Javna agencija za civilno letalstvo je zaradi odpovedi najemnih pogodb Adrii Airways prepovedala letenje z dvema letaloma Bombardier CRJ900. Predstavniki agencije so se tudi srečali z vodstvom družbe in govorili o nastalih težavah. Kot je dejal direktor agencije Rok Marolt, so Adriine letalske operacije po oceni agencije še vedno varne.
TEŽAVE V ADRII AIRWAYS: Po odpovedanih letih še protest zaposlenih
Slovenija
Agencija je, kot so sporočili, letenje z dvema modeloma letal, ki jih je Adria najemala od Trident Aviation Leasing Service, ustno prepovedala v četrtek ob 16. uri. Pisno odločbo bodo v skladu z zakonom izdali v petih dneh. Trident je po poročanju medijev zaradi dolgov Adrie tej zasegel prva letala. Adria ima sicer trenutno v floti 16 letal, vendar številna od njih skupaj s posadko oddaja v najem drugim letalskim družbam in si tako pomaga izboljšati poslovanje.
Na pobudo letalskega prevoznika so se nadzorniki agencije v četrtek pozno popoldne sestali z vodstvom družbe. Na sestanku so predstavniki družbe agencijo seznanili s trenutno situacijo oz. dogajanjem v družbi in naknadno tudi pisno zagotovili, da so njihove letalske operacije z ostalimi letali, vpisanimi na spričevalo letalskega prevoznika, varne. Agencija poleg tega vodi postopek za ohranitev operativne licence Adrie Airways. Zapisali so, da ti postopki tečejo naprej neodvisno od trenutnega dogajanja v družbi. "Postopek, ki govori o finančni kondiciji je sicer nedvomno povezan s tem. Vse to bo gotovo vplivalo pri končni odločitvi," je dejal direktor agencije za civilno letalstvo.
Po njegovih zagotovilih agencija redno, "iz ure v uro" spremlja razmere v letalskem prevozniku. "V kolikor bi zaznali, da bi prišlo do odstopanja od letalske varnosti, bomo ne glede na postopek, ki ga vodimo v zvezi z licenco, nemudoma ukrepali," je zagotovil. Adria namreč za letenje potrebuje tudi spričevalo letalskega prevoznika, tudi pri tem pa jo agencija redno preverja.
Adria je sicer morala zaradi omenjenih težav danes odpovedati več poletov. Kot je razvidno iz njihove spletne strani, sta bila odpovedana jutranja leta Skopje-Ljubljana in Ljubljana-Zürich, prav tako so že odpovedali dopoldanske lete München-Ljubljana, Zürich-Ljubljana in Dunaj-Ljubljana. Popoldanski vozni red zaenkrat ostaja nespremenjen, so pa večini poletom že zamaknili čase odhodov; v povprečju približno za eno uro in pol. Do številnih zamud je prišlo že v četrtek. Med drugim so potniki Adrie zaman čakali lete v Pariz, Koebenhavn in Amsterdam. Odpovedani so bili tudi leti v Bruselj, Tirano in Prago.
Po poročanju spletnega portala 24.ur se je danes ob 12. uri zgodil spontani protest zaposlenih v Adrii Airways, ker imajo dovolj ignorantskega odnosa lastnikov. Zbrali so se piloti in kabinsko osebje, najbolj jih moti to, da ne vedo, kaj se bo zgodilo s podjetjem in z njihovimi karierami.
Kako odgovarjajo v Adrii?
Adria Airways se sooča z zahtevnimi poslovnimi razmerami, zato poslovodstvo družbe intenzivno išče rešitve, ki bi omogočile stabilnejše poslovanje, so v družbi zapisali po prizemljitvi dela flote. Prizadevajo si, da bi vse lete izvedli po predvidenem voznem redu, potnikom pa svetujejo spremljanje informacij na njihovi spletni strani.
V letalskem prevozniku ob tem danes niso odgovorili na vprašanja, zakaj je prišlo do odpovedi najemnih pogodb za letali Bombardier CRJ900, zaradi česar je agencija za nadzor civilnega letalstva prepovedala letenje s tema letaloma. Prvi mož Adrie Holger Kowarsch je sicer sinoči zanikal poročanje medijev, da naj bi lizinške hiše zaradi neporavnanih obveznosti odpovedale lizinške pogodbe za dve letali Bombardier CRJ900. Dejal je, da pogajanja z lizinškimi hišami še vedno potekajo.
Trident Aviation Leasing Service je sicer del skupine Falko, ki ima v lasti tudi irskega nizkocenovnega prevoznika CityJet in je med največjimi upniki Adrie, poroča spletni portal Siol. Prav Falko naj bi bil tisti, ki so ga v Adrii v zadnjih tednih predstavljali kot skorajšnjega rešitelja slovenskega letalskega prevoznika. Po neuradnih informacijah naj bi obiskal več državnih institucij in jih je prepričeval, naj mu pomagajo z državnim poroštvom, drugače bo Adrii zmanjkalo denarja za plače. Pri tem naj bi imel, kot poroča Siol, tudi pismo o nameri družbe Falko, ki naj bi vstopila v lastništvo Adrie, ki je od leta 2016 v lasti družbe AA International Aviation Holding oz. posredno v pretežni lasti nemškega sklada 4K Investments.
V primeru, da bi šel letalski prevoznik v stečaj, bi to pomenilo tudi težave za državno upravo, saj bo Slovenija v letu 2021 predsedovala Svetu EU, zaradi česar bo toliko večje povpraševanje po letalskih prevozih. O tem naj bi Kowarsch spomladi govoril tudi s premierjem Marjanom Šarcem.
Komentiraj
Potem pa na kočijo z Lipicanci in lepo proti Ljubljani čez Karavanke, ker tunela žal nismo uspeli pravočasno prevrtati...