Cimos pred propadom? V družbi pravijo: "Smo le v fazi prestrukturiranja!"

Koprski Cimos, ki je lani spomladi dobil državna poroštva v višini 35 milijonov evrov za nova posojila, s katerimi so lahko reprogramirali stara, naj bi bil pred propadom. Zapletlo naj bi se pri zaupanju ključnih strank, ki koprski družbi ne želijo dati dolgoročnih poslov, saj ne vedo, kako stabilno je podjetje. Postavljen naj bi bil tudi ultimat, "rešite se do 15. marca". V družbi sicer odgovarjajo, da jih naročniki pri prestrukturiranju spremljajo in podpirajo.

Posli v avtomobilskem sektorju se ne sklepajo na kratki rok. Da neki proizvajalec vozil izbere določenega dobavitelja, mora ta imeti stabilno poslovanje in dolgoročno vizijo. Posli se sklepajo tudi za 25 let vnaprej. Tako določena znamka dobavitelju poda naročilo. Ta ima tri leta za razvoj, 7 za izdelavo potrebne komponente, še 15 let pa mora zagotavljati rezervne dele.

Cimos, ki oskrbuje cvet svetovne avtomobilske industrije, največ posla naredi z nemškim BMW-jem, francoskim koncernom PSA, ki proizvaja vozila Citroen in Peugeot, ter z ameriškim konglomeratom Honneywellom. Omenjena podjetja pa naj ne bi imela več zaupanja v Cimos. Ta je bil zanje sistemski dobavitelj, kar pomeni, da je za omenjene znamke opravljal razvoj, teste, bil vpet v sam proces, za takšno sodelovanje pa je potrebno izjemno zaupanje. Zaupanje, ki ga več ni .

Cimos je v obsežnem procesu tako finančnega kakor tudi poslovnega prestrukturiranja. Program poslovnega prestrukturiranja vsebuje več projektov.

Politika je sicer lani reševala podjetje, ki je bilo že na robu stečaja. Maja je vlada odobrila poroštvo v višini 35 milijonov evrov. Svež kapital je bil predpogoj bank upnic, da Cimosu reprogramira kredite, kar se je nato tudi zgodilo. Podjetje pa kljub temu (še) ni bilo rešeno.

Marko Golob, avtor programa za pomoč avtomobilski industriji, je za 24ur povedal, da so se tedaj politiki hvalili, češ da so v treh tednih rešili podjetje. Zadevo je tedaj koordiniral takratni sekretar v kabinetu predsednice vlade Gašpar Gašpar Mišič. Po mnenju Goloba pa niso v tem času uspeli niti dojeti težave, kaj šele, da bi podjetje v tem času rešili.

"Propad Cimosa bi pomenil hud udarec tudi za vse ostale slovenske dobavitelje v avtomobilski industriji," je še dodal Golob. Na Cimosu sicer odgovarjajo, da so špekulacije nepotrebne. "Avtomobilski proizvajalci nam niso nikoli dali ultimata, nasprotno, vse skozi nas največji kupci (HTT, BMW, PSA, Ford) v procesu prestrukturiranja podpirajo. Oni so tudi eden ključnih deležnikov, ki tekoče spremljajo naš napredek v procesu prestrukturiranja in se redno udeležujejo mesečnih sestankov, ki so namenjeni vsem vpletenim stranem (lastnikom, upnikom, kupcem) ter pri tem zelo aktivno sodelujejo," so nam pojasnili.

Naročila za projekte v seriji s strani največjih kakor tudi s strani novih kupcev prihajajo redno. Nekoliko bolj so sicer največji kupci zadržani pri dodeljevanju novih projektov, so še pojasnili. "To ne pomeni, da novih poslov ne dobivamo, bi jih pa lahko zagotovo več, če bi se finančno prestrukturirali in s tem zagotovili dolgoročno stabilnost poslovanja," so sklenili v Cimosu.

Močno zadolžena koprska družba je sicer v letu 2012 ustvarila dobrih 74 milijonov evrov čiste izgube, čista izguba skupine Cimos pa je dosegla skoraj 98 milijonov evrov. Obenem so upadli poslovni prihodki, ki so za matično družbo znašali 388,5 milijona evrov, za skupino pa 445,6 milijona evrov. Prihodki Cimosa sicer predstavljajo več kot odstotek slovenskega BDP-ja.

jara kaca |  30 .01. 2014 ob  13: 59
naj jim sodijo za vse nepravilnosti katere so naredili, ne pa da jim še pomagajo! ( dobivali € od slamnatih podjetij kot je Sieva, Simit, prali denar preko Cimata, in vsi vodilni imajo podjetje Safin d.o.o.) kako je to mogoče?
a ja pa da je Gradišek Janez član uprave če je bil direktor Sieve katero preizkujejo kriminalisti!!! pa evropska sredtva dobili za slamnata podjetja, pa polnili žepe z agencijami, kako so lahko zaposlili Leona Horvatiča če pa so na robu propada!!!
a ja to je možno le v sloveniji!!!
dajmo pomagat Cimosu in spet z našim davkoplačevalskim denarjem podpret Cimos :):):) da si bodo napolnili že prepolne žepe določeni direktorčki!!!
SRAMOTA CIMOS IN SLOVENIJA; VLADA IN VSE KAR SPADA ZRAVEN
Janez |  17 .01. 2014 ob  07: 00
Nič sekirat. Sedaj prihaja v Cimos stari udbovski maček Leon Horvatič. Bo on rešil situacijo! Ekspresni stečaj in delavci na cesti v enem dnevu!
johanna |  16 .01. 2014 ob  22: 27
HITRO PRODATI ;;DA BOMO DOBILI NAZAJ VSAJ MALO DENARJA NAZAJ OD BRATUŠKINE SUBVENCIJE
Opazovalec |  16 .01. 2014 ob  18: 16
Intervju na siolu 02.01.2014. http://www.siol.net/avtomoto/zanimivosti/reportaze/2014/01/intervju_miran_purgar_cimos.aspx

Če bi se torej kaj nenapovedanega zgodilo Cimosu, bi se v Evropi za nekaj časa ustavila avtomobilska proizvodnja?
Da, avtomobilska industrija Evrope bi se za nekaj časa nedvomno povsem ustavila, saj dejansko pokrivamo praktično vse segmente in proizvajalce.

Ni videt glih tako.
kone |  16 .01. 2014 ob  14: 35
Ključni kupci ki so odgovorni do svojih lastnikov in zaposlenih imajo že pripravljene druge dobavitelje. Cimos gre dol.
ben ma kaj  |  16 .01. 2014 ob  12: 48
prenesemo na slabo banko , in je rešeno
damo pa jim še 35 mlj . ...........važno da je za plače vodilnih........
Mišič panteganon |  16 .01. 2014 ob  12: 36
ko se ena ladja potralja je treba skočiti na drugo, tako sem jaz iz sekretarja prestopu na LK
Marko |  16 .01. 2014 ob  12: 34
Če ne morejo, ne znajo ali nočejo reševati in rešiti takih izvoznikov, kot je Cimos, potem se nam vsem skupaj slabo piše. Če bo šlo tako naprej v tej zblojeni državici, se kar vsi skupaj pripravimo, da bomo naslednjih 20 let jedli travo!
Vsi srečni in vsi zadovoljni na bio prehrani!
tinka |  16 .01. 2014 ob  12: 27
Pipo | danes ob 10:07 1- CIMOS pred propadom ima denar za zaposlit Leona Horvatiča za vodjo splošne službe. Ma koga farbajo. Stari udbovec je je presedel iz enega stolčka na drugega. Najprej je uničil Primorske novice, da so tik pred bankrotom, in spizdil, sedaj pa je prišel na CIMOS dat colpo finale oziroma zmetat delavce na cesto. Za Horvatiča in njemu podobne udbovse nesposobneže ni krize, narod pa naj crkne.
Na PN pa imajo že več mesecev za 10 % nižje plače, in ljudi, ki tam delajo že deset let, niti ne morejo zaposliti?! ops, LH jih ne more ?!
Tinka |  16 .01. 2014 ob  12: 24
ampak, zaposlujejo pa še?! vodjo splošne službe, na primer
kone |  16 .01. 2014 ob  11: 56
cimos nima denarja za vrniti 35 milijonov, po zaslugi GGM jih bomo častili vsi. firma je za v stečaj.
Frki |  16 .01. 2014 ob  11: 50
Baje da zavod ze zaposluje nove delevce,ki bodo sprejemali brezposelne.
1