Iz reške ladjedelnice Viktor Lenac je danes v koprsko pristanišče prispelo novo mostovno kontejnersko dvigalo. Tovor je iz Reke krenil včeraj pred večerom.
V KOPRU VELIČASTEN PRIZOR: Velikansko dvigalo je že priplulo v Luko (FOTO)
Koper
Danes so v Luki Koper prevzeli prvo od dveh novih obalnih kontejnerskih dvigal dimenzije super post-panamax (SPPX). Gre za največja kontejnerska dvigala, ki obstajajo na trgu. Dvigalo je na posebni barži pripotovalo po morju iz ladjedelnice Viktor Lenac na Reki, kjer so ga sestavili. Dobavitelj obeh dvigal je Liebherr, elemente za dvigalo pa so izdelali v njegovi tovarni v Killarneyu na Irskem. Drugo dvigalo pričakujejo v naslednjem tednu.
Novi, zmogljivejši dvigali sta pomembni predvsem zaradi prilagajanja prihodom vse večjih kontejnerskih ladij, tudi takih z nosilnostjo 20.000 TEU. Obstoječa štiri post-panamax dvigala, ki jih imajo na kontejnerskem terminalu od leta 2009, so sposobna dvigniti tovor 36 metrov nad pomol in imajo dolžino pregibnega dela roke 51 metrov, kar omogoča izvajanje manipulacij na ladjah širine do 18 kontejnerjev. Novi dvigali pa bosta omogočali dvigovanje kontejnerja 48 metrov nad pomol (štiri kontejnerje višje od obstoječih dvigal), doseg nad morje bo znašal 65 metrov, kar bo omogočalo delo na ladjah širine do 24 kontejnerjev, so pojasnili v Luki Koper.
Pomembna prednost novih dvigal je hitrost pogona za premik kontejnerja med ladjo in obalo, ki je za četrtino višja od hitrosti obstoječih dvigal. Dvigali imata vgrajena dva ločena sistema (elektronski in mehanski), ki preprečujeta nihanje tovora na dvižnih vrveh. Oba sistema bosta, skupaj z vgrajenim laserskim sistemom aktivnega spremljanja profila tovora pod prijemalom pripomogla k višji produktivnosti dela dvigal ter zagotavljanju večje varnosti udeležencem delovnega procesa. Za preprečevanje trka roke dvigal v najvišje dele ladij ima dvigalo vgrajen laserski sistem, ki neprestano nadzira okolico dvigala.
Teža novega dvigala je približno 1.200 ton, njegova nosilnost pa 71 ton.
Novi dvigali bosta še bolj prišli do izraza potem, ko bodo kontejnersko obalo na prvem pomolu podaljšali še za 100 metrov, kot je predvideno v državnem prostorskem načrtu. Postopek izdaje okoljevarstvenega soglasja s strani ARSO so sprožili že jeseni lani, vendar odločbe, ki je pogoj za pridobitev gradbenega dovoljenja v Luki še niso dobili. Srednjeročni cilj do leta 2020 je, da bi lahko na kontejnerski obali hkrati privezali dve ladji matici (direktna linija z Daljnim vzhodom). S tem namenom je Luka Koper tudi predvidela investicije v kontejnerski terminal do leta 2020 v vrednosti 235 milijonov evrov. Del teh investicij sta tudi dve novi obalni dvigali.
V Luki Koper načrtujejo povečanje kapacitete kontejnerskega terminala na 1,3 milijona TEU letno do leta 2020, kar bi omogočilo ohranitev primata največjega kontejnerskega terminala v Jadranu.
Fotografije super-post-panamax dvigala, ki je visoko kar 120 metov, so včeraj ob odhodu objavili na Facebook profilu portala Brodovi u Rijeci.
Slovencl'ni ne veljate glih za socialno pozitiven narod, za kar si pa super primer ;)
Poleg tega imam še zmeraj veliko kolegov iz Slovenije, in vidim razna sporočila na raznih medijih (facebook recimo).
Drugače pa ti dam lahko komot dokaz da živim v Londonu (lahko slike ali pa posnetek iz Londona - alpa univerzitete na kateri sem).
Je pa smešno, kako taki slovencln'i predvidevate vse najslabše o sočloveku. Klasična Slovenska faušarija.
Ne se spuščat na nivo plebejcev, ki so v Luki zadolženi za blatenje, stigmatiziranje drugače mislečih, hkrati pa morajo poveličevati Luko v zgodbo brez meja, ki samo žanje uspehe. Da to počne na plečih novodobnih sužnjev pa ni omembe vredno.
Vedi, da v Luki dela veliko poštenih in dobrih ljudi a žal je plevela in nesnage nad dovoljeno mejo, zato je tako kot je. Slovenci ne rabimo sovražnikov od zunaj, ker smo si sami največji sovražniki. To redno prebiram predvsem na tem mediju, kjer je blatenje in ostala nesnaga glavni igralec. Uživaj v tujini, ker ko boš končal študij in se želel vrniti, boš hitro ugotovil, da je tujina tj mačeha boljša od Slovenije tj. matere.