Evropska komisija je presodila, da so načrti hrvaške vlade za sofinanciranje gradnje terminala za utekočinjeni zemeljski plin (LNG) na Krku skladni z evropskimi pravili o državni pomoči. Kot so poudarili v Bruslju, projekt ne bo prekomerno škodoval konkurenci. Z zeleno lučjo komisije je padla še zadnja administrativna ovira za gradnjo terminala.
ZELENA LUČ EVROPSKE KOMISIJE: Padla je še zadnja administrativna ovira za gradnjo plinskega terminala na Krku
Svet
Kot so zapisali v Evropski komisiji, bo načrtovani plinski terminal povečal varnost in diverzifikacijo oskrbe z energenti, okrepitev konkurence pa bo med drugim koristila prebivalcem regije.
"Podporne ukrepe države smo dovolili, ker so omejeni na tisto, kar je nujno za uresničitev projekta, pa tudi skladni z našimi pravili glede državne pomoči," je pojasnila evropska komisarka za konkurenco Margrethe Vestager.
Hrvaška namerava slabih 234 milijonov evrov vreden projekt, katerega namen je izboljšanje oskrbe jugovzhodne Evrope z zemeljskim plinom, podpreti s stotimi milijoni evrov. EU bo zanj namenila 101,4 milijona evrov, 32,2 milijona evrov pa bo dodalo podjetje LNG Croatia.
Slednje je prejelo tudi zagotovilo države za finančno nadomestilo iz tranzitnih dajatev zemeljskega plina, če stroškov ne bi moglo pokriti s terminalskimi pristojbinami dobaviteljev plina. Pojavljala so se namreč številna opozorila, da terminal morda ne bo ekonomsko upravičen.
Prvi plin naj bi prek novega terminala stekel z januarjem 2021. Zmogljivost terminala je 2,6 milijarde kubičnih metrov plina.
Projekt je sicer že v fazi načrtovanja naletel na številne kritike okoljevarstvenikov, ki opozarjajo, da je ekonomsko, ekološko in energetsko slab ter predrag.
Terminal na Krku že več let sodi med prednostne infrastrukturne projekte EU, saj naj bi pomembno prispeval k razpršitvi virov energije. Poleg terminala na Krku EU sofinancira tudi gradnjo terminalov utekočinjenega zemeljskega plina v Španiji, na Cipru, Švedskem in Irskem ter nadgradnjo poljskega terminala Šwinoujšcie.