Policisti so do konca oktobra ovadili 26 ljudi, osumljenih 483 kaznivih dejanj, ki naj bi med drugim prodajali vozniške izpite, so danes razkrili na novinarski konferenci policije. Preiskava, ki je zelo obsežna, saj so pregledali nekaj tisoč spornih zadev, še poteka, zato število ovadenih še ni dokončno, so dodali na policiji.
Vozniška dovoljenja prodajali za 1600 evrov
Kronika
Policija je s preiskavo zlorab pri izvajanju programov avtošol in dodatnih programov varne vožnje med letoma 2010 in 2012 začela leta 2011.
V Sloveniji je trenutno po podatkih Javne agencije RS za varnost prometa okoli 180 avtošol, policija pa je pri 36 ugotovila zlorabe. Te so povezane s pridobivanjem vozniškega dovoljenja, programom dodatnega usposabljanja varne vožnje za brisanje kazenskih točk ali podaljšanje vozniških dovoljenj. Zlorabe so ugotovili po celi državi, skupno pa so opravili 42 hišnih preiskav.
Tako ravnanje po mnenju policije pomeni neposredno varnostno tveganje in bi lahko vplivalo na varnost udeležencev v cestnem prometu. Po besedah vodje sektorja za gospodarsko kriminaliteto na Generalni policijski upravi Dušana Florjančiča so se tako na cesti brez programov usposabljanja spet znašli najhujši kršitelji cestnoprometni predpisov.
Izpite kupovali za 1700 evrov
Primerov, ko se je mimo veljavnih predpisov izdalo potrdilo o opravljenem vozniškem izpitu, predvsem hujšim povratnikom, je policija naštela najmanj 150. Kandidati sploh niso opravili celotnega postopka usposabljanja, ampak so šli le na izpitno vožnjo, pa še zanjo so imeli zagotovilo, da jo bodo opravili.
Cena potrdila o opravljenem vozniškem izpitu se je gibala med 1200 in 1700 evrov. A kot je opozoril v. d. generalnega direktorja direktorata za promet na ministrstvu za infrastrukturo in prostor Bojan Žlender bi prav toliko, morda pa še manj, kandidati plačali, če bi izpit dejansko opravljali.
Policija še vedno preverja 1585 zadev
Prav tako so ugotovili, da se je pri dodatnih programih varne vožnje mladih voznikov v najmanj 1200 primerih izdalo potrdilo o opravljeni varni vožnji, čeprav se to sploh ni zgodilo. Mladi vozniki so za potrdila morali plačati med 100 in 120 evrov. Po 250 evrov pa je stalo potrdilo o opravljenem tečaju varne vožnje za voznike povratnike.
Evidence so kazale, da je bilo med letoma 2010 in 2012 izdanih 4515 potrdil o opravljenem tečaju, pri pregledu podatkov slovenskih poligonov, pa se je izkazalo, da je tak tečaj opravljalo 920 kandidatov.
Odgovorni so predvsem direktorji agencije za varnost prometa (v pristojnosti agencije so odločbe, sklepi in drugo), ki kljub zakonu o voznikih, zakonu o agencijah, sklepu o ustanovitvi agencije niso imeli ne programa za izvajanje strokovnega in notranjega nadzora, niso usposobili svojih zaposlenih za izvajanje nadzora, niso imeli načrta nadzora in nadzora niso izvajali. Pred tem so bili direktorji (ali v.d.) Stanislav Pavlič, mag. Bojan Žlender in mag. Ljubo Zajc.g. Pojbič kot v.d. direktorja je kljub kratkemu času (6 mesecev na agenciji) skupaj s sodelavci izdelal program, načrt, usposobil zaposlene in tudi s pomočjo medijev sistematično izvajal nadzor. Kot naslednji ukrep je načrtoval razbitje omrežij šola vožnje.izpitni centri- agencija, to je mogoče le znati in hoteti je treba. Kdo se tukaj spreneveda? Kdo je kršil zakone in dopustil takšno stanje, kdo je bil plačan za to, kdo je opustil dolžno ravnanje? Časa za nakup kondomov in ostalih oslarij je bilo dovolj, mar ne?