Medtem ko koprska in izolska občina že nekaj časa razmišljata o preureditvi obalne ceste med krajema v vsaj enosmerno, s čimer bi pridobili prepotreben vozni pas za kolesarje, s tem pa pot ob morju namenili le pešcem, v piranski občini razmišljajo ravno nasprotno. Zaradi spora s Hoteli Bernardin župan Peter Bossman namreč napoveduje ponovno vzpostavitev ceste za avtomobile skozi turistični kompleks Bernardin.
CESTA SKOZI BERNARDIN: Bodo Bossmanove ideje uničile portoroški turizem?
Piran
"Občina je dolžna zagotoviti pretočnost prometa. Ne moremo dovoliti, da je Piran odrezan od Portoroža," je glede alternativne rešitve s cesto skozi Bernardin neomajen piranski župan Peter Bossman, ki hkrati priznava, da to ni najboljša rešitev. O usodi peš in kolesarske poti med Fornačami in Jadralnim klubom Pirat bodo piranski svetniki odločali na seji čez teden dni. Predlog ponovne ureditve ceste skozi Bernardin namreč po zdaj veljavnem prostorskem načrtu, ki predvideva spremembo območja v zelene površine, ni mogoč.
Županov predlog je sicer nastal zaradi spora piranske občine s Hoteli Bernardin o cesti, ki poteka od križišča navzdol proti Piranu. Zemljišča, kjer poteka vpadnica v mesto Piran, so že v sedemdesetih letih s strani občine prenesli na Hotele Bernardin, da bi spodaj zgradili turistični kompleks. Piranska občina zdaj trdi, da so se takrat zavezali, da zemljišča, ki se nahajajo izven stroge meje kompleksa, vrne občini.
A teh v dobrih 43 letih občina od Hotelov Bernardin ni zahtevala nazaj, zato zdaj ti preko odvetnika odgovorajajo, da nikoli ni bilo govora o neodplačanem prenosu na občino. Še več, piransko občino so septembra tožili in od nje zahtevajo plačilo odškodnine, in sicer dobra dva milijona evrov. Kot so nam pojasnili v Hotelih Bernardin, so se za to odločili, ker zaradi protipravnega ravnanja Občine Piran njihovemu podjetju nastaja škoda, saj ne morejo razpolagati s svojimi nepremičninami.
Občina odgovarja s kontra tožbo in cesto skozi Bernardin
"Občina Piran se zahtevku upira. Je dejanska lastnica teh zemljišč," na drugi strani trmasto vztraja Bossman, ki ocenjuje, da gre za izsiljevanje in izkoriščanje občine. Zato so v torek preko svojega odvetnika vložili nasprotno tožbo, s katero želijo dokazati, da so zemljišča njena. Župana sicer izid na sodišču skrbi, saj, kot pravi, zadnje čase sodna praksa bolj ščiti lastnike zemljišč.
"Ker zaradi trenutno spornega lastniškega stanja zemljišč, na katerih je zgrajena cesta v Piran, obstaja možnost zaustavitve prometa po njej, bo Občina Piran že na tej seji začela s postopkom za možnost ponovne vzpostavitve prometne ceste ob morju," zato napoveduje Bossman. Zanimalo nas je, kaj o predlogu ponovne vzpostavitve ceste skozi Bernardin menijo v Hotelih Bernardin, a so nam odgovorili le z odvetniškim dopisom, ki osvetljuje spor o zemljiščih, po katerih poteka zdajšnja vozna cesta v Piran.
Nad predlogom, da bi cesto za avtomobile ponovno speljali ob obali, pa niso navdušeni niti tamkajšnji turistični delavci niti obiskovalci turističnega kompleksa. Ti so za predlog piranske občine izvedeli iz medijev. "Ta ideja je absurdna. Uničili bodo ves turizem," je za Primorske novice zadevo komentiral Franko Križman, ki ima lokal na Bernardinu že 30 let. Gojmira Crnošija, ki je podjetnica na Bernardinu že 39 let, pa je župana povabila, naj se sam sprehodi čez Bernardin in ugotovi, da izvedba zamisli ni mogoča. "To ni možno, ni govora," je povedala za časnik.
za kolesarje in elektricni vlak
ob trasi ostaja prostor za tekoci trak
stopis nanj v portorozu in te pripelje na tarinijev trg