Že konec avgusta smo opozorili na to, da se Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB) v svojih oglasih na Facebooku in na jumbo plakatih pred poslovno-stanovanjskim kompleksom Koprska vrata 'hvali', da je v omenjenem kompleksu na voljo le še nekaj stanovanj, medtem ko je pregled njihove spletne strani razkril, da jih je na voljo še približno polovica. Z vprašanji, ali gre za zavajajoč oglas in ali si državno podjetje, kot je DUTB, lahko privošči zavajanje pri oglaševanju, smo se obrnili na Tržni inšpektorat RS.
ALI DUTB ZAVAJA, DA NE ZAVAJA? Kje je meja za 'državno podjetje', ki z amaterskimi prijemi poskuša prodati stanovanja sredi Kopra?
Koper
Oglas za Koprska vrata na Facebooku, ki smo ga zasledili tik pred pisanjem našega prvega članka 30. avgusta 2019.
S Tržnega inšpektorata so nam na naša novinarska vprašanja odgovorili, da lahko podajo konkretne odgovore zgolj na podlagi inšpekcijskega postopka. "Ker bi v opisanem primeru lahko šlo za zavajajočo poslovno prakso po določbah Zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami, bomo zadevo preverili in v primeru ugotovljenih kršitev ukrepali v skladu z zakonom," so dodali.
DUTB se tudi na jumbo plakatih pred kompleksom Koprska vrata 'hvali', da je na voljo samo še nekaj stanovanj.
Članek, v katerem smo poročali o zavajajočih oglasih DUTB, v katerih je navedeno, da je na voljo "le še nekaj stanovanj", smo objavili 30. avgusta 2019. Le nekaj dni kasneje, 6. in 9. septembra 2019, pa so se na spletu pojavila oglasna sporočila DUTB, v katerih so zapisali drugačne – tokrat realne – številke: "V stanovanjsko-poslovnem kompleksu Koprska vrata je od skupaj 164 stanovanjskih enot na voljo za nakup še cca. 80 enot." Zasledili smo tri taka oglasna sporočila, ki si jih lahko ogledate spodaj.
Nekaj dni kasneje, 12. septembra 2019, smo tudi na Facebooku zasledili spodnji oglas s 'popravljenimi' številkami.
DUTB meni, da ne gre za zavajanje
Že pred pisanjem našega prvega članka smo se za pojasnila glede domnevno zavajajočega oglaševanja obrnili na DUTB, kjer pa so nam takrat odgovorili: "Marketinško gradivo ne zavaja, ampak spodbuja ponudnike, da si s spletnega mesta projekta čim prej pridobijo več informacij o nakupu stanovanj. Tam je jasno navedeno, katera stanovanja so rezervirana (v postopku podpisa pogodbe) in katera so na voljo za nakup."
O tem, če je šlo v oglasih na Facebooku in jumbo plakatih za zavajanje ali ne, pa bo očitno kmalu presodil tržni inšpektor.
Komentiraj
Lahko bi pa tu bila neprofitna stanovanja,saj bi socijalno ogroženim z tem omogočili da nimajo velikih stroškov z prevozi otrok,...
In jim z tem olajšali življenje.
Lokacija ni niti elitna,še manj pa prestižna.
Predvidevam da si iz Koper Center... Lokacija ni prestižna, ni pa slaba. je blizu nakupovalnih središč in blizu starega centra mesta. In ti socialno ogroženi... Bi sami šipt..dobili zastonj stanovanja..bravo, to pa je ideja. Koper jih je poln