Predstavniki slovenskega in hrvaškega združenja turističnih agencij so v ponedeljek in danes na srečanju v Kranjski Gori še dodatno nadgradili medsebojno sodelovanje, s katerim želijo v regijo privabiti več gostov ter se bolje uveljaviti na evropskem in globalnem turističnem trgu.
Slovenija in Hrvaška skupaj na globalni turistični trg
Na dvodnevnem srečanju v Kranjski Gori so predstavniki Združenja hrvaških turističnih agencij (UHPA) in Združenja slovenskih turističnih agencij (ZTAS) razpravljali o nadgradnji sodelovanja, ki poteka pod skupnim sloganom "Experience Croatia, Feel Slovenia". Predstavniki obeh stanovskih združenj in predstavniki obeh nacionalnih turističnih organizacij so na današnji novinarski konferenci izpostavili uspešno sodelovanje in njegovo nadaljnjo krepitev.
Vodja sektorja za turizem javne agencije Spirit Slovenija Karmen Novarlič je poudarila, da je sodelovanje s hrvaško nacionalno turistično organizacijo pri predstavitvi turistične ponudbe obeh držav na prekomorskih trgih odlično. V prihodnjem letu bodo še naprej sodelovali na trgih Japonske, Kitajske in Koreje ter začeli s skupnim nastopom tudi na brazilskem trgu.
Skupna predstavitev turistične ponudbe obeh držav bo potekala na pomembnih turističnih sejmih in borzah ter na neposrednih delovnih srečanjih turističnih ponudnikov ter zainteresiranih organizatorjev potovanj in turističnih agencij. Skupne promocijske aktivnosti turistične ponudbe obeh držav bodo tudi v prihodnje potekale s sloganom "Experience Croatia, Feel Slovenia".
Direktor Hrvaške turistične skupnosti v Sloveniji Goran Blažič ocenjuje, da je sodelovanje nacionalnih turističnih organizacij Hrvaške in Slovenije ter njihova skupna promocija na oddaljenih trgih eden od edinstvenih in odličnih primerov regionalnega sodelovanja. To se odraža v rasti števila tujih gostov in v povečani prepoznavnosti obeh destinacij na oddaljenih trgih.
Predsednik UHPA Boris Žgomba je prepričan, da bodo z oblikovanjem skupnih turističnih produktov, ki temeljijo na doživetjih, regijo predstavili na najbolj primeren način. Predsednik ZTAS Matej Knaus pa je poudaril, da sta obe destinaciji brez dvoma prepoznali izjemen razvojni potencial, ki ga turizem prinaša za gospodarstvo, in da je prav, da skupaj še naprej iščejo nove možnosti in oblike sodelovanja.
Hrvaška in Slovenija sta sicer ena za drugo pomembni tudi kot turistična trga. V slovenskem turizmu je bila lani Hrvaška po številu prihodov četrta, po številu ustvarjenih nočitev pa peta med vsemi državami, iz katerih prihajajo turisti v Slovenijo. Hrvaški gostje so lani ustvarili 5,15 odstotka vseh tujih turističnih nočitev v Sloveniji, največ nočitev pa so ustvarili Italijani, Avstrijci, Nemci in Rusi.
Slovenski gostje na Hrvaškem medtem ustvarijo približno 12 odstotkov skupnega turističnega prometa v državi in so na drugem mestu za nemškimi gosti. "V prvih osmih mesecih tega so na Hrvaškem našteli več kot milijon slovenskih gostov, dobro pa kaže tudi za september," je zadovoljen Blažič.