ŠE ENA RAZPRAVA O DRUGEM TIRU: Kaj pa alternativni projekt?

Slovenija

Odbor DZ za infrastrukturo, okolje in prostor bo na današnji seji na zahtevo NSi obravnaval problematiko financiranja in gradnje drugega tira železniške proge Divača-Koper. Predlagatelj si želi predvsem razprave in primerjave med vladnim projektom drugega tira in alternativnim projektom strokovne skupine, ki je skorajda pol cenejši.

Kot opozarjajo v NSi, je v zvezi s projektom drugi tir še vedno veliko neodločnosti, taktiziranja in preračunavanja. Četudi bi se morala gradnja začeti letos, ocenjujejo, da se ne bo, saj se še vedno sestajajo različni strokovnjaki z različnimi predlogi in različnimi interesi.

Glede na poročilo revizije vladnega projekta drugega tira, ki jo je opravilo torinsko podjetje Geodata Engineering, bi investicija ne glede na tehnologijo gradnje predorov in tega, ali bo proga namenjena mešanemu ali le tovornemu prometu, znašala okoli milijardo evrov. Vladni projekt sicer predvideva za 20,4 kilometra predorov in tri viadukte, ne vključuje pa sanacije prvega tira in ne rešuje problema požarov v naravi.

V NSi jih zato zanima tudi rešitev strokovne skupine predstojnika katedre za konstruiranje in transportne sisteme z ljubljanske fakultete za strojništvo Jožeta Duhovnika Dvotirna proga Projekt 4 km, ki naj bi stala 650 milijonov evrov. Rešitev predvideva nov odsek z le enim novim predorom, dolgim 4,1 kilometra, z jekleno vrvjo s sovprežno vleko in rekupercijo električne energije, požarno ventilacijo in sistemom za avtomatsko gašenje. Projekt naj bi prinesel modernizacijo obstoječega tira in dodal drugi tir s protipožarno in zvočno zaščito.

Skladno s tem predlagatelj seje predlaga poziv vladi, naj se v 30 dneh opredeli do omenjene alternativne rešitve in pojasni razloge za razhajanja med obema projektoma, ter poziv DZ, da opravi javno razpravo o drugem tiru.

Deli novico:

gubitak vremena |  09 .03. 2017 ob  12: 37
To je res smešnica. Naj pridejo Kitajci naredit za 400 mio in mir. Dovolj projektov in izgubljanja časa.
pjero |  09 .03. 2017 ob  11: 31
elaborati, kontrole, poročila, posveti, prepričevanja..................oni, močvirniki pa delajo, delajo, delajo ne ravno kot zamorci, ampak delajo na "izvleku" proge. ko bodo zagonili 100 milijonov ali več bodo rekli, o ne, sedaj pa se ne moremo več ustaviti, smo preveč vložili, da bi vse pustili. gremo do konca in bodo šli. slovenski tlačani pa bomo še enkrat več plačevali zaradi pogoltnih, političnih hijen, ki ne znajo drugega kot polniti svoje žepe in financiranje svojih kurbinskih strank.
jurij |  09 .03. 2017 ob  10: 23
Popovič je obljubil drugi tir za 500 mio.€ "đeparac" vključen.
@Popotnik |  09 .03. 2017 ob  10: 15
Predlagam, da se postavi merilec stresa. Pogledaš čLOVEka uBOGega na Obali, ti je vse jasno. Vsi živci so izžrti od teh hrupov, neredov, nasilij, bolečine. Sama shizofrenija je tam, kjer je industrija. Za se tega rešit, je treba iti v center stresa in se ga na ta način eliminira. Klin se s klinom izbija. (Stres je paranormalno delovanje negativnih sil pod vladarjem Satanom, kateri kar zaslepi um in ni več pameti.
Popotnik |  09 .03. 2017 ob  10: 11
-1
Enkrat par let nazaj, ko se je začenjala kriza pri nas, sem hodil pri Bertokih in vlak je šel mimo. Ko je zatrobil na sireno, h(r)upko, sem slišal kako se je neki Angel pravi Božji oglasil in oponašal riganje osla I A. Ha ha. Prav zares. To pomeni, da drugega tira ne bo, ker so sami osli v tem poslu. Čez mojo njivo v Dekanih ne bo šel. Dajte pare, lopovi kradljivi brez odgovornosti.
drita v čelo |  09 .03. 2017 ob  10: 01
Za našo vlado je edina dobra alternativa to, da je 2 tir čim dražji, da si posamezniki čim bolj napolnijo žepe. Vse ostale pocenitvene alternative v tej vladi ne bodo zaželjene. Samo za spomniti ljudi, ko se je delal obstoječi tir smo samo vedeli, da se nekaj dela in da bo čez par let železnica, kaj več pa ne. Lahko si mislim, kaj vse danes rabi za izdelavo še enega tira, če rabi samo za postavitev reklamne table za kmečki turizem cel elaborat in dovoljenja 236 različnih organov. Kako naj se gradnja na tak način sploh začne?
Geza |  09 .03. 2017 ob  09: 43
To je tragikomicno kaj vse se dogaja za 30km tira,gospodje CE bi pljunili v roke in se prijeli dela bi tir ze zdavnaj stal in se uporabljal -to je javno dobro tako ste predstavili in CE je tako GRE za prihodnost dejte se nehat kregat kdo bo PRI tem vec dnarja pobasal.