana, nam je potrdila tudi vinska kraljica slovenske Istre Sara Pfeifer Pelicon. "Odzivi so vedno pozitivne narave. Ljudje so navdušeni nad malvazijo, ostanejo presenečeni nad refoškom, a kadar jim ponudim v degustacijo muškat ali cipro, takrat jih osvojim," pojasnuje. Po njenih izkušnjah naša vina najbolj prepričajo Nemce in Avstrijce, a kljub temu opozarja: "Zdi se mi, da se sami ne zavedamo lepote, raznolikosti in bogastva, ki jo premore naša Istra. Absolutno premalo izkoriščamo kar nam ponuja in premalo iztržimo. Istra ni bogata le v žlahtni kapljici, imamo odlično oljčno olje, tartufe, izjemno sol, a vse skupaj premalo in slabo oglašujemo. Mogoče se bomo sedaj, ko so nas opazili tudi drugi, bolj potrudili in naredili nekaj na prepoznavnosti."

Deli novico:

Klenar |  16 .01. 2015 ob  13: 33
pssssst, vse bo še prišlo na dan