SENCA NEGOTOVOSTI OB DNEVU POMORSTVA: Kaj bo s slovenskim ladjarstvom in sporom med vlado ter Piloti Koper? (FOTO)

Slovenija

V spomin na sprejem resolucije o pomorski usmeritvi Slovenije leta 1991 na današnji dan obeležujemo dan pomorstva. Uprava za pomorstvo ga je že v petek obeležila s slavnostnim odprtjem novih poslovnih prostorov, mineva pa predvsem v znamenju negotove usode slovenskega ladjarstva in spora med družbo Piloti Koper in vlado glede opravljanja pilotaže.

Država je resolucijo o pomorski ureditvi Slovenije tedanja slovenska skupščina sprejela 7. marca 1991. V njej med drugim piše, da je bil slovenski narod v svoji zgodovini vselej tudi pomorsko usmerjen ter bo to usmeritev ohranjal in razvijal tudi v prihodnje. Iz dokumenta izhaja zaveza, da bo Slovenija vodila gospodarsko in razvojno politiko, ki bo tudi pomorsko usmerjena, zato bo med drugim podpirala razvoj koprskega pristanišča in prek njega usmerjenega tranzitnega in kopenskega prometa.

Pozitiven korak k razvoju pomorstva v Sloveniji je bil v petek storjen z odprtjem novim poslovnih prostorov uprave za pomorstvo, saj si je ta že vrsto let prizadevala za rešitev prostorske stiske in sodobne poslovne prostore za delo zaposlenih in delo s strankami, je zapisal direktor uprave Jadran Klinec. Kot je dodal, bodo novi prostori omogočali tudi namestitev sodobno opremljenega centra za nadzor varnosti plovbe na morju.

Na petkovi slovesnosti je sicer ocenil, da usoda slovenskega ladjarstva visi na nitki. Negotova je namreč nadaljnja prisotnost ladjarja Splošna plovba, ki je v nemški lasti, v Sloveniji. "Zato bi morala država narediti vse, da ohrani ladjarsko podjetje, ali pa ga ustanovi in začne vse znova. Tako, kot je to storila pred več kot 60 leti z ladjo Martin Krpan, kajti ladjarstvo je temelj pomorske naravnanosti države in osnova za izobraževanje strokovnjakov z različnih področja pomorstva," je direktorja uprave povzelo Delo.

Pobudnik razglasitve 7. marca za dan pomorstva in predlagatelj ustanovitve Uprave RS za pomorstvo, ki je postala edina državna uprava s sedežem izven prestolnice, je bil kapitan Valter Kobeja, ki je 25. oktobra 1991 iz koprskega pristanišča pilotiral grško ladjo Venus, ko je odpeljala zadnje pripadnike Jugoslovanske armade, so sporočili iz družbe Piloti Koper, katere lastnik je Kobeja.

PRVI VW GOLF 8 ŽE NA OBALI: Ponovno kralj svojega razreda z najnaprednejšo tehnologijo (FOTO)

je že zapeljal v salon Porsche Koper na Ankaranski cesti 10! Prisrčno vabljeni, da si v ŽIVO ogledate zakaj novi Golf 8 postavlja nova merila na področju digitalizacije in upravljanja v svojem razredu," vabi vse interesente novega modela Marjan Rojc, vodja prodaje vozil Volkswagen pri Porsche Koper.

Družba pa bije boj z vlado, ki je ustanovila državno službo za opravljanje pilotaže. Kobeja je zato ob dnevu pomorstva opozoril, da družba Piloti Koper že 24 let nemoteno in neprekinjeno opravlja pomorsko pilotažo v koprskem pristanišču, a je "vlada Marjana Šarca v času opravljanja tekočih poslov na dopisni seji sprejela Uredbo o obliki in načinu izvajanja gospodarske javne službe pomorske pilotaže ter tako nezakonito in netransparentno poskuša ukiniti učinkovit sistem pomorske pilotaže".

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija