V Aerodromu pričakujejo pospešitev aktivnosti za razvoj letališča

Piran

Vlada je prejšnji teden sprejela sklep o pripravi državnega prostorskega načrta (DPN) za letališče Portorož. Razvoj letališča v okviru sedaj veljavnih prostorskih aktov namreč ni več mogoč, meni direktor Aerodroma Portorož Robert Krajnc, ki pričakuje, da se bodo pospešile aktivnosti, ki bodo letališču omogočile nadaljnji razvoj.

Letališče Portorož je eno od treh javnih letališč za mednarodni zračni promet v Sloveniji. Zaradi svoje lege lahko pomembno vpliva na razvoj gospodarstva, zlasti razvoj turizma primorske regije in posredno cele države. Hkrati pa razvoj in širitev letališča v okviru zdaj veljavnih prostorskih aktov ni mogoč ter ni dolgoročno usklajen, ugotavljajo na vladi.

DPN podlaga za ureditev manevrskih površin

DPN bo pri tem služil kot podlaga za ureditev manevrskih površin kot tudi za obnovo in dograditev infrastrukturnih objektov, naprav in sistemov letališča ter objektov, naprav in sistemov navigacijskih služb zračnega prometa. Hkrati bo ta prostorski akt podlaga za obnovo objektov, ki so potrebni za vzdrževanje in hrambo letal ter objektov, ki so namenjeni drugim spremljajočim dejavnostim. Prav tako bo načrt omogočil razvoj letališke in cestne infrastrukture na območju letališča, so poudarili.

Delovno skupino za pripravo DPN za letališče Portorož sicer sestavljata člana z ministrstva za okolje in prostor ter ministrstva za infrastrukturo.

Z razvojem zagotovljeno delovanje mednarodnega letališča

Kot je za STA ocenil prvi mož aerodroma Krajnc, bo z načrtovanim razvojem poleg tega zagotovljeno delovanje mednarodnega letališča. To pa bo omogočilo večji pretok potnikov in blaga, prostorske in infrastrukturne zmogljivosti za povečano rast potniškega in tovornega prometa, razvoj letaliških dejavnosti, vezanih na servisiranje in vzdrževanje malih in srednjih letal, razvoj turizma ob obali in gospodarskih dejavnosti neposredno ob in na območju letališča.

Robert Krajnc

DPN bo omogočil tudi gospodarsko rast samega letališča, pogoje za potrebe obrambe in varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami ter skrb za varovanje okolja. Zagotovljena bo tudi večja stopnja varnosti, rednosti in nemotenosti zračnega prometa, učinkovitejše pa bo tudi vodenje zračnega prometa in upravljanje z letališčem.

Stezo je potrebno podaljšati za 200 metrov

Med najpomembnejšimi načrti, vezani na DPN, je podaljšanje vzletno-pristajalne steze iz sedanjih 1200 na 1400 metrov. "Podaljšanje steze je za najbolj razvito turistično destinacijo v Sloveniji trenutno glavna razvojna prioriteta, saj obstoječa steza ne omogoča pristajanja letal takih velikosti, da bi bilo to zanimivo za turistične operaterje," opozarja Krajnc.

Boljši denarni tok in stabilno poslovanje pa bi po njegovem družbi omogočila tudi postavitev hangarjev za hrambo letal, saj v tem segmentu trenutno na trgu ni ponudbe. Investicija v izgradnjo hangarjev bi pomenila odlično možnost za pridobitev gostov z višjo kupno močjo, ki bi svoja letala hranili na portoroškem letališču.

Aerodrom strateškega pomena za državo

Kot spominja Krajnc, je DZ leta 2010 sprejel resolucijo o nacionalnem programu razvoja civilnega letalstva, po katerem Aerodrom Portorož predstavlja prometno infrastrukturo strateškega pomena za državo, "zato pričakujemo, da se bodo aktivnosti za dosego zastavljenih ciljev pospešile in portoroškemu letališču omogočile prepotreben nadaljnji razvoj".

Deli novico:

pilot |  20 .06. 2015 ob  21: 24
ma ta direktor je največja mona daleč naokoli.,... kako je sploh prišel na to delovno mesto??? a ja,.. pa res,.. policaj, naveta popovič,..itd,.. ufff
pilot |  20 .06. 2015 ob  21: 22
ma ta direktor je največja mona daleč naokoli.,... kako je sploh prišel na to delovno mesto??? a ja,.. pa res,.. policaj, naveta popovič,..itd,.. ufff
info |  13 .06. 2015 ob  13: 32
bivsi udbovec,nacionalist,clovek kateri nima nobenih pravih izkusen za voditi bilo kaksno podetje....anpak udba je udba
satir |  11 .06. 2015 ob  08: 53
Ker bodo soline angleške, bo potrebno soglasje za povečanje letališča od angležev. Če bo šlo tako naprej bomo mejili na anglijo in če ta izstopi iz EU imamo spet mejo in carino samo ne več v Sečovljah temveč v Seči.
Rad bi isto |  10 .06. 2015 ob  00: 39
Direktor, kje ste kupili to prečudovito kravato? V Gardalandu, ali je bila v velikonočnem jajcu?
Miha |  09 .06. 2015 ob  16: 26
Glede na izkušnje slo gradbeništva se bo to govorilo še kar nekaj let - na žalist.
pista |  09 .06. 2015 ob  15: 22
pisto je treba podaljsat iz 1200 na 3000.
sveti jurij |  09 .06. 2015 ob  12: 04
Počakajmo, da hrvati pokupijo še kar je ostalo v Portorožu, bojo oni podaljšali stezo.
Anka Banka |  09 .06. 2015 ob  10: 05
Vse to poslušamo že kakšnih 30 let!
Samo direktorji so drugi....